x تبلیغات
arooskhanoom

جواد خیابانی چگونه لاغر شد؟

 

جواد خیابانی گزارشگر محبوب و سرشناس که گزارش او در بازی ایران و استرالیا فراموش نشدنی است به تازگی بیش از ۳۰ کیلو وزن کم کرده
که در ویدیو زیر از خودش درباره  نحوه کاهش وزنش توضیح می دهد.

 

شایعات زیادی در مورد عمل های جراحی لاغری وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزنی سریع می باشد.

عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد عمل اسلیو معده ابزار مفیدی برای کاهش وزن می باشد که نیاز به تعهد مادام العمر فرد دارد. خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند. بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری ممکن است وزن بیمار به مرور زمان به حالت سابق برگردد و جراحی لاغری شکست بخورد.

جراحی اسلیو معده خطرناک است.

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، جراحی لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. درست است که پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.
برخی شرکت های بیمه جراحی اسلیو معده را تحت پوشش قرار می دهند اما در اینباره بهتر است با شرکت بیمه مشورت کنید و شرایط خود را با آنان در میان بگذارید. ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون و دیابت می تواند احتمال تحت پوشش قرار گرفتن جراحی تان را افزایش دهد.

بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند.

بسیاری از بیماران از سوال کردن درباره جراحی لاغری خجالت می کشند. افراد زیادی به همین دلیل صبر می کنند تا مشکل چاقی شان از کنترل خارج شود و سپس تصمیم به جراحی لاغری می گیرند که در این صورت خطر جراحی افزایش خواهد یافت
بیمارانی که از یک پزشک عمومی به جراح لاغری ارجاء داده شده اند، بیش از سایرین به جراحی لاغری خود اهمیت داده و دستورالعمل ها را دنبال می کنند.

 

درمان ارتودنسی و مصرف مواد مخدر و دخانیات

 

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود.

مواد مضر موجود در مولکول های مواد مخدر که به طور منظم توسط بیماران مصرف می شوند می توانند از طریق گردش خون وارد سلول های بافت لثه ها شوند و بر روی نیروهای مکانیکی دستگاه های ارتودنسی اثرات منفی اعمال کنند.

مهم است که ارتودنتیست ها بررسی دقیق و کاملی داشته باشند از سابقه قبلی بیمار مبنی بر مصرف یا عدم مصرف مواد مخدر بخصوص در افراد جوان که طیف بیشتری از مصرف کنندگان مواد مخدر را شامل می شوند.

به هر حال سابقه مصرف مواد مخدر باید بخش جدایی ناپذیری از  برنامه هر متخصص ارتودنسی در تهران برای تشخیص و درمان ارتودنسی باشد.

حرکت ارتودنسی و فعالیت استخوان وابسته به عوامل سیستمیک می باشد

این عوامل عبارتند از :

  • بیماری های متابولیک استخوان
  • عوامل تغذیه ای
  • گروه سنی بیمار
  • مصرف مواد مخدر

بنابراین در این مقاله سعی ما براین است که یک بررسی جامع از اثرات این عوامل بر حرکات دندانی در ارتودنسی نامرئی داشته باشیم.

بیماری های متابولیک استخوان

هورمون سیستمیک مانند استروژن، آندروژن و کلسی تونین با افزایش محتوای مواد معدنی استخوان، توده استخوان و کاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط است.

در نتیجه آنها می توانند حرکات ارتودنسی را به تاخیر بیاندازند و باعث میشود قیمت ارتودنسی افزایش یابد.

در مقابل، هورمون های تیروئید و کورتیکواستروئیدها ممکن است حرکت ارتودنسی را سریع تر کنند.

طول درمان ارتودنسی را کاهش دهند.

در نتیجه فلوراید ممکن است پایداری ارتودنسی را کمتر کند.

داروهای ضد التهابی استروئیدی که به منظور کاهش تحلیل استخوان تجویز می شوند ممکن است در طولانی مدت بر حرکات ارتودنسی اثر بگذارند.

آنها می توانند پاسخ استخوان به فشار وارده را به تاخیر بیندازند.

یا مدت زمان انجام ارتودنسی را طولانی تر کنند.

اثر داروها بر درمان ارتودنسی نباید نادیده گرفته شود.

پروستاگلندین ها و لکوترین نیز در حرکات ارتودنسی اثر گذار هستند.

به نظر می رسد که آنها ممکن است برنامه های کاربردی بالینی آینده را که می تواند به  حرکت دندان ها منجر شوند افزایش دهند.

استفاده از داروهای فوق باید توسط هر ارتودنتیست در ارزیابی زمان درمان و در طرح درمان در زمانی که برای حرکت دندان تلاشی صورت می گیرد در نظر گرفته شود .

 

بهترین روش جراحی بینی

 

برای انجام عمل انحراف بینی و زیبایی دو تکنیک یا روش به نامهای روش باز و روش بسته وجود دارد. بهترین حراج بینی روش بسته را و بعضی دیگر روش باز را ترجیح می دهند اما به طور کلی طرفداران عمل باز در حال افزایش هستند . استفاده کردن یک جراح از یک روش باز یا بسته فی نفسه امتیاز و یا اشکالی را متوجه وی نمی کند بلکه مهم این است که نتیجه نهائی مطلوب باشد و همین موضوع میتواند در هزینه جراحی بینی تاثیر بگذارد.

مواردی وجود دارد که غالب پزشکان روش باز را ترجیح میدهند که در این رابطه میتوان از موارد زیر نام برد : عمل جراحی مجدد ، عمل بر روی بینی عروسکی ای که در اثر تصادف قبلی دفرمه شده باشد ، عمل زیبائی وقتی که با انحراف بینی شدیدی همراه باشد که شکل ظاهری را هم کاملا کج کرده باشد .تنها تفاوت روش باز با روش بسته در این است که در روش باز علاوه بر خط برشی که در روش بسته بکار میرود ، برش کوچکی نیز روی پوست کلوملا داده میشود . کلوملا همان قسمت میانی بین دو سوراخ بینی است که بطور معمول پائین تر از پره های بینی قرار میگیرد.شما میتوانید در عکس بالا محل این برش را که با مارکر مشخص شده است را مشاهده کنید .

این برش این امکان را فراهم میکند که بتوان پوست بینی را بلند کرد و تمامی ساختمانهای اصلی بینی که شامل قسمت استخوانی ، قسمت غضروفی و بافت نرم است را دقیقا مشاهده کرد و عمل جراحی را زیر دید مستقیم انجام داد . محل جوش خوردن بخیه های این برش باقی نمیماند و جای نگرانی ندارد. نکته ای که لازم به یاددآوری است اینکه برش خوردن یا برش نخوردن گوشه های بینی یا اصطلاحا پره های بینی ارتباطی به روش باز یا بسته ندارد بلکه به اندازه سوراخ های بینی و پره های بینی بستگی دارد یعنی اینکه اگر سوراخهای بینی بزرگ باشند و لازم باشد که کوچک تر و جمع تر شوند هیچ راهی به جز برش خوردن کناره های ( پره های ) بینی نیست حتی اگر جراحی به طریقه بسته باشد.

 

مزایای ارتودنسی متحرک

 

ارتودنسی متحرک علاوه بر اصلاح فک و دندان های شما ، شستشوی دندان ها را نیز آسان می کند.

همچنین بهداشت کلی دهان و دندان را بهبود می دهد و باعث می شود ریسک ابتلا به بیماری های لثه کاهش پیدا کند.

برخلاف ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک را می توان هنگام مسواک زدن ،نخ دندان کشیدن یا ورزش در صورت لزوم از دهان خارج کرد بهتر از برای ارتودنسی کودکان از دستگاه متحرک استفاده نشود زیرا این روش نیاز همکاری بیمار با دکتر ارتودنسی کودکان را دارد.

 

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک

در حالت کلی طول دوره ی درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است.

به طور معمول ۶ ماه زمان برای نتیجه گیری از ارتودنسی متحرک نیاز است.

اما زمان دقیق آن با توجه به پیچیدگی درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود و تعرفه ارتودنسی نیز پس از معاینه اعلام میشود.

در بعضی موارد ارتودنسی متحرک در ادامه ی ارتودنسی ثابت استفاده می شود.

مدت زمانی که برای درمان شما نیاز است در اولین ملاقات برایتان تخمین زده می شود.

پس از اینکه دوره ی درمانی شما به وسیله ی ارتودنسی ثابت به اتمام رسید و متخصص ارتودنسی براکت ها را از روی دندان های شما برداشت. برای اینکه دندان هایتان در محل جدیدشان ثابت بمانند نیاز به ارتودنسی متحرک می باشد.

در ابتدا ممکن است نیاز باشد که از ارتودنسی متحرک به صورت تمام وقت استفاده کنید.

اما همان طور که تثبیت دندان هایتان در محل جدیدشان بیشتر می شوند ، مدت زمان استفاده ی شما از نگهدارنده های متحرک کاهش می یابد.

تجربه درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک چگونه است؟

در ابتدای کار ، پس از اینکه تنظیمات اولیه انجام می شود و نگهدارنده ها در محل خود قرار می گیرد ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید.

این مقدار ناراحتی در ابتدای درمان طبیعی است و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

استفاده از مسکن های خفیف می تواند در کاهش ناراحتی اثر بخش باشد.

 

آیا عمل بینی گوشتی دشوار است؟

 

عمل بینی گوشتی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا جراح در تلاش است بینی متناسب و تراش خورده به همراه نوکی زیباتر برای بیمار بسازد. استحکام غضروف بینی در این نوع عمل بینی گوشتی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا غضروف بیشتر می تواند خود را از زیر پوشش پوست ضخیم، بر جسته تر نشان دهد. همچنین مزیت دیگر استحکام غضروف این است که تنفس بیمار بهبود یافته یا به خوبی قبل باقی می ماند. مشاوره با بهترین جراح بینی ایران می تواند به بیمار این فرصت را بدهد تا درباره گزینه های موجود صحبت کرده و توقعات واقع گرایانه خود را بیان کند.

بینی گوشتی چیست؟

معمولا به بینی های تپل، گرد بدون داشتن نوکی مشخص که تناسب چندانی هم با پهنای پل بینی نداشته باشد، بینی گوشتی می گویند. حتی اغلب به نظر می رسد که توپی در نوک بینی شان قرار دارد. این افراد ممکن است فکر کنند که به جای داشتن بینی باریک و تراشیده،بینی پهن و نافرمی دارند.

معمولا دو عامل موجب گوشتی به نظر رسیدن بینی می شود: ضخامت پوست بینی و ضعیف بودن غضروف نوک بینی. ضخیم بودن پوست بینی می تواند موجب گرد تر به نظر رسیدن نوک بینی شده که در افرادی با پوست تیره بیشتر دیده می شود. نوک انواع بینی های گوشتی، برخلاف بینی های استخوانی، غضروف های جانبی کمتری دارد که منحنی یا پهن هستند.

 

جراحان چه نوع جراحی بینی را مشکل می دانند؟

مشکل بسیاری از جراحان بینی، عدم توانایی پیشبینی دشواری جراحی بینی و درصد موفقیت آن است. آنها اغلب قبل از جراحی نمی دانند که جراحی سخت یا آسانی پیش رو دارند و یا اینکه آیا جراحی نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد یا خیر اما هزینه عمل بینی بعد از معاینه و قبل از عمل به بیمار اطلاع داده میشود.

در حالی که برخی جراحان بینی تمام جراحی ها را ساده و دارای نتایج مطلوب تصور می کنند، دیگران اکثر جراحی ها را چالش برانگیز، پیچیده و غیر قابل پیشبینی در نظر می گیرند. در اینجا دو نظریه کلی وجود دارد:

انجام برخی جراحی ها آسان (از دیدگاه جراحان) بوده و دارای نتایج مطلوب (از دیدگاه بیماران) است، در حالی که انجام جراحی های دیگر دشوار (از دیدگاه جراحان) و منجر به نتایج غیر مطلوب (از دیدگاه بیماران) می شود.

 

ارتودنسی دندان های نیش

 

دندان های نیش ( شش یا هشت دندان جلویی را بایت یا نیش می گویند) و نحوه درمان ارتودنسی کودکان برای رفع ناهنجاری آن همیشه مورد توجه بوده است. یک متخصص برای ارتودنسی دندان های نیش شما اگر شلوغ یا کج و بیرون زده و نامنظم باشند از بریس ارتودنسی استفاده می کند در این روش نمیتوان از ارتودنسی نامرئی استفاده نمود.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تصحیح نیش انجام دهید یا نه مهم است که اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بدست بیاورید.

بنابراین بیایید به آن بپردازیم.

چه زمانی ما به بریس ارتودنسی احتیاج پیدا می کنیم؟

اگر شما دارای دندان های نیش  کج ، پرتراکم و شلوغی باشید تمیز کردن آنها دشوار است.

در این صورت هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با دشواری خاصی مواجه می شوید.

ناتوانی در تمیز کردن دندان ها باعث ایجاد پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و در نهایت از دست رفتن دندان هامی شود.

از طرفی مال اکلوژن ( ناهنجاری دندانی ) می تواند در توانایی شما در هنگام جویدن و صحبت کردن تاثیر بسزایی داشته باشد.

مشکلات فکی در اثر مال اکلوژن

محققین به تازگی شواهدی پیدا کرده اند مبنی براثبات این که عفونت های پریودنتال (بیماری های لثه) ناشی از ضعف بهداشت دهان است.

این عفونت ها می توانند وارد جریان خون شوند و باعث ایجاد بیماری های قلبی شوند.

اگر دندان های نیش شما بیرون زده و ناهنجار باشد ممکن است مشکلات فکی را نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین برای رهایی از مال اکلوژن بهتر است با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی نزد یک دکتر متخصص ارتودنسی کودکان ، دندان های خود را مرتب کنید.

به این ترتیب و با مرتب کردن دندان ها شما می توانید بهداشت دهان و دندان را راحتتر از قبل رعایت کنید.

 

جراحی بینی زبه روش بسته

 

در کشور ما، عمل بینی بیشتر از سایر جراحی های زیبایی انجام می شود. در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی، جراح و بیمار معمولا درمورد روش انجام جراحی با یکدیگر صحبت می کنند هزینه جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته دو روش متداول انجام عمل بینی هستند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب مختص خود را دارند که در اینجا درمورد معایب و عوارض عمل بینی بسته صحبت می کنیم.

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

عمل بینی گوشتی بسته روشی است که نیاز به ایجاد شکاف بر روی سطح خارجی بینی ندارد. پس از آنکه بیمار بیهوش شد، بهترین جراح بینی در تهران ابزارهایی را داخل سوراخ و مجرای بینی می کند. در طول جراحی، تمام شکاف ها در داخل بینی ایجاد می شوند و بنابراین، بعد از عمل جای زخمی بر روی بینی باقی نمی ماند.

جراحی که بینی را به روش بسته عمل می کند باید درمورد ساختار آن درک و دانش بالایی داشته باشد زیرا درطول عمل، اجزای بینی را به طور واضح نخواهد دید. به عبارت ساده تر، جراح بینی باید به قدری دانش و مهارت داشته باشد که بتواند تغییرات لازم را با دقت و بی نقص در بینی ایجاد کند، بی آنکه اجزای بینی را ببیند.

مزایای عمل بینی بسته از جمله موارد زیر باعث می شود که بیشتر بیماران از جراح بخواهند تا بینی شان را به روش بسته عمل کند.

  • مدت زمان کوتاه جراحیجراحی بینی بسته نسبت به روش باز مدت زمان کمتری طول می کشد و بیمار مدت کوتاه تری بیهوش است.
  • جای زخم (اسکار) کمتر: از آنجایی که هیچ شکاف بیرونی و روی بینی ایجاد نمی شود، جای زخم و بخیه ای هم قابل مشاهده نخواهد بود.
  • ورم و کبودی کمتر بعد از عمل: برخلاف عمل باز بینی، در روش بسته شکافی بر روی کلوملا (دیواره ی بین دو سوراخ بینی) ایجاد نمی شود. به همین دلیل، خون به راحتی در پوست بینی جریان دارد. به علاوه، پوست در طول عمل از غضروف و استخوان جدا می شود و همین موارد باعث می شوند که بیمار پس از عمل بینی بسته ورم و کبودی کمتری را تجربه کند.

این مزایا واقعا قابل توجه هستند و افرادی که از بیهوشی می ترسند و یا می خواهند دوران نقاهت کوتاهی داشته باشند، بیش از باقی بیماران این روش را برای تغییرشکل بینی خود انتخاب می کنند. اما بیمارانی که نتیجه ی عمل برایشان در اولویت است، باید بیشتر تامل کنند. عوارض عمل بینی بسته غیر قابل انکار و چشم پوشی است و قبل از انتخاب روش عمل بینی باید درمورد آن ها بدانید و انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.

 

شعبده بازی در برنامه عصر جدید

 

امروزه ابزار های زیادی برای شعبده بازی وجود دارند تا بتوانیم با آنها مردم را سرگرم  خود کنیم و دقایقی را با آنها بگذرانیم.
اما این حرفه نیاز به مهارت های زیاد اجرایی دارد و افراد تازه کار همیشه سوتی هایی میدهند که باعث میشود آن حقه های جذاب بر ملا شوند.
از طرفی دیگر افرادی هستند که با تجربه و سابقه بسیار توانستند سخت ترین شعبده و حقه ها را به راحتی هرچه تمام اجرا میکنند و همه را به خود خیره میکنند.
پس از مدت ها در ایران برنامه ای در شبکه های تلویزیونی پخش شد به اسم عصر جدید که استقبال فراروانی از طرف مردم مواجه شد.

در این برنامه استعداد ها بر روی صحنه می آیند و هنر خود را در سن به نمایش میردم میگذارند. در میان فردی بسیار توجه ببیننده ها را به خود جلب کرده است که با استعداد اجرایی که دارد حقه و شعبده ها را به خوبی اجرا میکند ، سعید فتحی روشن نام فردی است که این نمایش را در جلوی دوربین انجام میدهد و مردم را بهت زده میکند . اما راز و لو رفتن ترفند فتحی روشن چیست؟
خیلی ها به دنبال این موضوع هستند تا از کار این شعبده باز سر در بیاورند و از سردرگمی این اجرا خارج شوند. از همین رو پای گوشی و سیستم های خود مینشینند و شروع به سرچ کردن در اینترنت میکنند تا راز و ترفند این حقه را پیدا کنند.

اخیرا کرنومتر فتحی روشن خیلی جنجال به پا کرده است و او توانسته با یک تلنولوژی هوشمند جمعیتی را درگیر خودش کند.
همانطور که مشاهده کردید، انسان های عادی هم می توانند با استفاده از فناوری روز کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. با همین تکنولوژی ریموت کنترل می توان محل کار یا منزل را از راه دور تحت تسلط خود درآورد، از بروز سرقت جلوگیری کرد و امنیت خانه را بالا برد. به تعبیری شما هم می توانید کریس آنجل خانه خود باشید و با هوشمند سازی خانه کاری کنید که افراد دیگر از سیستم اتوماسیون خانه تان حیرت کنند.

جراحی بینی همراه با گرافت

 

گاهی اوقات در جراح زیبایی بینی برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به گرافت (پیوند) اضافه داریم- این گرافت اضافه هم می تواند غضروف باشد و از ساختار داخلی بینی حمایت کند هم می تواند پوست باشد و برای بهبود پوست بینی و بد شکلی هایی که در یک حادثه ایجاد شده است استفاده شود این کار هم در مطب بهترین جراح بینی انجام میشود.

گرافت می تواند از قسمت های مختلف بدن برداشته شود و معمولا این گرافت در حین جراحی بینی برداشته می شود، هر چند گاهی اوقات هم ممکن است قبل از جراحی بینی برداشته شود. غضروف و استخوان مورد نیاز برای گرافت اغلب از گوش، دنده ها و جمجمه گرفته می شود در حالی که پوست مورد نیاز برای گرافت از پیشانی، ران یا گردن برداشته می شود. گرافتی که از پیشانی برداشته می شود بهترین گرافت برای پوست بینی است چون رنگ و بافت آن بیشتر با پوست بینی هماهنگ است و هزینه عمل بینی اضافه ای دریافت نمیشود.

نحوه ی گرافت در جراحی بینی

نحوه ی گرافت در عمل بینی گوشتی شما به شرایط فردی و نیازهای شما بستگی دارد. بیشتر جراحی های بینی که همراه با گرافت انجام می شود تحت بیهوشی عمومی است چون این نوع جراحی ها بسیار پیچیده و طولانی است. برای جراحی بینی معمولا بین ۱-۳ ساعت زمان لازم است اما اگر جراحی درخواستی شما پیچیده باشد ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

 

گرافت مورد نیاز از قسمتی از بدن شما برداشته می شود که جای زخم یا اسکار آن کاملا نامحسوس باشد و به راحتی پوشیده شود. این نوع جراحی بینی با روش باز انجام می شود یعنی یک برش کوچک در خارج بینی (در قسمت کلوملا) ایجاد می شود. بنابراین جراح شما می تواند پوست بینی را بالا بکشد و دسترسی بهتری به استخوان، غضروف و بافت های زیرین پیدا کند.

 

کاربرد های گرافت غضروف در جراحی بینی

گرافت غضروف کاربرد های مختلفی در جراحی بینی دارد که چند مورد آن در زیر عنوان شده است:

  • باریک کردن یا برجسته کردن نوک بینی
  • کاهش انحنای زیاد در بینی
  • کانتور کردن و افزایش پشتیبانی ساختاری بینی
  • بزرگ کردن سوراخ های بینی و

مراقب های لازم بعد از جراحی بینی با گرافت

اگر شما گرافت غضروف داشته باشید، باید از اسپلینت داخلی هم استفاده کنید تا از گرافت جدید پشتیبانی شود. علاوه بر این یک اسپلینت خارجی هم برای محدود کردن تورم بینی مورد نیاز است. در روز های اول احساس تورم و تنگی در اطراف چشم کاملا طبیعی است البته این تورم بعد از چند روز فروکش می کند. به طور کلی اسپلینت داخلی ۵-۷ روز و اسپلینت خارجی ۷-۱۰ روز باقی می ماند و سپس برداشته می شود.

در مواردی که گرافت پوست هم انجام شده است، سرعت بهبود به کارهای دیگری که انجام داده اید و وسعت گرافت بستگی خواهد داشت. اگر نیاز به بخیه باشد مدت زمان بهبود بیشتر خواهد شد.

جراحی فک یا ارتوگناتیک چیست ؟

 

جراحی فک یا ارتوگناتیک عملی است که برای اصلاح ناهنجاری های فکی انجام می گیرد شما میتوانید پس از انجام جراحی های لازم بر روی فک پیش یک متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه کرده و سپس ارتودنسی کودکان را انجام دهید.

اصطلاح ارتوگناتیک از کلمه ی یونانی “orthos”  به معنای صاف کردن و “gnathic” به معنای فک می باشد.

از این رو اصطلاح ارتوگناتیک به معنای “صاف کردن فک” می باشد.

در دنیای پزشکی امروز این اصطلاح به طور مشخصی در مورد درمان به وسیله ی جراحی با هدف صاف کردن و تنظیم مجدد فک صحبت می کند.

بسیاری از شما حداقل یک یا دو نفر را می شناسید که جراحی ارتوگناتیک را انجام داده اند.

او ممکن است به شما گفته باشد که فک او ثابت شده است.

یا ممکن است گفته باشد که فک او را برای جراحی شکسته اند.

در این لحظه شما ممکن است از خود بپرسید که چرا این شخص خود را در معرض این جراحی بی رحمانه قرار داده و انقدر خجالتی بوده که نتوانسته است سوال کند.

در این بخش ،ما به شما یک دید کلی از آن چیزی که دوستانتان تعریف کرده اند ارائه می دهیم.

پس از انجام حراجی های لازم میتوانید یکی از روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی را انتخاب نمایید و پس از آن از هزینه ارتودنسی آگاه شوید.

در چه صورت ممکن است به جراحی فک نیاز داشته باشم؟

  • نقایص مادرزادی
  • درد مزمن فک یا درد مزمن مفصل فک (TMJ)
  • تنفس دهانی غیر ارادی
  • ناتوانی در روی هم آوردن لب ها بدون فشار
  • ضربه و آسیب به فک یا صورت
  • اپن بایت (فاصله ی بین دندان های بالا و پایین وقتی که دهان بسته است)
  • فک بیرون زده
  • عقب رفتگی فک پایین و چانه
  • تومور فکی و آسیب شناسی موثر بر روی فک
  • عدم تقارن صورت از روبرو و پهلو
  • ناراحتی در جویدن و گاز زدن
  • آپنه ی انسدادی خواب( این مشکل به وسیله ی مشکلات تنفسی هنگام خواب تشخیص داده می شود به عنوان مثال خر و پف یا خرناس کشیدن هنگام خواب)
  • ساییده شدن بیش از حد دندانها
  • خشک شدن دهان ناشی از تنفس دهانی مزمن

چه کسی کاندید خوبی برای جراحی فک می باشد؟

بیشتر کسانی که جراحی فک انجام داده اند بیمارانی بودند که قبل از تشخیص از مشکل خود آگاهی داشتند.

اما همین بیماران ممکن است از گزینه های در دسترس و راه های درمانی برای درمان مشکل فعلی خود آگاهی نداشته باشند.

علاوه بر آن ممکن است گمراه شده باشند و فکر کنند که این درمان بی رحمانه است و فقط برای بدترین شرایط باید استفاده شود .

 

صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد