x تبلیغات
arooskhanoom

درمان دندان های از دست رفته

 

درمان ارتودنسی و دندان از دست رفته

اگر برخی از دندان های شما غایب هستند و اکنون شما قصد درمان ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی متحرک را دارید بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شوید.

مشاور یا بهترین متخصص ارتودنسی نیز در صورت مواجه شدن با فردی که دندان های غایب دارد راهنمایی های لازم را به او ارائه می دهد و شما را از تعرفه ارتودنسی آگاه میکند.

دندان های غایب علاوه بر ظاهر نامطلوب ، ممکن است از :

  • مال اکلوژن ( ناهنجاری دندان )
  • آسیب به پریودنتال ( بیماری های لثه)
  • رشد کم در استخوان آلوئولار ( استخوان نگه دارنده دندان)
  • کاهش توانایی جویدن
  • تلفظ نابهنگام

درمان ارتودنسی در این بیماران به طور معمول گران قیمت و چند رشته ای است.

زیرا جراحی ، درمان ارتودنسی و سپس ایمپلنت دندانی می تواند بار سنگینی را بر بودجه خانواده قرار دهد.

دلیل اصلی از دست دادن دندان

محققان خاطر نشان کرده اند که پریودنتال یا بیماری های لثه اصلی ترین علت از دست دادن دندان است.

آیا شما می خواهید بدانید که چگونه بیماری های لثه را تشخیص دهیم؟

برای این کار میتوانید به مطلبی با همین عنوان مراجعه کنید.

از دست دادن دندان در میان مردان بالاتر از ۳۵ سال بیشتر از زنان دیده شده است.

این مردان دچار زخم دندان شده بودند.

محققان خاطر نشان می کنند که ارتباط بین سیگار کشیدن و از دست دادن دندان ممکن است بسیار قوی تر باشد.

در این راستا بیماران باید اطلاعات بیشتری را در مورد تاریخچه سیگار کشیدن خود در اختیار پزشکان قرار دهند.

استفاده نکردن از مراقبت های دندانپزشکی

تقریبا ۴۰ درصد از بیماران گزارش داده اند که آنها هرگز از مراقبت های حرفه ای دندانپزشکی بهره ای نداشته اند.

حدود ۶۰ درصد از آنها هم گفته اند که گاه و بی گاه دندان خود را مسواک زده اند.

تنها ۱۶ درصد از افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می گویند که به طور منظم مسواک زده اند.

از دست دادن دندان در این افراد ممکن است به دلایل دیگری مثلا حادثه یا سایر بیماری ها باشد.

 

تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه

 

مشاورین املاک می دانند که خریداران به فاکتورهایی غیر از قیمت نیز اهمیت می دهند تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه دیگر مشخص شده است. بیشتر خریداران، امنیت خانه را مهم تر از هر چیز دیگری می دانند. اگرچه یک لایه رنگ جدید یا پارکت کردن کف خانه باعث بهتر شدن ظاهر خانه می شود اما تاثیر چندانی در افزایش قیمت ساختمان ندارند. در عوض، هوشمند سازی هم ظاهری مدرن به خانه می دهد و هم به دلیل مزایای بسیارش باعث افزایش ارزش پولی خانه می شود.

 

برای هوشمند سازی خانه بر روی کدام تجهیزات سرمایه گذاری کنیم؟

برای آنکه هوشمند سازی موفقی داشته باشید، ابتدا باید بدانید که تکنولوژی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. شاید یک گجت هوشمند ارزان قیمت برای مدت کوتاهی به شما و خانواده سرویس دهد اما تجهیزات باکیفیت تر (که معمولا قیمت بیشتری دارند) یک عمر برای شما کار می کنند. بنابراین، پیمانکاران و صاحبخانه ها باید تعادلی را میان قیمت و کیفیت محصولات هوشمند سازی رعایت نمایند.

تعیین کنید که از خانه هوشمند خود چه می خواهید. بعضی افراد از خانه هوشمند توقع دارند ک سبک زندگی آن ها را راحت تر کند، بعضی دیگر می خواهند که تعداد کمی از کارها مثل خاموش / روشن شدن لامپ ها به صورت خودکار انجام شود. تعیین هدف در ابتدا به شما کمک می کند که بدانید هوشمند سازی خانه را از کجا شروع کنید.

در آخر، تصمیم بگیرید که آیا هوشمند سازی را به طور کامل انجام دهید یا فعلا با گجت های ساده ای استارت آن را بزنید. اگر نمی دانید که هوشمند سازی تا چه اندازه برای خانه و هدف شما مناسب است، می توانید از یک شرکت هوشمند سازی باتجربه کمک بگیرید. ما چهار گجت زیر را برای شروع به شما پیشنهاد می کنیم:

  • ترموستات هوشمند
  • سیستم روشنایی هوشمند
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • پرده هوشمند
  •  

با هوشمند سازی خانه و گجت های هوشمند می توانید تمامی تجهیزات متصل به اینترنت اشیا را حتی از راه دور کنترل و نظارت کنید. در این خانه، شما می توانید آب و هوا، روشنایی، قفل بودن درب ها، ایمنی و سایر کارها را تنها از طریق یک وسیله ی ساده مثل تبلت یا گوشی هوشمند خود تنظیم و کنترل نمایید.

چرا خانه های هوشمند از خانه های معمولی گران قیمت تر هستند؟

خانه های هوشمند مزایای شگفت انگیزی دارند و هر یک از گجت های آن آپشنی را به خانه اضافه کرده و آن را به گونه ای لوکس می کنند. به همین دلیل، این خانه ها، از خانه های معمولی گران قیمت تر هستند و تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه بصورت مستقیم شده است. برخی از این آپشن ها و مزایا را در زیر می خوانید.

 

خانه های هوشمند امن ترند

خانه باید جایی باشد که ساکنین در آن احساس امنیت داشته باشند و سیستم امنیتی هوشمند این احساس را فراهم می کند. در واقع، ۶۳ درصد از کسانی که قصد خرید خانه دارند، امنیت خانه را قبل از هر چیز دیگری لحاظ می کنند.

 

عمل انحراف بینی

 

وقتی که حرف از جراحی بینی می شود، تقریبا همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما جراحی بینی کاربردهایی فراتر از زیبایی دارد و برای بهبود عملکرد بینی هم به کار می رود. البته که وظیفه ی اصلی بینی، تنفس است و تعهدی راجع به زیبایی صورت بر عهده ندارد و جراح بینی هم این نکته را می داند. در بعضی مواقع بیماران مشکلی با ظاهر بینی خود ندارند و خواستار عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی هستند در این مقاله برای اینگونه بیماران توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

انحراف بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی یا به تعبیر عام، انحراف بینی اختلالی است که بر اثر جابجایی دیواره ی نازک بین دو سوراخ بینی به وجود می آید. به این دیواره ی غضروفی، تیغه بینی یا سپتوم (septum) گفته می شود که حفره ی بینی را به دو قسمت چپ و راست تقسیم می کند.

زمانی که تیغه بینی بیش از اندازه به یک سمت مایل و کج شود، یکی از سوراخ های بینی، بزرگتر از دیگری می گردد. بسته به شدت این انحراف، امکان رخداد گرفتگی بینی، کاهش جریان هوا و مشکلات تنفسی وجود دارد. سپتوم منحرف شده ی بینی همچنین ممکن است اختلال در تخلیه بینی و در نتیجه، افزایش میزان عفونت و آبریزش در پشت بینی را به دنبال داشته باشد.

ژنتیک و وراثت می تواند دلیل انحراف بینی باشد. و یا امکان دارد بینی شخص در دوره ی جنینی یا در طول پروسه ی زایمان بر اثر ضربه و جراحت انحراف پیدا کند که احتمال این موارد خیلی ضعیف است اما احتمال ضربه به بینی در دوره ی بزرگسالی بسیار بالا و متداول است.

جراحی تنها راه درمان انحراف بینی است. برای این منظور، جراحی سپتوپلاستی به کار گرفته می شود. اما بیشتر بیماران، عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) را نیز توامان با عمل انحراف بینی (سپتوپلاستی) انجام می دهند که به این عمل سپتورینوپلاستی گفته می شود.

جراحی سپتوپلاستی

 

سپتوپلاستی ( عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی ) نوعی از عمل بینی است که به طور ویژه بر روی انحراف بینی کار کرده و از این طریق، تنفس را بهبود می بخشد. اگرچه انحراف جزئی بینی امری رایج است اما برخی افراد از گرفتگی  یک طرف بینی خود رنج می برند و نمی توانند آنگونه که باید نفس بکشند. سپتوپلاستی می تواند تیغه منحرف شده ی بینی را صاف و راه جریان هوا را برای تنفس راحت تر باز کند. سپتوپلاستی تغییری را در ظاهر بینی ایجاد نمی کند و هدف آن فقط بهبود عملکرد بینی است.

 

اپن بایت دندان

 

اپن بایت دندان یا نیش باز چیست؟این عارضه در اثر چه چیزی به وجود می آید؟درمان ارتودنسی دندان چه کمکی می تواند به رفع آن بکند؟ هزینه ارتودنسی و درمان آن چقدر است؟ آیا عوارض ارتودنسی خاصی را به دنبال دارد ؟ آیا میشود با ارتودنسی نامرئی آنرا درمان کرد؟

اینها سوالاتی است که افرادی که دارای اپن بایت هستند از متخصص ارتودنسی خوب  خود می پرسند.

اپن بایت دندان یا نیش باز چیست؟

امروزه بسیاری از بیماران دچار مشکلات صحبت کردن و جویدن هستند.

اما آنها نمی دانند که این مشکل از کجا پیدا شده است.

باز بودن دندان ها در حالت بسته بودن دهان را اپن بایت یا نیش باز می گویند.

این یک اختلال در فک است و درمان آن امکان پذیر است.

به تعبیر دیگر نیش باز یک نوع مال اکلوژن است که به این معنی است که وقتی فک ها بسته می شوند دندان ها با هم تماس پیدا نمی کنند.

دلایل ایجاد اپن بایت دندان کدام است؟

در درجه اول نیش باز بوسیله چهار عامل ایجاد می شود که از این قبیلند:

  1. مکیدن انگشت شست در کودکان
  2. تهاجم زبان
  3. اختلال مفصلی و فکی
  4. مشکل اسکلتی

 

مکیدن انگشت شست در کودکان

هنگامی که دندان های  کودک در اثر مکیدن انگشت شست یا پستانک یا یک شی خارجی دیگر مانند مداد تحت فشار قرار می گیرد هماهنگی دندان ها از بین می رود.

این می تواند منجر به نیش باز شود.

تهاجم زبان

هنگامی که فردی در حال صحبت کردن و یا  توقف در حرف زدن ، زبان خود را بین دندان های فوقانی و پایینی با فشار قرار می دهد این باعث اپن بایت دندان می شود.

همچنین تهاجم زبان می تواند باعث شکاف بین دندان ها شود.

اختلال مفصلی و فکی

گاهی اوقات بیمار از زبان خود استفاده می کند تا دندان هایش را از هم جدا نگه دارد.

این می تواند باعث فشار به فک و درد مزمن فک یا اختلالات)  TMJ یا TMD)  شود.

 

تمیز کردن براکت ارتودنسی

 

مسواک زدن در حین درمان ارتودنسی به زمان بیشتری نیاز دارد.

صرف زمان بیشتر برای دندان هایی که با بریس پوشانده شده اند می تواند پلاک را به خوبی از بین ببرد ارتودنسی نامرئی دیگر نیازی به مشواک مخصوص ندارد.

همچنین دقت در مسواک زدن علاوه بر مراقبت از دندان ها از لثه هم مراقبت لازم را به عمل می آورد.

شما اگر در سنین پایین ارتودنسی کودکان انجام دهید نتیجه بهتری میتوانید بگیرید و هزینه ارتودنسی آن مقداری پایین است اما حالا هم هیچ مشکلی ندارد با مراجعه به یک دکتر ارتودنسی در تهران شما میتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

حذف پلاک در اطراف بریس ارتودنسی

حذف پلاک به طور عادی و در هنگامی که دندان ها صاف و مرتب هستند آسان است .

اما هنگامی که اطراف  دندان ها را بریس ارتودنسی پوشانده است دسترسی به پلاک و بیرون کشیدن آن از بین آنها بسیار دشوار تر خواهد شد.

زیرا مواد غذایی مکان های اضافی برای انباشت و پنهان شدن پیدا کرده اند.

از این رو صرف وقت و زمان بیشتر برای تمیز کردن دندان ها ضروری است.

با رعایت بهداشت دهان و دندان  و مسواک زدن در حین درمان ارتودنسی شما می توانید از خطر ابتلا به بیماری های لثه در امان باشید.

طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنسی

در ابتدا شما باید الاستیک یا باند را از دستگاه ارتودنسی ثابت خود بردارید.

قطعات متحرک را نیز از دهان خود خارج کنید.

حالا می توانید اطراف سیم ها و پین ها را به دقت تمیز کنید.

حرکت مسواک خود را از بالا به پایین انجام دهید.

متخصصان دندانپزشکی عمومی توصیه می کنند که مسواک زدن را دو بار در طول شبانه روز و هر بار دو دقیقه انجام دهید.

بهتر است برای تمیز کردن هر دندان خود ۳۰ ثانیه زمان اختصاص دهید و تا آن دندان را کاملا تمیز نکردید به سراغ دندان دیگر نروید.

امروزه مسواک های الکتریکی در بازار آمده اند که هر ۳۰ ثانیه یک بار توقف کوچکی دارند تا به شما اطلاع دهند که زمان تغییر مکان است.

به این ترتیب شما خواهید توانست که هر دندان را در زمان اختصاص داده شده به خوبی تمیز کنید.

 

زمان مناسب برای درمان ارتودنسی

 

هنگامی که افراد تصمیم به درمان دندان های نا مرتب خود میگیرند با زوق و شوق زیادی به فکر این موضوع هستند که پایان کار دندان های آنها مرتب و درست شده است و دیگر نیاز نیست خود را بخاطر دندان های کج و ماوج از بقیه قایم کنند.

از این رو مرحله بعدی که شما باید نسبت به آن اقدام کنید این است که پیش یک دکتر ارتودنسی خوب بروید تا شما را معاینه کند و پس از معاینه به شما بگوید چه کار کنید و چه نکنید.

خیلی ها فکر میکنند از همان اول میتوانند نوع درمان ارتودنسی خود را تعیین کنند اما اینطور نیست . دکتر ارتودنسی شما بهتون میگوید که کدام روش از ارتودنسی برای شما مناسب است و شما باید آن روش درمانی را دنبال کنید و پس از آن شما را از قیمت ارتودنسی مطلع میسازد.

شما میتوانید در سنین پایین ارتودنسی کودکان و فرزندان خود را انجام دهید که او هم در آینده دغدغه روش و نوع ارتودنسی را نداشته باشد.

امروز میخواهیم درباره ارتودنسی متحرک صحبت کنیم. روشی که در چندسال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آیا ارتودنسی متحرک برای من مناسب است؟

در اولین قرار ملاقات ،متخصص ارتودنسی همه ی گزینه های انتخابی را برای شما توضیح خواهد داد.

او برای شما مشخص خواهد کرد که آیا ارتودنسی متحرک برای اصلاح دندان و فک شما روش مناسبی است یا خیر .

این روش اغلب برای اصلاح فک بالا استفاده می شود.

ارتودنسی متحرک برای همه گروه های سنی مناسب می باشد.

اما در سنین پایین  (زیر ۱۲ تا ۱۴ سال ) که هنوز رشد فک به خوبی انجام نشده است ، می توان از این موقعیت برای رشد فک ها  و برای تصحیح ناهنجاری های فکی استفاده کرد.

بعضی از ناهنجاری های فکی در سنین کودکی فقط با ارتودنسی و بدون جراحی به راحتی قابل درمان هستند.

درمان در سنین پایین هزینه ی کمتری را نیز در بر خواهند داشت.

در سنین بالاتر برای اصلاح ناهنجاری های فکی علاوه بر ارتودنسی دندان باید جراحی فک نیز انجام شود.

 

بهترین روش درمان ارتودنسی

 

در زندگی روزمره خود دچار درد هایی میشویم و باعث اذیت شدن ما در محل کار ، مدرسه و یا خانه میشود . یکی از این درد ها مربوط به دندان میشود. هنگامی که ما دچار ناهنجاری دندان میشویم ، باعث میشود تا دندان ها پوسیده شود و کم کم خراب شوند اگر هرچه زودتر این موضوع را پیگیری نکنیم به کل تمام دندایمان خراب میشوند و مصیبتی میشود که نگو و نپرس.

یکی از روش هایی که میشود با آن از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری کرد ارتودنسی دندان است. هنگامی که ما متوجه ناهنجاری های دندانمان شدیم باید پیگیر شویم و به یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنیم و از همه موارد این درمان از جمله فواید و عوارض ارتودنسی آگاهی پیدا کنیم و سپس اگر لازم بود شروع به درمان آن کنیم تا دیگر متحمل هزینه اضافی گزافتر نشویم.

با این حال بعضی از روش های ارتودنسی که بیشتر برزگسالال تمایل به انجام آن ها دارند مانند ارتودنسی نامرئی  .

دلیل تمایل انها به این روش این است که در ارتودنسی نامرئی دیگر براکت و سیم های مربوط به ارتودنسی وجود ندارد که باعث اذیت آنها شود اما نسبت به سایر روش ها این دسته تعرفه ارتودنسی بیشتری دارد.

شدت ناهنجاری و مدت زمان صرف وقت و نیاز به کشیدن دندان و یا نیاز به جراحی فک و تغییر موقعیت استخوان ها از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه درمان می باشد .

از عوامل دیگری که تعیین کننده هزینه ارتودنسی است مکان و رتبه علمی  درمان کننده شما می باشد .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه پایین تری انجام  می دهند.

در حالی که ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی که ۳ الی ۴ سال بیشتر از یک دندانپزشک ادامه تحصیل داده و دارای بورد تخصصی است صورت بگیرد.

همچنین نحوه درمان و سن بیمار نیز از عوامل تاثیر گذار به روی هزینه ارتودنسی است.

 

ارتودنسی در دوران بارداری

 

ارتودنسی متحرک در دوران بارداری  را نیز  می توان ادامه داد  به شرط اینکه موارد بسیاری را رعایت کنید.

زنان بار دار از انجام بسیاری از کارها در دوران بارداری اجتناب می کنند.

یا از مصرف انواع خاصی از داروها و خوردن برخی از مواد غذایی پرهیز می کنند.

با این حال بهتر است دلایل  واقعی زنان باردار را در مورد عدم انجام ارتودنسی مورد بررسی قرار دهیم. شاید یکی از دلیل ها هزینه ارتودنسی باشد.

البته  ملاحظات زیادی برای زنان باردار وجود دارد و آن اینست که در دوران بارداری اغلب حساسیت افزایش می یابد. ما باید در سنین پایین یعنی ارتودنسی کودکان انجام دهیم تا دیگر در دوران زندگی متاهلی درگیر همچین کار هایی نباشیم.

این به این معناست که ارتودنسی در دوران بارداری کمی ناراحت کننده است و بیمار باید هرگونه دردی را بدون مسکن تحمل کند.

تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری می تواند خطر تورم و  تحریک لثه را توسط ارتودنسی افزایش دهد.

ارتودنسی ممکن است لثه ها را تحریک کند و تغییرات هورمونی امکان دارد به روی حرکات ارتودنسی تاثیر گذارد.

این مهم است که بیماران به طور منظم  توسط متخصص ارتودنسی در تهران خود معاینه مکرر داشته باشند.

آنها برای آگاهی از روند پیشرفت کار، عکس های رادیوگرافی  دندان بسیاری لازم است.

زنان باردار در این موارد محدودیت های زیادی دارند.

یک سوال بزرگ در اینجا ذهن هر زن بارداری را که قصد انجام عمل ارتودنسی را دارد به خود مشغول می کند.

آن سوال این است که آیا بارداری منعی برای ادامه درمان ارتودنسی به وجود می آورد؟

یا ارتودنسی در دوران بارداری امکان پذیر است ؟

عوامل خاصی که ممکن است زنان باردار را از رفتن به ارتودنسی باز دارد که عبارتند از :

  • التهاب لثه و پریودنتیت ناشی از بارداری
  • تغییرات هورمونی که حرکات دندان را تحت تاثیر قرار می دهد
  • عادات و ولع مصرف مواد غذایی در دوران بارداری و تاثیر آن بر ارتودنسی
  • اثر داروهای مختلف ارتودنسی بر جنین در دوران بارداری

 

پرده های هوشمند

 

اگر در هتل های هوشمند پنج ستاره اقامت داشته اید، حتما متوجه شده اید که پرده ها با یک کنترل یا با ورود شما کنار می روند. آیا این هتل ها تنها برای افزایش کلاس کاری از این نوع پرده ها استفاده می کنند؟ یا پرده هوشمند مزایای دیگری هم دارد که می ارزد برایش هزینه کرد؟

چرا این امکانات لاکچری را در خانه ی خود نداشته باشیم؟???

 

پرده ی هوشمند چگونه است؟

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند.

همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود.

فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد.

پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید

و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند شما میتوانید با استفاده از تجهیزات هوشمند خانه خود را به راحتی مدرنیته کنید.

پرده ی هوشمند چه خصوصیات و مزایایی دارد؟

مطمئنا اگر خصوصیات و مزایای پرده های هوشمند را بدانید علاقه ی شما به این قسمت از خانه هوشمند تان چند برابر خواهد.

راحتی

دیگر لازم نیست پرده ها را به صورت دستی جمع یا باز کنید و دقیقه های زیادی را با گیره های پرده کلنجار بروید تا مسیر پرده روان شود.

تنها با فشار دادن یک دکمه و یا لمس صفحه ی گوشی یا تبلت به صورت بسیار شیک و مجلسی شاهد جمع یا باز شدن پرده ها باشید.

این مزیت در پنجره هایی که دسترسی به آنها سخت است، چشمگیرتر می شود.

قابلیت برنامه ریزی و سناریوپذیری

می توانید به پرده های هوشمند برنامه دهید که در ساعات معینی از روز باز یا جمع شوند.????

بعلاوه، آنها می توانند حساس به نور باشند و با طلوع و غروب خورشید کنار بروند یا باز شوند. ????

با این قابلیت دیگر از شر دیرینگ دیرینگ های ساعت های زنگدار و آلارم گوشی خلاص می شوید و لطیف طور با نور آفتاب روزتان را شروع می کنید.

 

تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده

 

رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده بسیار مهم  است.

شما باید بعد از خوردن  هر نوع خوراکی یا غذا  با استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب  دندان های ارتودنسی متحرک خود را تمیز کنید.

با این کار شما توانسته اید که از فعالیت اسید های مخرب  و فعالیت میکروبها ی تولید شده جلوگیری کنید . در ارتودنسی نامرئی نیاز نیست شما این روش ها را دنبال کنید دکتر متخصص ارتودنسی شما بهتون خواهد گفت چطور دندان های خود را تمیز کنید.

بعد از خوردن هر نوع خوراکی باکتری ها و اسید ها به طور معمول پس از ۳ الی ۵  دقیقه در دهان شروع به فعالیت می کنند.

آنها به مدت ۲۰ الی ۵۰ دقیقه در دهان مشغول فعالیت های مخرب به روی مینای دندان  هستند.

در نهایت  این امر منجر به بروز پوسیدگی دندان ها می گردد.

به همین دلیل دندانهای ارتودنسی شده بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب حتما باید مسواک زده شوند. و به همین دلایل است که قیمت ارتودنسی مقداری زیاد است

تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده در روزهای اول

شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی ابتدا دندان های خود را جرمگیری کنید.

این کار تمیز کردن دندان ها را آسانتر می کند.

دندان های خراب و بیماری های لثه هم به نوبه خود باید تشخیص داده شده و درمان شوند.

اگر سوال شما این باشد که آیا ارتودنسی درد دارد؟برای پیدا کردن جواب می توانید به مطلبی با همین عنوان مراجعه کنید.

نظافت و مراقبت از براکت های ارتودنسی فقط در روز های اول کمی دشوار به نظر می رسد.

اما بعد از گذشت چند روز و با عادت کردن به  حضور براکت ها در دهان به این نتیجه می رسید که ، تمیز کردن دندان ها با براکت های ارتودنسی کار دشواری نیست.

مسواک زدن و رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده تنها  قدری زمان بر است.

نحوه مسواک زدن و رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده

برای رعایت بهداشت دهان و دندان در دندان های ارتودنسی شده بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

-زیر سیم ها و دور و اطراف براکت ها را باید به دقت مسواک کنید .

-شما برای  مسواک زدن براکت ها به زمانی بین ۲ الی ۵ دقیقه نیاز دارید .

-برای هر دندان ده ثانیه وقت اختصاص دهید واطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام داده اید .

-هر روز دندان ها وبراکت های خود را در یک آینه پر نور مشاهده کنید.

-کمی خمیر دندان فلوراید دار به روی مسواک خود قرار دهید .

 

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد