آقایان هم می‌توانند با راه اندازی کسب و کار خانگی پول زیادی به دست بیاورند. بهروز فروتن یکی از مردانی است که از خانه شروع کرد و توانست پس از گذشت چند سال انقلابی بزرگ در این صنعت به وجود بیاورد. فروش میوه خشک، فروش غذای خانگی، مجسمه سازی با چوب و… از جمله ایده های مناسب برای آقایان به حساب می‌آید.     

راه اندازی کسب و کار

پس از آنکه انتخاب کردید که کدام یک از انواع کسب و کار را می‌خواهید شروع کنید باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید تا به کمک‌ آنها بتوانید کسب و کارتان را با ریسک کم‌تری راه اندازی کنید.

تصمیم‌گیری

برای تمرین تصمیم‌گیری به شما پیشنهاد می کنیم که در طول روز برای انواع تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، از روش سه مرحله‌ای که در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم استفاده کنید.

مذاکره

اصولاً زمانی به مذاکره نیاز پیدا می‌کنید که با طرف مقابلتان بر سر یک موضوع تعارض داشته باشید. اگر شما بر مهارت مذاکره مسلط باشید، می‌توانید شرایط را به نفع خودتان تمام کنید.

حل مسئله

 

زمانی که شما با چالشی مواجه می‌شوید باید سعی کنید که در ابتدا ریشه این مشکل را پیدا کنید و به طور کامل بر مسئله‌تان آگاهی پیدا کنید. در گام دوم باید سعی کنید که راهکارهای موجود را کشف کنید و در نهایت باید از مهارت تصمیم‌گیریتان استفاده کنید و بهترین راه‌حل را از میان راه‌حل‌های موجود انتخاب کنید.

شما پس از مدتی می‌توانید به دیگران در حل مسائلشان کمک کنید و از این طریق اعتبار زیادی به دست بیاورید. همچنین با گذشت زمان و حرفه ای شدن در مهارت حل مسئله، می‌توانید این مهارت را به کارکنانتان درس بدهید.

مهارت برقراری ارتباط

منظور از مهارت برقراری ارتباط این است که سعی کنید تا در یک مکالمه به عنوان فرستنده و گیرنده پیام، طوری عمل کنید که پیام به نحو احسنت منتقل شود.

زمانی که شما در نقش گیرنده پیام هستید و مشغول گوش دادن هستید، باید تلاش کنید که فرد مقابل را قضاوت نکنید و با سوالاتی که می‌پرسید وضعیت را شفاف‌تر کنید.

همچنین در زمانی که نقش فرستنده پیام را دارید، باید تلاش کنید که پیامتان را در زمان مناسب به فرد مورد نظر ارسال کنید.

هدف گذاری و برنامه ریزی

شما باید هدفی برای کارتان در نظر بگیرید که نه پایین تر از حد توان شما باشد و نه این که به قدری بالاتر باشد که نتوانید به آن دست پیدا کنید. پس از انجام هدف گذاری باید کارهایتان را اولیت بندی کنید. برای کارها می‌توانید از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید.

این ماتریس کارها را به چهار دسته تقسیم می کند

  • کارهای مهم و فوری

این کارها اهمیت زیادی دارند و باید زودتر از سایر کارها انجام شوند.

  • کارهای مهم و غیر فوری

این کارها فوریت کم تری نسبت به دسته  قبل دارند. شما باید سعی کنید که رفته رفته کارهایتان در این دسته قرار بگیرند.

  • کارهای غیر مهم و فوری

این کارها تاثیر چندانی در زندگی شما ندارند اما انجام ندادن آنها می تواند برای شما دردسر ساز شود.

  • کارهای غیر مهم و غیر فوری

بهتر است که کارهای این دسته را رفته رفته حذف کنید.

پس از هدف گذاری و تعیین اقدامات و کارهای موردنیاز بهتر است که با استفاده از این ماتریس، اولویت بندی کارهایتان را انجام دهید.