x تبلیغات
arooskhanoom

مزیت کار در منزل چیست؟

 

طبیعی است که همه ی افرادی که در جامعه مشغول به کار هستن، مدیر و یا صاحب یک کسب و کار نیستن و خب خیلی از آدمایی که ما هر روز می بینیمشون و دارن میرن سر کارشون، قشر کارمند و کارگر هستند. در بحث کارگاه خانگی پردرآمد هم همین ماجرا رو داریم. طبیعتا همه ی مردم ما نمی تونند خودشان مدیر و یا صاحب یک کسب و کار باشن و این نیاز هم وجود داره که هر کس با توجه به مهارتی که در اختیار داره، برای یک کارفرما شروع به کار کند. چون اگر همه بخان مدیر باشن، پس چرخ تولید و کسب و کار رو کی بگردونه؟

پس کسب و کار در منزل، به کارهایی گفته می شه که شما بر اساس مهارت خودتون و بر اساس نیازهای یک کارفرما و یا چند کارفرما، بصورت پروژه ای قبول به کار می کنید و کار خودتون رو توی اون حوزه شروع می کنید. اما با چند تفاوت اصلی:

1- دیگه نیاز نیست به سر کار مشخصی بری.

کار در منزل، همونجوری که اسمش روی کار هست، نیاز به رفتن سر کار مشخصی نداره و این شما هستید که می تونید در بازه های مختلف زمانی، کارهای متفاوت رو انجام بدید. بعنوان مثال اگه شما یک برنامه نویس هستید، لزومی نداره که هر روز به محل کار برید و یک کار مشخص داشته باشید. می تونید بر اساس پیشنهاد هایی که می شه، شرکت های مختلف و یا چند مجموعه ی متفاوت رو برای کار کردن انتخاب کنید

2- آزادی عمل داری.

سیستم کسب درآمد ،کار در خونه به شما آزادی عمل بسیاری می ده. چرا که شما دیگه یک کارمند نیستید، بلکه یک انسان مستقل در کسب و کارتون هستید که قدرت انتخاب کار مشخص، در ازای درآمد مشخص رو دارید. بگذارید یک مثال براتون بزنیم .

اگه شما یک گرافیست هستید و تصمیم گرفته اید که به جای کارمند بودن در منزل کار کنید، این آزادی عمل رو دارید که در هر حوزه ای که دلتون بخواهد طراحی انجام بدید. مثلا یک روز پوستر یک کنسرت رو طراحی کنید و روز دیگه طراحی گرافیک یک سایت رو در دست بگیرید. در حالی که اگه کارمند جایی خاص باشید، باید هر روز یک طرح مشترک رو با المان های مشترک طراحی کنید که موجب کسل شدن و روزمرگی در شما می شه.

3- زمان بندی کارت با خودته.

طبیعیه که هر کارفرمایی و یا هر صاحب پروژه ای، کارش رو در زمانی معین به شما می سپارد. اما این شمایید که تصمیم می گیرید در همون زمان مشخص، چقدر بر سر کار او وقت بگذارید. فرض کنید که شما یک ادمین در شبکه های اجتماعی هستید. اگه کارمند یک مجموعه باشید، باید هر روز در یک ساعت مشخص، بدون هیچ آزادی عملی، یک میزان مشخص از کار شبکه های اجتماعی اون مجموعه رو انجام بدید.

اما اگه کار در منزل رو انتخاب کنید، می تونید هر میزان که بخواهید پروژه دریافت کنید و تصمیم بگیرید که چه وقتی و در چه زمان، کار رو به کارفرما تحویل بدید. اگه کارفرمایی سه روز به شما مهلت انجام کاری رو واگذار کرد. این شمایید که برنامه ریزی می کنید، در سه روز کارش رو انجام بدید و یا بگذارید در روز آخر و در کل یک روز کارش رو انجام بدید و اون دو روز دیگه رو به پروژه ای دیگه بپردازید.

4- هیچ سقفی در کسب درآمد ندارید.

کسب و کار و تولید خانگی ،بیشترین انگیزه رو به کسایی میده که می خواهند یک کار پردرآمد در منزل داشته باشن. با کارمند بودن در یک مجموعه، شما یک درآمد ثابت دارید و هیچ وقت فرصت رشد کسب نخواهید کرد. اما وقتی که کار در منزل رو برای درآمد زایی انتخاب می کنید، می تونید تا بی نهایت درآمد زایی کنید .

این دیگه بسته به مهارت شما و بسته به زمانی داره که شما پای کار در منزل می گذارید. بعنوان مثال، اگه شما برای یک مجموعه صنایع دستی کار می کنید و کارتون تولید سبدهای حصیری است، بسته به وقتی که پای کار می گذارید، می تونید از یک سبد تا بی نهایت سبد برای اون مجموعه تولید کنید و درآمدتون رو افزایش بدید. حتی می تونید در کنار اون، سفارش های دیگه ای رو نیز دریافت کنید که به رشد درآمد شما کمک کند.

کسب و کار اینترنتی در منزل

 

کسب  و کار اینترنتی در منزل به خصوص در چند سال اخیر  در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و افراد از این طریق درآمد زیادی را به دست می آورند. از آنجایی که در این کسب و کار ها هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد باعث شده است که علاوه بر افرادی که شغلی ندارند، برخی از کارمندان هم به عنوان شغل دوم روی آن حساب کنند. برای این کار شما به یک تلفن هوشمند و یک کامپیوتر نیاز دارید. در این مقاله قصد دارم که تمام نکات مربوط به راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل را با شما به اشتراک بگذاریم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

حتما سوال می کنید به چه مشاغلی کسب و کار اینترنتی می گویند؟ به کارهایی که با کمک اینترنت انجام شود کسب و کارهای اینترنتی گفته می شود. این کسب و کارها به صورت آنلاین و مجازی بوده و بیشتر به صورت دورکاری و یا فریلنسری انجام می شود.
اگر به دنبال یک کار با درامد مناسب هستید و همچنین قصد دارید برای کار خود از منزل خارج نشوید ما به شما ورود به فضای مجازی و استفاده از پتانسیل های آن را پیشنهاد می کنیم.
مشاغل زیادی است که خانم ها و آقایان در بستر اینترنت می توانند به راحتی و تنها با کمی دانش انجام دهند. ولی برای اینکه درامد بالایی داشته باشند بهتر است که در هر زمینه کاری آموزش های مربوطه را نیز بگذرانند. برای داشتن درامد کافی تنها نیاز به یک اینترنت نیست. بلکه تلاش، صبر و آموزش نیز تاثیر گذار است.

مقدار سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

خیلی از افراد که سرمایه چندانی برای شروع کسب و کار اینترنتی ندارند با استرس وارد این حیطه از کار می شوند. چرا که نگران هستند هزینه های بالایی پرداخت کنند.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که ورود به فضای اینترنتی و مشاغل اینترنتی هزینه های بالایی را ندارد و شما با اندک سرمایه ای می توانید اقدام به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین خود نمایید.
راستی، برای بدست آوردن درامد همین الان هم دیر است. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه این مقاله و اطلاع از توانایی های خود سریعا برای راه اندازی یک شغل اینترنتی اقدام کنید.

ممکن است سوالی در این بین ایجاد شود که آیا بازاریابی را نیز می توان جز مشاغل اینترنتی محسوب کرد؟

در واقع تمام مشاغلی که امروزه به صورت سنتی وجود دارد در دنیای مجازی نیز جای دارند. یعنی شما قادر هستید این شغل ها را به صورت اینترنتی نیز انجام دهید. کار بازاریابی و فروش نیز جز این شغل ها بوده و اشخاصی که در این زمینه تجربه کافی دارند و قادر هستند مشتریان زیادی در زمینه های مختلف جذب کنند می توانند از آن استفاده کرده و اقدام به بازاریابی نمایند.
حال سوال اینجاست چه نوع کسب و کار اینترنتی در منزل به ما کمک می کند تا به درآمد برسیم؟؟؟ برای رسیدن به این جواب عجله نکنید تنها کافی است در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

 

انجام فعالیت اینترنتی در خانه تضمینی است؟

اینکه کسب و کار اینترنتی در منزل تضمینی است یا نه به خود شخص بستگی دارد. ما سعی می کنیم تمام مراحل ایجاد یک شغل مناسب را به صورت دقیق بیان کنیم. بعد از آن شما باید به صورت دقیق و حرفه ای دانسته ها و اطلاعات خود را به صورت صحیح پیاده سازی نمایید.
در واقع در این مسیر هر چقدر تلاش و صبر کنید نتیجه بهتری خواهید دید. پیشنهاد می کنیم دانش خود را وارد فضای مجازی کرده و با راهکارهای جدید و موثر آن را پوشش دهید.انجام فعالیت اینترنتی در قالب های مختلف می تواند به کسب درامدهای بالاتر کمک کرده و شما را در بین مشتریان و کاربران مطرح کند.
برای شروع فرایند یک کار جدید، تنها با یک دانش اندک می توان شروع کرد و سپس به کسب و کار رونق داده و به درامد زائی رسید.
درامد زائی از اینترنت به دلیل وجود کسب و کارهای مختلف کمی دشوار است ولی اگر با پشتکار و تلاش اقدام کرده و اطلاعات خود را در این مسیر بیشتر کنید و همچنین راه درستی را انتخاب کنید مطمئنا به راحتی درامد بالایی خواهید داشت.

 

برای راه اندازی کسب و کار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

اگر به فکر راه اندازی یا توسعه کسب و کار خودتان هستید باید بدانید که توسعه و برپایی یک بیزینس نیازمند چندین مولفه است اما مهم ترین موضوع که باید برای مدیریت کسب و کار خود بدانید مباحث مالی و مالیاتی میباشد که اگر اگاهی کامل نسبت به این قضیه نداشته باشید منجر به شکست کار شما میشود حتی اگر خیلی بزرگ شده باشید و آورده زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله کامل درباره مسائل مالی و مالیاتی به شما توضیح دادیم در ادامه این مقاله حتما همراه ما باشید.

 

در دنیای کسب و کار مفهومی به اسم MVP داریم. نمی‌خواهم خیلی بازش کنم اما به‌طور خلاصه این مفهوم به این اشاره دارد که در ابتدا بهتر است به جای صرف هزینه‌های بسیار زیاد، با یک هزینه کوچک کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده و ایده را تست کنید حتی شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار در خانه این کار را انجام بدید و مرحله مرحله آن را توسعه دهید.

 

مثلا به جای اینکه یک وب سایت اینترنتی با 4/5 میلیون تومان بزنید، از یک سایت ارزان‌قیمت و یک پیج اینستاگرامی شروع کنید،

به جای خرید تعداد زیادی محصول، از همکاران یا حتی رقبا بخواهید در ابتدا محصول‌تان را تامین کنند،

به جای تبلیغات بنری در سطح شهر با چند ده میلیون هزینه، با 2/3 میلیون تومان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید،

و...

ممکن است MVP حتی برای شما هیچ سودی نداشته باشد، اما در واقع ما نه به دنبال سود بلکه به دنبال تست هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که بازار خوبی را برای کسب و کار انتخاب کرده‌ایم. به این ترتیب حتی در صورت شکست خوردن هم تمام منابع را از دست نمی‌دهیم.

 

راستی اگر برای شروع کسب و کارتان به یک وب سایت ارزان‌قیمت نیاز دارید، می‌توانید ارزان‌ترین پلن طراحی سایت را در سایت ساز پرتال انتخاب کنید. برای بررسی قیمت‌ها به صفحه «تعرفه طراحی سایت» ما مراجعه کنید.

 

6_ امور مالی را سر و سامان بدهید

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در ایران

 

در یک دوره آموزشی یکی از کارآفرینان بزرگ کشور سخنرانی می‌کرد؛ او در میان صحبت‌هایش حرف جالبی زد: {یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های من این است که چرا در ابتدای راه اندازی کسب و کارم، به مدیریت امور مالی اهمیت نمی‌دادم!}

 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به‌خوبی در جریان درآمد کسب و کارتان بوده و مهم‌تر از آن، عاقلانه در مورد هزینه‌ها تصمیم بگیرید. علاوه بر این شما باید به‌خوبی با مسیرهای تامین منابع مالی مورد نیاز مثل وام، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های شتاب‌دهنده و... آشنا باشید.

 

همینطور شما باید به عنوان یک بیزینس من، هوش مالی خوبی داشته باشید، در جریان بازار باشید، اندکی بتوانید شرایط بازار را پیش‌بینی کنید، بدانید تورم یا رکود چه تاثیری بر کسب و کارتان دارد و... . به‌طور خلاصه، کارهایی که باید بکنید اینهاست:

 

·         استخدام یک حسابدار یا حداقل گذراندن دوره‌های مبتدی آن،

·         آشنایی با اصول و کلمات تخصصی در دنیای اقتصاد،

·         افزایش هوش مالی از طریق آموزش دیدن،

·         کاهش هزینه‌های بی‌مورد کسب و کار،

·         یادداشت تمامی درآمدها و هزینه‌ها،

·         آشنایی با قوانین مالیات.

راه اندازی کسب و کار برای آقایان

 

آقایان هم می‌توانند با راه اندازی کسب و کار خانگی پول زیادی به دست بیاورند. بهروز فروتن یکی از مردانی است که از خانه شروع کرد و توانست پس از گذشت چند سال انقلابی بزرگ در این صنعت به وجود بیاورد. فروش میوه خشک، فروش غذای خانگی، مجسمه سازی با چوب و… از جمله ایده های مناسب برای آقایان به حساب می‌آید.     

راه اندازی کسب و کار

پس از آنکه انتخاب کردید که کدام یک از انواع کسب و کار را می‌خواهید شروع کنید باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید تا به کمک‌ آنها بتوانید کسب و کارتان را با ریسک کم‌تری راه اندازی کنید.

تصمیم‌گیری

برای تمرین تصمیم‌گیری به شما پیشنهاد می کنیم که در طول روز برای انواع تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، از روش سه مرحله‌ای که در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم استفاده کنید.

مذاکره

اصولاً زمانی به مذاکره نیاز پیدا می‌کنید که با طرف مقابلتان بر سر یک موضوع تعارض داشته باشید. اگر شما بر مهارت مذاکره مسلط باشید، می‌توانید شرایط را به نفع خودتان تمام کنید.

حل مسئله

 

زمانی که شما با چالشی مواجه می‌شوید باید سعی کنید که در ابتدا ریشه این مشکل را پیدا کنید و به طور کامل بر مسئله‌تان آگاهی پیدا کنید. در گام دوم باید سعی کنید که راهکارهای موجود را کشف کنید و در نهایت باید از مهارت تصمیم‌گیریتان استفاده کنید و بهترین راه‌حل را از میان راه‌حل‌های موجود انتخاب کنید.

شما پس از مدتی می‌توانید به دیگران در حل مسائلشان کمک کنید و از این طریق اعتبار زیادی به دست بیاورید. همچنین با گذشت زمان و حرفه ای شدن در مهارت حل مسئله، می‌توانید این مهارت را به کارکنانتان درس بدهید.

مهارت برقراری ارتباط

منظور از مهارت برقراری ارتباط این است که سعی کنید تا در یک مکالمه به عنوان فرستنده و گیرنده پیام، طوری عمل کنید که پیام به نحو احسنت منتقل شود.

زمانی که شما در نقش گیرنده پیام هستید و مشغول گوش دادن هستید، باید تلاش کنید که فرد مقابل را قضاوت نکنید و با سوالاتی که می‌پرسید وضعیت را شفاف‌تر کنید.

همچنین در زمانی که نقش فرستنده پیام را دارید، باید تلاش کنید که پیامتان را در زمان مناسب به فرد مورد نظر ارسال کنید.

هدف گذاری و برنامه ریزی

شما باید هدفی برای کارتان در نظر بگیرید که نه پایین تر از حد توان شما باشد و نه این که به قدری بالاتر باشد که نتوانید به آن دست پیدا کنید. پس از انجام هدف گذاری باید کارهایتان را اولیت بندی کنید. برای کارها می‌توانید از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید.

این ماتریس کارها را به چهار دسته تقسیم می کند

  • کارهای مهم و فوری

این کارها اهمیت زیادی دارند و باید زودتر از سایر کارها انجام شوند.

  • کارهای مهم و غیر فوری

این کارها فوریت کم تری نسبت به دسته  قبل دارند. شما باید سعی کنید که رفته رفته کارهایتان در این دسته قرار بگیرند.

  • کارهای غیر مهم و فوری

این کارها تاثیر چندانی در زندگی شما ندارند اما انجام ندادن آنها می تواند برای شما دردسر ساز شود.

  • کارهای غیر مهم و غیر فوری

بهتر است که کارهای این دسته را رفته رفته حذف کنید.

پس از هدف گذاری و تعیین اقدامات و کارهای موردنیاز بهتر است که با استفاده از این ماتریس، اولویت بندی کارهایتان را انجام دهید.

 

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

 

کسب و کار جدید اینترنتی این امکان را فراهم کرده‌اند که هر کس بتواند با 20 میلیون تومان کسب و کار راه اندازی کند. شما می‌توانید یکی از کسب و کارهای جدید خدماتی که در فضای اینترنت وجود دارند را انتخاب کنید و از طریق آن درآمدزایی کنید. برای مثال به عنوان پیشنهاد کسب و کار می‌توانیم به تولید محتوا، سئو و… اشاره کنیم. شما صرفا با داشتن یک موبایل یا سیستم می‌توانید این کار را انجام دهید.

کسب و کار با 40 میلیون

40 میلیون سرمایه‌ای است که دست شما را در انتخاب شغل کمی بازتر می‌گذارد. کسب و کار خدماتی و فروش محصول و همچنین کسب و کاراینترنتی از جمله مواردی است که می‌توانید با 40 میلیون سرمایه شروع کنید.

نکته‌ای که راجع به سرمایه 40 میلیون و 20 میلیونی وجود دارد این است که شما باید به صورت آنلاین خودتان را معرفی کنید و نمی‌توانید مکانی را برای عرضه محصولات یا خدماتتان اجاره کنید. در قسمت معرفی ایده کسب و کار، میزان سرمایه برای هر کار را به شما بیان می‌کنیم که از این طریق بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

کسب و کار با دویست میلیون تومان

شما با 200 میلیون تومان می‌توانید انواع کسب و کارهای تولیدی مانند کسب و کار پرورش قارچ و کسب و کار عروسک سازی، کسب و کار های مبتی بر فروش محصول مانند فروشگاه و کسب و کار عطر فروشی را راه اندازی کنید. در این کسب و کار اگر با شخص دیگری شراکت کنید، می‌توانید مکانی را برای فعالیت‌هایتان اجاره کنید.

ایده کسب وکار

در ادامه برخی از بهترین ایده های کسب و کار را به شما معرفی می کنیم.

کسب و کار عکاسی

شما می‌توانید با خرید دوربین عکاسی canon 80d و دیدن آموزش‌های عکاسی این کسب و کار را شروع کنید. قیمت این دوربین حدود ۳۵ میلیون تومان است. برای شروع بهتر است که دسته کاریتان را مشخص کنید. از خودتان بپرسید که می‌خواهید عکاسی از افراد انجام دهید یا قصد دارید که عکاسی صنعتی برای کسب و کارهای مختلف انجام دهید.

کسب و کار تولید زغال

زغال جز کسب و کار های تولیدی است که  قدمتی طولانی در ایران دارد و شما با 200 میلیون سرمایه می‌توانید این کسب و کار را شروع  کنید. تولید ذغال به دو صورت سنتی و فشرده قابل انجام است.

کسب و کار عطاری

عطاری یک کسب و کار عالی است به شرطی که بتوانید محتوای با کیفیت برای آن تولید کنید. بهتر است که این کار را با سرمایه ۴۰ میلیون و در فضای آنلاین شروع کنید. بهتر است که بانکی جامع راجع به داروهای مختلف درست کنید.

 

چرا کسب و کار مهم است؟

 

کسب و کار چیست؟

کارکردن در ذات انسان می‌باشد و پس از مدتی کسانی که کمی در کارشان عمیق می‌شوند، کارشان تبدیل به تفریح آنها می شود. در این میان برخی تصمیم می‌گیرند که درآمدشان را از طریق استخدام شدن به دست بیاورند و برخی نیز تصمیم می گیرند که برای خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند و از این طریق درآمدزایی کنند.

کسب و کار فعالیتی است که در آن فرد با تامین کالا و خدمات مورد نیاز مشتریان به درآمدزایی می‌پردازد. کسب و کار دسته های مختلفی دارد. برخی از این دسته‌ها از گذشته وجود داشته اند و برخی از آنها جز کسب و کارهای جدید به حساب می‌آیند.

اصولاً یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری رفع نیاز مشتریان است. طبیعتا هرکس که بهتر و خلاقانه‌تر این رفع نیاز را انجام دهد سود بیشتری به دست خواهد آورد، به همین دلیل است که گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که کسب و کارهای کوچک که به خوبی نیاز مشتریان را رفع می کنند بیشتر از کسب و کارهای بزرگ سود می‌کنند. فروش و کسب درآمد مانند جریان خون انسان می‌ماند. زمانی که این جریان با مشکل مواجه شود، کسب و کار نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هر کسب و کاری به جز محصول و خدمتی که انجام میدهد به برخی از منابع مانند منابع انسانی، تجهیزات اداری و… نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار را برای شما شرح دهیم.

چه کسب و کاری راه بندازم؟

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد در ابتدای راه اندازی کسب وکار با آن مواجه می‌شوند این است که آنها نمی‌دانند که چه کاری را انتخاب کنند و این کار را از چه طریقی شروعش کنند و به همین دلیل مدام تعلل می‌کنند.

سوال چه کسب و کاری راه بندازم به دو دلیل ایجاد می‌شود:

۱-نداشتن دانش کافی در حوزه‌های مختلف

به خصوص افرادی که سنین کمی دارند و تازه در ابتدای راه هستند، با بسیاری از مسیر‌های درآمدزایی آشنا نیستند و زمانی که شروع به تحقیق کردن می‌کنند با کسب و کارهای زیادی مواجه می‌شوند که همه آنها از درآمد خوبی برخوردار است و به همین دلیل میان راه‌های درامدزایی گیج می شوند و نمی‌توانند به درستی انتخاب کنند.

از همین جهت به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از جستجو کردن در میان کسب و کارهای مختلف، به خودشناسی توجه کنید. شما باید در ابتدا روحیات، استعدادها و مهارت‌هایی که دارید را بشناسید.

خودشناسی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید راه‌های درآمدزایی که راجع به آنها تحقیق می‌کنید را به سادگی‌ غربال کنید.

۲-عدم توانایی در تصمیم گیری

 

یکی دیگر از دلایل که افراد نمی‌دانند که چه کاری را شروع کنند عدم توانایی در تصمیم گیری است. آنها بین گزینه‌های مختلف گیر می‌کنند و نمی‌دانند که کدام کار را باید انتخاب کنند.

اصولاً افراد به سه دلیل نمی‌توانند تصمیمات درستی بگیرند.

۱-خطاهای شناختی

از آنجایی که مغز انسان بیشتر از همه قسمت‌های بدن به انرژی نیاز دارد و جریان خون و جریان اکسیژن در مغز بسیار بیشتر از سایر قسمت های بدن است، مغز به صورت خودکار تلاش می کند که با استفاده از میانبرها این مصرف زیاد انرژی را کاهش دهد.

یکی از میانبرهایی که در این بین به وجود می‌آید، خطاهای شناختی هستند. آگاه بودن به این خطاها بسیار می‌تواند فرآیند تصمیم گیری را سهل و آسان کند.

۲-عدم مسئولیت پذیری

زمانی که شما تصمیمی می‌گیرید ناخودآگاه با یک سری عوامل که نتیجه تصمیم شما هستند رو به رو می‌شوید که باید مسئولیت آنها را بپذیرید. بسیاری از افراد به دلیل فرار از این مسئولیت‌هاست که مدام تصمیم گیری را به تعویق می‌اندازند.

۳- ترس

به طور طبیعی زمانی که قصد انجام کاری جدید در زندگی را داریم، ترس‌های مختلفی به سراغ ما می‌ایند. ترس از شکست خوردن، ترس از نرسیدن به مقصود و….

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان چگونه است؟

 

قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا این راهنمای جامع در خصوص هزینۀ ویزا و روند درخواست برای ویزای دانشجویی انگلستان را مطالعه کنید.

 اگر قصد دارید تحصیل در انگلستان را ادامه دهید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که قرار است برای کدام یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دوره های تحقیقاتی دکترا درخواست ارسال کنید.

شرایط کسب ویزای دانشجویی در انگلستان متناسب با دوره ثبت نامی و کشور مبدا در هنگام ارسال درخواست، کمی متغیر است.

از این رو قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال های موجود در ذهن شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

همۀ اتباع خارج از اتحادیۀ اروپا، برای تحصیل در دوره ای که بیشتر از شش ماه زمان می برد باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. از انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی)

این یک ویزای دانشجویی استاندارد برای تحصیل در دوره های طولانی تر از شش ماه است. شما می توانید از داخل یا خارج از انگلستان برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا باید پذیرش یا پیشنهاد تحصیلی در اختیار داشته باشید، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

طول ویزا به مدت زمان دورۀ انتخابی شما بستگی دارد و اگر می خواهید برای کار یا ادامۀ تحصیل در انگلستان بمانید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک)

کودکان 4 تا 17 سال برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک) در اختیار داشته باشند.

برای درخواست این ویزا باید از خارج حوزه بریتانیا اقدام کنید. در نتیجه باید نامۀ پذیرش از مدرسه، رضایت والدین یا سرپرست و اثبات هزینه های زندگی و شهریه مدارس را با تمکن مالی اثبات کنید.

این ویزا برای طول دورۀ تحصیلی تا حداکثر شش سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

برای دورۀ کوتاه مدت شش ماه یا کمتر (تا 11 ماه برای دوره های زبان انگلیسی، اگر سنتان بیشتر از 18 سال است.) باید این ویزا را دریافت کنید.

این ویزا تنها به اندازۀ طول دورۀ تحصیلی اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. تنها در صورتی امکان تمدید این ویزا وجود دارد که یک پذیرش تحصیلی معتبر ارائه دهید و اثبات کنید که بدون کار نیز می توانید از پس هزینه ها بربیایید.

 

کوچینگ سازمانی چیست و چه کمکی میتواند به ما بکند؟

 

هدف ما از انتخاب کوچینگ سازمانی ایجاد یک تغییر و تحول مثبت و سیستماتیک در یک شرکت یا سازمان است. ما برای رسیدن و دستیابی به اهداف استراتژیک و رسیدن به یک ساختار اصلی و درست در راستای افزایش قابلیت رهبری و فرهنگ نیاز داریم تا یک کوچ همراهمان باشد. کوچینگ برای افزایش بهره وری و خروجی مثبت برای ها سازمان استفاده میشود تا یک تغییر در سراسر شرکت ایجاد کند. معمولا از سبک از مربیگری را تحت عنوان کوچینگ تیمی هم قرار میگیرد.

هدف کوچینگ سازمانی

کوچینگ اشکال و مدل های مختلفی دارد، تنها کوچینگ سازمانی است که با گروه و تیمی کار میکند که یک سازمان یا شرکت را تشکیل میدهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف و اهداف شرکت استدر نتیجه، تعاملات کوچینگ سازمانی می تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشدآنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، مربیگری سازمانی می تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کنداین برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً نیازمند تیمی از مربیان حرفه ای استتیم مربیگری باید بر اساس سطح تجربه، زمینه های تخصص و دانش صنعت بررسی شوددر حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

 

کوچینگ اجرایی مهم ترین ویژگی یک مربی سازمانی

 

رهبران فردی می توانند سازمان را به سمت رشد هدایت کنند، اما تیم ها به کاری که آن را حفظ می کند، قدرت می دهندتیم های سالم و همسو اهداف تجاری پر جنب و جوش شما را به واقعیت تبدیل می کنندبرای انجام این کار، آنها باید همسو باشند و در فنون ارتباط و همکاری با هوش هیجانی مهارت داشته باشندآنها باید بتوانند به صورت داخلی تضاد و اختلاف را مدیریت کنند تا همسویی و مسئولیت پذیری ایجاد کنندآنها باید در موارد زیر متخصص شوند:

  • تعیین هدف
  • اولویت بندی
  • اجماع عملی
  • تغییر دادن
  • مسئوليت
  • جلسات

مهم ترین دلیل برای سرمایه گذاری در کوچینگ سازمانی

 

کوچینگ سازمانی می تواند سکوی پرشی برای تغییرات شرکتی در عمیق ترین سطح باشد و برای هر سازمانی حیاتی استپس چرا رهبران شرکت‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی روی مربیگری سازمانی انجام می‌دهند؟ 

در سطح کلان، مربیگری سازمانی می تواند جهت یک شرکت و تمایل فرهنگی آن را برای تغییر تغییر دهد . مربیان با دانش خاص صنعت ممکن است بتوانند به نقاط کوری که سازمان از آنها بی اطلاع است اشاره کنندآنها همچنین ممکن است مایل باشند در مورد مسائلی که کارمندان از نظر سیاسی بسیار خطرناک می‌دانند صحبت کنند.

 

چگونه در کوچینگ سوالات قدرتمند بپرسیم؟

آنتونی رابینز می گوید : ” زندگی من ، زمانی با یک تغییر روبرو شد که من از یک سوال قدرتمند در زندگی خودم استفاده کردم”. سوال قدرتمند یکی از مهم ترین مهارت های یک کوچ محسوب می شود و قرار است که در این مقاله در باب سوال قدرتمند در کوچینگ با یکدیگر صحبت کنیم.

سوال قدرتمند در کوچینگ

  • سوال قدرتمند چیست؟
  • مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ
  • انواع سوال قدرتمند
  • ویژگی های سوال قدرتمند

بزرگترین تغییرات زندگی انسان ها در دنیای مدرن ، با پرسش های قدرتمند رخ می دهد. شاید برایتان عجیب باشد که پرسش قدرتمند چیست؟ و چطور می تواند چنین تاثیری بر روی زندگی ما بگذارد؟ پرسش قدرتمند ، درست مثل سایر پرسش ها ، از یک ساختار مشترک بهره می برد. اما چه چیزی در این سوال وجود دارد که آن را با تمام پرسش ها متفاوت می کند؟ اینجاست که باید به سراغ تعریف سوال قدرتمند برویم و آن را به لحاظ ساختاری مورد بررسی قرار بدهیم.

سوال قدرتمند چیست؟

در جهان امروز که تفکر ماشینی جایگزین تفکر انسانی شده است ، پرسش ها نقش کمرنگی در زندگی ما پیدا کرده اند. چرا که در دو دهه پیش اگر کسی از شما سوالی می کرد که شما آگاهی کامل به آن نداشتید ، باید از منابع مختلفی استفاده می کردید یا که به آن سوال به طور دقیق فکر می کردید و این باعث می شد که چند روزی از زمان خود را صرف تفکر و چالش تحقیق کنید . اما این روزها دیگر چنین شرایطی حاکم نیست.

شما می توانید با چند سرچ ساده ، جواب سوالات خودتان را در اینترنت پیدا کنید. و این باعث شده است که قدرت تفکر در ما رو به رکود برود.اما سوال قدرتمند، سوالی نیست که جواب آن در کتاب ها و اینترنت پیدا شود ، سوالی است که خود شما باید به آن پاسخ بگویید و سوالی است که خود شما باید به درکی درست از آن برسید.

اما طبیعی است که شما برای پاسخ به آن نیاز به آگاهی بیشتری دارید و بخشی از پاسخ به این سوال ، آمادگی ذهنی شما را شامل می شود. اما با این مقدممه گسترده می توانیم این گونه بیان کنیم که سوال قدرتمند ، سوالی است که ما را به فکر می اندازد و این تفکر برای ما چالشی را ایجاد می کند که به کمک آن می توانیم به یک تفکر خلاق دست پیدا کنیم.

این تفکر خلاق به ما کمک می کند که بسیاری از پتانسیل ها و توانایی های نهفته زندگی خودمان را بیابیم و به زبان ساده مسیر زندگی را به درستی جستجو کنیم.

ولی روی دیگر سکه این مسئله است که برای پرسش این سوال ما نیاز به یک آگاهی داریم و این آگاهی را کوچینگ در اختیار ما قرار میدهد. در واقع یک کوچ با توجه به شناختی که از ما پیدا می کند و با توجه به درکی که از داده های ما تحت تاثیر مهارت گوش شنوا به دست آورده است ، می تواند به ما کمک کند که بهترین سوال قدرتمند را از خودمان بپرسیم.

مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ

مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ ، یکی از مهارت های اساسی در کوچینگ است. در واقع زمانی که یک مراجع به یک کوچ مراجعه می کند ، با توجه به شناحتی که از ساختار کوچینگ دارد ، به دنبال این است که از یک وضعیت موجود ، به یک وضعیت مطلوب برسد. یکی از راه هایی که می تواند او را به این نقطه برساند ، جایی است که یک کوچ سوال قدرتمند از او می پرسد.

در واقع سوال قدرتمند نتیجه ای است که یک کوچ از طریق داده های مهارت گوش شنوا ، بدست می آورد و سعی می کند با بازخوردی درست آن را به مراجع منتقل کند. سوال قدرتمند نتیجه ای از مجموعه ی مهارت های یک کوچ در برابر یک مراجع است.

انواع سوال قدرتمند در کوچینگ

سوال قدرتمند در کوچینگ ، به دو بخش تقسیم می شود. در یک حالت کلی ما دوسوال هایی که سوال بسته هستند و سوال هایی که سوال باز هستند. تفاوت سوال های بسته و سوال های باز در نتیجه این دو سوال است. اما بهتر است که ابتدا سوال باز و بسته را تعریف کنیم. البته باید به این امر هم توجه داشت که هر کدام از این نوع سوال ها ، می تواند نتایج مختلفی داشته باشد.

بهترین روش برای تحصیل در انگلستان برای مقطع دکترا

 

بسیاری از PhD های انگلیس با بودجه ای که قبلاً ضمیمه شده اند به عنوان پروژه های خاص تبلیغ می شوند. این در موضوعات STEM (علوم، فناوری، مهندسی و پزشکی) بسیار رایج است اما برخی از دکترا های علوم انسانی، علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز از این طریق کار می کنند در این مقاله بصورت مقطعی درباره تحصیل در انگلستان در مقطع دکترا صحبت کردیم و شما را راهنمایی کردیم برای اینکه دید باز تری نسبت به تصمیم گیری در این زمینه داشته باشید.

درخواست برای یکی از این دکترا بسیار شبیه درخواست کار است : اگر برای انجام "کار" (تحقیق) پذیرفته شوید، همچنین "حقوق" (بودجه) را نیز دریافت خواهید کرد که به طور معمول هزینه ها، هزینه های تحقیق و تحقیق را پوشش می دهد.

کمک هزینه زندگی:شما می توانید از FindAPhD برای مرور تمام پروژه های دکترا فعلی ما با بودجه بین المللی استفاده کنید.همه پروژه ها در دسترس همه دانشجویان نیست، زیرا برخی منابع مالی دولت (مانند دوره های دانشجویی شورای تحقیق) محدود به متقاضیان انگلیس و اتحادیه اروپا است.با این حال، این مجموعه ای برای تغییر در سال تحصیلی 2021-22، هنگامی که دانشجویان بین المللی خواهد واجد شرایط برای بودجه شورای تحقیقات باشد. بورسیه های بین المللی دکترا جداگانه در صورت پیشنهاد دکترا یا درخواست برای پروژه ای که بودجه شما در دسترس نیست، در دسترس است.بسیاری از سازمانهای مختلف این موارد را ارائه می دهند. این بخش بورسیه های بین المللی عمومی دکترا از دولت انگلستان و همچنین مؤسسات خیریه و اعتمادهای بزرگ را شامل می شود. در پایین صفحه، اطلاعات مربوط به بودجه ملیت های خاص یا دانشگاه های خاص وجود دارد.

  • بورسیه های دکترای مشترک المنافع

بورسیه های مشترک المنافع توسط وزارت توسعه بین المللی انگلستان (DFID) به شهروندان کشورهای مشترک المنافع ارائه می شود.

سه بورسیه اصلی PhD مشترک المنافع وجود دارد. اینکه کدام یک را درخواست کنید بستگی به این دارد که اهل کجا هستید و می خواهید دکترای خود را در کجا بخوانید. این بورسیه ها برای دانشجویان دکترا از کشورهای خاص مشترک المنافع است تا حداکثر 12 ماه دکترا را در یک دانشگاه انگلستان بگذرانند. آنها بودجه كاملي را براي دكتراي دكترا در انگلستان ارائه نمي دهند، اما مي توانند راهي براي دسترسي به تجهيزات و تخصص خاص براي تحقيقات شما و نيز به دست آوردن فرصت هاي جديد شبكه در زمينه رشته شما باشند.

 چرا تحصیل دکتری در انگلستان به دانشجویان بین المللی بسیار توصیه می شود؟

بریتانیا دومین جایگاه را به عنوان معروف ترین مقصد برای تحصیلات خارج از کشور پس از ایالات متحده آمریکا دارد. کشور انگلستان نیز دارای دانشگاه های بسیار برجسته و نظام آموزشی غنی در سطح جهانی می باشد.

از جمله دلایلی که تحصیل دکتری در انگلستان را به انتخابی برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

دانشگاه های تاریخی و برجسته

تاریخچه سیستم و نظام دانشگاهی بریتانیا حداقل به قرن یازدهم بر می گردد و در برخی از مهمترین پیشرفت های علم غربی، علوم پزشکی، هنر و فلسفه تأثیر گذار بوده است.

بسیاری از دانشگاه های کشور انگلستان دارای پیشینه تاریخی غنی و معتبر در سطح جهانی می باشند. البته که تحصیل در این دانشگاه ها و اخذ مدارک دانشگاهی انگلستان (خصوصا مدرک دکتری)، یک امتیاز عالی برای متقاضیان به حساب می آید.

اعتبار جهانی دانشگاه های انگلستان

مدرک دکتری انگلستان در سراسر دنیا معتبر و مورد تأیید می باشد. این مدرک به عنوان گواهی و نشان برای اثبات توانایی انجام تحقیقات دقیق و پیچیده بسیار کاربردی است.

فارغ التحصیلان دوره دکتری در انگلستان با ارائه این مدرک، امکان کاریابی و همچنین انجام انواع فعالیت های آموزشی در بهترین نقاط دنیا را خواهند داشت.

سیستم آموزش خلاقانه

دانشگاه های انگلستان دوره های تحصیلی دکتری را با آموزش های ویژه ارائه می دهند. دوره های اضافی کاربردی و فوق برنامه بسیاری در طول تحصیل دکتری در انگلستان ارائه می شوند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد