x تبلیغات
arooskhanoom

آمادگی روانی برای جراحی بینی

 

یکی از مراحل مهم قبل از جراح زیبایی بینی آمادگی روانی برای جراحی است. شما می توانید اقدامات زیر را برای کاهش استرس، بالا بردن اعتماد به نفس و آرامش روانی انجام دهید تا جراحی بهتری را تجربه کنید و هنگامی که هزینه عمل بینی را پرداخت میکنید خیالتان راحت باشد.

ما چند روش آزموده شده و درست را برای قبل از جراحی به شما پیشنهاد می کنیم:

استفاده از روش های تمدد اعصاب

قبل از جراحی بینی، خیلی از بیماران ما استرس دارند. ترس و استرس ممکن است منجر به بیخوابی و کج خلقی شود. به همین دلیل پیدا کردن راهی برای کسب آرامش، هم برای جسم و هم برای روح شما لازم است. در این بخش چند نمونه از تمرین هایی که می تواند برای آمادگی روانی  شما سودمند باشد آورده شده است:

  • مدیتیشن
  • تمرین تنفس عمیق
  • یوگا
  • تای چی
  • ماساژ
  • تجسم
  • طب سوزنی

حفظ یک نگرش مثبت در طول جراحی و بعد از آن موجب بهبود سریع تر و رضایت بیشتر از نتیجه ی جراحی می شود. سعی کنید در دوران بهبود بیشتر با آندسته از دوستان و فامیل های تان رفت و آمد کنید که از شما حمایت می کنند. بهتر است یک برنامه برای دوران نقاهتتان تنظیم کنید تا مطمئن شوید به اندازه ی کافی استراحت کرده اید. می توانید قبل از عمل یک مکان امن و آرام با تمام امکانات مورد نیاز برای خودتان آماده کنید تا به کاهش استرس تان کمک کند شما حتی میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی هم مشاوره کنید و اگر بینی گوشتی هم دارید برای عمل بینی گوشتی خود اقدام کنید.

آمادگی روانی با استفاده از تجسم

یکی از مهمترین تکنیک های تمدد اعصاب و آمادگی روانی که در بالا هم ذکر کردیم “تجسم” است. تجسم در این مورد یعنی تصور کردن عملی که قرار است به زودی انجام دهید.

 

برای این کار، بهتر است یک محیط آرام و ساکت را پیدا کنید تا بتوانید به راحتی فکر کنید. بسیاری از مردم شب ها قبل از خواب و یا صبح ها بعد از بیدار شدن فکر می کنند. چشمانتان را ببندید، بدنتان را آرام کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

در فکرتان خودتان را ببینید که با خرسندی و موفقیت، ذهن و جسم تان را برای جراحی آماده می کنید. روز جراحی را تصور کنید. خودتان را ببینید که آرام و با اعتماد به نفس هستید. فرآیند جراحی را تصور کنید. نگاه کنید که جراحتان همه مراحل را به خوبی پشت سر می گذارد. شما روند بهبود را به بهترین نحو و بدون مشکل طی می کنید. و در نهایت پس از چند هفته خودتان را در آینه می بینید و از نتیجه ی جراحی لذت می برید.

مرور کردن این مراحل در ذهنتان به شما کمک می کند که برای این روز مهم آماده شوید و آمادگی روانی پیدا کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که تصور می کنند جراحی آنها موفقیت آمیز است نسبت به کسانی که این تصور را ندارند استرس کمتری داشته و در روز جراحی از نظر روحی وضعیت بهتری دارند.

 

ارتودنسی لینگوال

 

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد این روش با ارتودنسی متحرک متفاوت است.

براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند.

با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است.

اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند و هزینه ارتودنسی آنها تقریبا یکسان است و عوارض ارتودنسی را در بر ندارد.

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان ، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.

ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است که می توانید در نظر داشته باشید.

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین معایب ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نبست به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است

با این حال ، با پیشرفت مداوم در طراحی سیستم لینگوال، این نقاط ضعف، خیلی کم به عنوان یک مشکل به حساب می آیند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه (و در واقع تنها راه) برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر  معاینه شخص شما است.

بنابراین یک جلسه مشاوره با بهترین متخصص ارتودنسی ترتیب دهید.

در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی  هستند.

بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند.

این نگرانی ها به نوع مال اکلوژن ( نحوه قرار گرفتن دندان ها در فک ) بیماران بستگی دارد.

 

نکاتی در مورد نتیجه جراحی بینی

 

آمارها و مطالعات انجام شده بر روی متقاضیان جراحی زیبایی نشان داده است که جراحی بینی فانتزی یکی از محبوب ترین جراحی ها میان مردم است. هدف جراحی بینی چه ایجاد تعادل میان اجزای صورت و چه بهبود تنفس از مجرای بینی باشد، یک جراحی موفق شامل تلفیق متناسب و متعادل هنر و تکنیک است. بیماران حق آن را دارند تا درمورد دوره ی بهبود تدریجی پس از جراحی بینی بدانند، زیرا این دانش به آنها کمک می کند تا انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی بینی داشته باشند و این کار میتواند هم از طریق بهترین جراح بینی ایران باشد و هم میتواند با سرچ در گوگل اتفاق بیافتد.

در این مقاله چند نکته ی مهم و کاربردی در مورد نتیجه جراحی بینی آورده شده است و حتی تا حدی از هزینه عمل انحراف بینی هم مطلع خواهید شد که مطالعه ی آنها می تواند برای علاقه مندان به جراحی بینی مفید باشد.

چه زمانی نتیجه جراحی بینی ام را می بینم؟

بیماران اغلب راجع به مدت زمان بهبودی بعد از جراحی می پرسند. نقاهت پس از جراحی بینی شامل دو مرحله ی بهبودی اولیه و پس از آن، بهبودی بلند مدت می شود.

  • مرحله ی اولورم و کبودی قابل مشاهده بعد از عمل؛

شما باید منتظر دیدن آثار اولیه و مشهود جراحی باشید. این آثار معمولا بین دو تا چهار هفته از بین می روند. اکثر بیماران می توانند بعد از دو هفته به سرکار بروند. کبودی های باقی مانده را هم می توان با محوکننده ها یا دیگر لوازم آرایشی پوشانید.

  • مرحله ی دوم: پیشرفت نتیجه ی نهایی به مرور زمان؛

در مرحله ی آخر و در طول تکمیل دوران نقاهت، شما شاهد به ثمر رسیدن جراحی بینی خود خواهید بود. بیشتر افراد حدودا در ماه سوم می توانند نتیجه ی “نیمه نهایی” را مشاهده نمایند. در این مدت، قسمت اعظم ورم می خوابد. در ماه های ۱۲ تا ۱۴ام، دیگر می توان گفت که بینی شما آماده است و نتیجه ی قطعی در آینه منتظر شماست. البته در ماه های آخر، تغییرات بصورت نامحسوس اند و بیمارانی که ریزبین نیستند، متوجه آن نخواهند شد.

شما باید با بدنتان درست رفتار کنید تا بهبودی، روند خوبی را در پیش گیرد. بنابراین، دو نکته ی ویژه را به داوطلبین یا بیماران جراحی بینی ارائه می کنیم:

  • در طول ماه های اول، باید از بینی خود در برابر آفتاب محافظت کنید تا پوست بینی در دوران نقاهت آفتاب سوخته نشود.
  • به هنگام ورزش کردن حتما احتیاط کنید؛ زیرا ممکن است در محیط های ورزشی شلوغ، یک ضربه ی غیرعمدی به بینی شما وارد شود.

در جلسه ی مشاوره ی قبل از عمل، نکات کامل دوران نقاهت را به شما خواهیم گفت.

راز شعبده بازی سعید فتحی روشن

 

سعید فتحی روشن و شعبده بازی در برنامه عصر جدید

سعید فتحی روشن هم در قسمت هایی از اجرای خود در برنامه عصر جدید از تکنولوژی استفاده کرده است. مثلا در سومین اجرای خود از آریا عظیمی نژاد خواست که ساعت دقیق تصادف نمایشی او را بگوید. در اواخر اجرا که داوران ساعت روی میز را نگاه کردند، دقیقا روی لحظه ای متوقف شده بود که آقای عظیمی نژاد گفته بود.

 

 

باید بدانید که لو رفتن راز سعید فتحی روشن یک چیز ساده است و او پیش گو نیست و فقط از ساعت های Time Travel استفاده کرد که با تکنولوژی ریموت کنترل (کنترل از راه دور) کار می کنند. نمونه ای از انجام شعبده و سرگرمی با استفاده از این ساعت ها را می توانید در ویدئوی زیر ببینید.

 

 

برویم سراغ کرنومتری که به فردا رفت! وقتی سعید فتحی روشن گوشی امین حیایی (که مطمئنا از قبل می دانست آیفون است) را بر روی صحنه برد، گفت که می خواهد صدا ضبط کند و کمی گوشی را دستکاری کرد. اما در آن اجرا صدای ضبط شده ای پخش نشد!

 

 

در واقع آقای فتحی روشن از تنظیمات گوشی آیفون اطلاع داشته و در این فاصله که به بهانه ضبط صدا گوشی را دستکاری می کرد، به قسمت تنظیمات تاریخ و ساعت گوشی آقای حیایی رفته و ساعت را به شکل آنالوگ درآورده است. سپس، تاریخ را بر روی فردای آن روز تنظیم کرده و به این شکل، کرنومتر ۲۴ ساعت به جلو کشیده شد. سعید فتحی روشن نه مثل کیلان لیزر اما به گونه ای دیگر با امکانات گوشی آیفون بازی کرد.

پس شعبده باز عصر جدید نه پیشگو است و نه می تواند ذهن افراد را بخواند. اما توانایی بالای او در اجرا و استفاده خلاقانه از تکنولوژی و ابزار شعبده بازی غیرقابل انکار است.

همانطور که مشاهده کردید، انسان های عادی هم می توانند با استفاده از فناوری روز کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. با همین تکنولوژی ریموت کنترل می توان محل کار یا منزل را از راه دور تحت تسلط خود درآورد، از بروز سرقت جلوگیری کرد و امنیت خانه را بالا برد. به تعبیری شما هم می توانید کریس آنجل خانه خود باشید و با هوشمند سازی خانه کاری کنید که افراد دیگر از سیستم اتوماسیون خانه تان حیرت کنند

 

دوام نتیجه جراحی بینی چقدر است؟

 

اگر شما هم مانند خیلی از مردم به فکر انجام عمل انحراف بینی هستید، مطمئنا نگرانی ها و سوال هایی در این باره دارید. شاید یکی از سوال هایتان این باشد که دوام نتیجه جراحی بینی چقدر است و قیمت عمل بینی چقدر میشود؟ آیا این نتیجه دائمی است؟

حدود ده الی بیست سال پیش، مقدار زیادی از پوست و گاهی قسمت بزرگی از ساختار داخلی بینی بیمار در طول جراحی بینی (رینوپلاستی) برداشته می شد. این کار، در برخی موارد افتادگی نوک بینی یا حتی فروریختن کلی ساختار داخلی بینی را به دنبال داشت.

امروزه، بهترین جراح بینی تهران بسیار احتیاط می کنند که به ساختار بینی بیمار آسیبی نرسد و تا حد امکان، همانطور که هست باقی بماند. از طرف دیگر، جراحی باید به گونه ای باشد که ظاهری جدید برای بیمار ایجاد کند که نه تنها متناسب اجزای صورت وی باشد، بلکه تنفس بیمار را هم دچار مشکل نکند و تا آخر عمر دوام بیاورد.

در طول جراحی بینی چه اتفاقاتی می افتد؟

 

  • در اغلب موارد، بیمار در بیهوشی عمومی فرو می رود.
  • سپس، جراحی می تواند به صورت باز (ایجاد شکاف بر روی کلوملا یا همان دیواره ی بین دو سوراخ بینی) یا بسته (ایجاد شکاف در داخل بینی و به صورت مخفی) صورت بگیرد.
  • تغییرات بینی مثل کوچک کردن سایز آن، از طریق همین شکاف ها انجام می شود. ممکن است جراح در مواردی خاص از غضروف گوش بهره بگیرد. جراح همچنین می تواند انحراف تیغه ی بینی را نیز اصلاح کرده و مشکلات تنفسی ناشی از آن را نیز حل کند.
  • در آخر و بعد از انجام تغییرات لازم در ساختار بینی، شکاف ها بخیه می شوند و پوست روی بافت ها را می پوشاند.
  • بلافاصله بعد از جراحی، بینی تا چند روز به منظور بهبودی گچ گرفته می شود.
  • با این وجود، ممکن است شما بعد از جراحی با مشکلات زیر روبرو شوید که موقتی هستند:
  1. شکاف دادن پوست باعث بروز مشکلات پوستی همچون حساسیت به چسب و پانسمان می شود.
  2. به دلیل خونریزی مداوم، بینی مدت کوتاهی شدیدا کیپ می شود.
  3. عوارض بیهوشی.

مراقبت های پس از عمل بینی

دوام نتیجه جراحی بینی  مادام العمر خواهد بود؛ به شرط آنکه مراقب آن باشید تا آسیبی وارد نشده و بد شکل نگردد. دوران نقاهت، چند ساعت پس از جراحی شروع می شود. بیمار باید از موارد زیر پرهیز کند تا از نتیجه ی مورد انتظار دور نشود:

  • شنا کردن
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • فین کردن
  • جویدن بیش از اندازه
  • استفاده از عینک
  • مسواک زدن بطور شدید
  • بودن در معرض آفتاب
  • دویدن و سایر فعالیت های فیزیکی

بینی حداقل تا یک سال  ورم دارد که رفته رفته کمتر می شود.

آیا افزایش اعتماد به نفس با جراحی زیبایی بینی ارتباط دارد؟

 

مردم به دلایل متفاوتی زیر تیغ جراحی های زیبایی می روند.

برخی از این جراحی ها علت های پزشکی دارند مانند: عمل برداشتن پف چشم که برای بهبود بینایی بیمار انجام می شود.

بقیه ی جراحی های زیبایی اغلب هدفی جز زیبایی ندارند.

در این میان برخی بیماران به علت کمبود اعتماد به نفس داوطلب جراحی های زیبایی از جمله جراحی بینی می شوند و به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود هستند و میخواهند این عمل توسط بهترین جراح بینی در تهران انجام شود.

اما باید دید به طور کلی جراحی های زیبایی در افزایش اعتماد به نفس افراد تاثیر دارند یا خیر آیا هزینه جراحی بینی میتواند در زیبایی هم تاثیر بگذارد؟ در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم.

نقش ظاهر در اعتماد به نفس فرد

از گذشته تا به امروز شکل ظاهری افراد تاثیر بسیاری در اعتماد به نفس آنها داشته است و روزانه تعداد زیادی از سلبریتی ها و افراد مشهور برای حفظ یا تغییر شکل ظاهری خود دست به جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی عروسکی  می زنند.

آنها برای حفظ موقعیت، اعتماد به نفس و چهره ی محبوبی که از خود در ذهن طرفدارانشان ساخته اند، به جراحی های زیبایی پناه می برند.

امروزه به ندرت می توان فرد مشهوری را یافت که جراحی زیبایی انجام نداده باشد.

بی شک تغییر ویژگی های فیزیکی می تواند چشم انداز فرد را نیز از زندگی تغییر دهد.

به طور کلی پس از جراحی های زیبایی احساس شادی بیشتری می کنید و بیشتر روی آینده، حرفه و شغلتان متمرکز شوید زیرا نقصی که قبل تر حواستان را از اهدافتان پرت می کرد، دیگر وجود ندارد.

رابطه ی سن و اعتماد به نفس

ظاهر فرد در دوره های مختلف سنی تغییر می کند که گاهی این تغییرات تنها با دخالت جراحی اصلاح پذیر هستند.

چین و چروک های پوست، غبغب، افتادگی پلک ها و اضافه وزن همه و همه می توانند با بالارفتن سن خود را نشان دهند و ممکن است برای اصلاح آن نیاز به جراحی زیبایی باشد.

پس از جراحی، فرد قادر است راحتی و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورد.

با جراح های زیبایی افراد می توانند جوانی و زیبایی خود را به دست آورند که با روش های غیر جراحی ممکن نیست.

 

طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده است، به نظر می رسد که افرادی که در سنین پایین جراحی های زیبایی انجام می دهند، با مشکلات بیشتری روبه رو هستند و اغلب از نتایج جراحی ناراضی هستند.

این مطالعه از آن جهت حائز اهمیت است که محققین زندگی ۱۵۰۰ دختر جوان را برای ۱۳ سال مورد مطالعه قرار دادند و نمی توانستند حدس بزنند که چند نفر از آنان جراحی زیبایی خواهند داشت.

در نهایت ۷۸ دختری که بیش از سایرین مستعد افسردگی و اضطراب بودند دست به جراحی زیبایی زدند که پس از جراحی نیز این علائم همراهشان بود.

 

مقاوم سازی دندان چیست ؟

 

فلوراید تراپی چیست؟چگونه به مقاوم سازی دندان کمک می کند؟

مقاوم کردن دندان ها از طریق دهان و جذب فلوراید در ساختمان مینای دندان را فلوراید تراپی می گویند .

این عمل  به دو روش صورت می گیرد.

در روش نخست دندانپزشک  یا متخصص ارتودنسی کودکان  از ژلهای فلوراید  برای مقاوم سازی دندان های شیری کودکان استفاده می کند.

در این روش متخصص ارتودنسی کودکان ابتدا محیط را ایزوله کرده وسپس سطوح تمیز شده دندان ها را با استفاده از وسیله مخصوص  ژل حاوی  فلوراید را وارد دهان کودک می کند.

پس از چند دقیقه وسیله را از دهان کودک خارج می کند.

این عمل باید در چند نوبت تکرار شود.

در فلوراید تراپی بهتر است  همه دندان های شیری در دهان کودک ظاهر شده  باشند.

این عمل باعث تقویت دندان های کودک می شود.

اینویزیلاین  یا ارتودنسی نامرئی چیست ؟

در روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شود.

در این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است.

این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود هزینه ارتودنسی نامرئی از سایر روش های ارتودنسی بیشتر است.

پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف ، سبک و نازک ساخته می شود.

پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود.

در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید ، دندان های شما  به تدریج حرکت داده می شوند .

این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

چرا بزرگسالان تمایل ندارند دندان های کج خود را صاف کنند؟

بسیاری از بزرگسالانی که مشکلات بایت یا کجی دندان دارند از صاف کردن دندان هایشان خودداری می کنند.

فقط به این دلیل که نمی خواهند در محل کارشان بریس ارتودنسی که شبیه مسیر راه آهن هست را بپوشند.

اینویزیلاین توانسته است این مشکل را حل کند.

پلاک های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند و در واقع استفاده از آنها خیلی راحت است.

طوری که بسیاری از افراد خیلی زود فراموش می کنند که آن را پوشیده اند.

 

 

مسواک بین دندانی چه نوع مسواکی است ؟

 

مسواک بین دندانی مسواکی است که از آن برای تمیز کردن فاصله بین دندان ها در دندان های ارتودنسی شده استفاده می شود.

با استفاده از مسواک های معمولی شما تنها می توانید جلو ، پشت و سطح دندان هایتان را تمیز کنید.

اما به خاطر داشته باشید که سطوح بین دندان های شما جایی است که باکتری ها خود را در آنجا پنهان می کنند.

این برس ها مخصوص قسمت هایی ساخته شده اند که مسواک های معمولی به آن مناطق دسترسی ندارند.

البته این مسواک به غیر از ارتودنسی کاربرد های دیگری هم دارد و میتواند از عوارض ارتودنسی جلوگیری کند.

سایر کاربرد های مسواک بین دندانی از این قبیل است:

  • تمیز کردن فاصله بین دندانی در افرادی که به طور طبیعی فاصله دندانی دارند
  • تمیز کردن اطراف براکت ها
  • نواحی زیر سیم های قوس دار ارتودنسی
  • مابین پیچ های ایمپلنت و زیر پروتز
  • تمیز کردن فاصله بین دندان های ارتودنسی شده

سالم نگه داشتن دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان  را نمی توان تنها با استفاده  کردن از مسواک انجام داد.

زیرا باکتری های چسبنده ای به نام پلاک دائما بین دندان های شما شکل می گیرند.

پلاک ها باید به طور منظم برداشته شوند.

در غیر این صورت می توانند باعث التهاب لثه ، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان شوند و شما را دچار تعرفه ارتودنسی دوباره میکند.

اگر لثه های شما هنگام مسواک زدن دچار درد و خونریزی می شوند بهتر است مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان ها را متوقف کنید و با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی لثه اغلب نشانه ای از التهاب لثه و یا سایر بیماری های لثه است.

اثر بخشی برسهای بین دندانی

استفاده روزانه از برس های بین دندانی می تواند از بیماری های دهان و دندان و سیستمیک پیشگیری کند.

امروزه عموم جامعه از اهمیت حذف پلاک برای پیشگیری از بیماری های دندانی و سیستمیک آگاهی دارند.

با این حال هنوز حذف موثر پلاک توسط بسیاری از مردم انجام نمی شود.

زیرا  با استفاده از یک مسواک به تنهایی نمی توان داخل حفره دهان را تمیز کرد.

برس های بین دندانی می توانند برای حذف پلاک بسیار اثر بخش باشند.

این برس ها بسته به اندازه شکاف دندان شما در  ۹  اندازه مختلف وجود دارد.

مسواک بین دندانی را چگونه انتخاب کنیم ؟

انتخاب نوع و سایز مسواک بین دندانی  را به عهده متخصص ارتودنسی در تهران بگذارید .

مسواک های بین دندانی در سایز ها و اشکال  مختلف بسته به:

  • فاصله بین دندانی
  • پل های دندانی
  • ایمپلنت
  • تحلیل لثه متفاوت است .

با مشاوره و انتخاب صحیح نوع مسواک بین دندانی خود می توانید بعنوان جایگزین نخ دندان  برای تمیز کردن فاصله بین دندانی از آن استفاده کرد و درمان ارتودنسی را تکمیل کرد.

 

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

 

روشن کردن لامپ ها با ریموت کنترل بسیار جذاب است اما حتی تصور اینکه با صدای بلند بگویید: “لامپ های آشپزخانه را روشن کن” و این کار به صورت خودکار انجام شود، چشم ها را گرد می کند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد.

در پست های قبل درمورد هوشمند سازی خانه و مزایای کنترل تجهیزات آن از راه دور با شما صحبت کردیم. در این پست تکنولوژی کنترل صوتی را تشریح می کنیم که به سرعت صنعت هوشمند سازی را فراگرفته است. اسپیکرهای هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، ترموستات هوشمند و جدیدترین سیستم های خانه هوشمند نیز به سیستم فرمان صوتی مجهز شده اند تا کاربر بتواند بدون استفاده از دست ها، وسایل برقی خانه را کنترل کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سیستم های فرمان صوتی در ساختمان هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی چگونه کار می کند؟

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است: ۱) سیستم تشخیص صدا و ۲) سیستم بی سیم. سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.

سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر خود می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید تلنگری به آن وارد کرد. برای این کار نام سیستم، مثلا  اویو را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید. سپس، دستور خود را باید با صدای بلند اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص نمی دهد. مثلا وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم فرمان صوتی این عبارت را در لغتنامه ی خود جست و جو و دستورالعمل مربوط به آن را پیدا کرده و سپس، آن را اجرا می کند. اگر پیام به طرز اشتباهی منتقل شود، سیستم آن را تشخیص نداده و عملی نخواهد کرد.

 

قوز بینی چیست؟

 

عمل بینی ممکن است با عوارض و خطرات زیادی درگیر باشد که عوارض اصلی آن بعد از جراحی بروز می کنند. برداشتن و تراشیدن قوز بینی یکی از کاربردهای عمل بینی است که داوطلبان بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، جراحی تنها راه حذف و برداشتن قوز بینی است. اما در بیشتر موارد، جراحی به یک عارضه به نام “open roof” منجر می شود که در ادامه ی مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد وشما میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی این کار را انجام دهید.

قوز بینی چرا به وجود می آید؟

دلیل به وجود آمدن قوز بینی معمولا مادرزادی و ارثی است و قوز بینی دائمی در اغلب موارد یک ارثیه ی خانوادگی محسوب می شود. اما گاهی یک ضربه به بینی وارد شده و عواقبی مانند شکسته شدن بینی را در پی دارد. شکسته شدن بینی هم در برخی افراد باعث بروز یک پینه یا برآمدگی در نیمرخ بینی می گردد که شما میتوانید هزینه عمل بینی را پرداخت کنید و این عمل بینی گوشتی را انجام دهید. گاهی در اوایل دوره ی کودکی یک ضربه یا جراحت به بینی وارد می شود اما نتیجه ی آن در دوره ی دوم رشد، یعنی نوجوانی بروز می کند.

قوز بینی در کدام قسمت ایجاد می شود؟

ساختار بینی شامل یک قسمت استخوانی و یک قسمت غضروفی می شود. برآمدگی بینی ممکن است در یک سوم بالایی بینی (پل بینی) و قسمت استخوانی یا در یک سوم میانی و بخش غضروفی آن و یا بین این دو قسمت تشکیل شده و هر دو را درگیر کند (که در اینصورت بینی فرم عقابی را به خود می گیرد). معمولا برآمدگی به وجود آمده در قسمت استخوانی کوچک تر از قوز بخش غضروفی است.

Open roof یا تخت شدن پل بینی چیست؟

بهترین راه برای توضیح عارضه ی اپن روف و تخت شدن پل بینی، تشریح جراحی برداشتن قوز بینی است. قوز بینی همان برآمدگی است که بر روی نیمرخ بینی برخی افراد مشهود است. جراح برای برداشتن این قوز از چاقوی جراحی استفاده کرده و یک تکه از استخوان را می برد. قسمت بریده شده از بینی جدا می شود. از آنجایی که قوز و برآمدگی باعث اتصال استخوان های دو طرف بینی بوده است، پس از جراحی های ناموفق، این دو استخوان تنها از طریق پوست به یکدیگر متصل می شوند. بعد از عمل، بینی از نیمرخ بسیار عالی به نظر می رسد. اما از تمام رخ و روبرو، جای قوز بینی تخت و صاف دیده می شود. به این نقطه ی تخت اپن روف می گویند.

 

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد