x تبلیغات
arooskhanoom

چرا عمل اسلیو معده محبوب است؟

 

امروزه جراحی لاغری در بین مردم که دچار چاقی مفرط هستن بسیار محبوب شده زیرا به راحتی میتوانند پرداخت هزینه عمل اسلیو و سپردن خود به دست بهترین جراح لاغری به بسیاری از وزن خود را کاهش دهند و به اندام اینده آل خود برسند.

در عمل اسلیو معده قسمت زیادی از معده برش داده میشود و همین موضوع باعث میشود تا فرد دیگر اشتهای زیاد خوردن نداشته باشد و در نتیجه باعث لاغری فرد شود.

اگر از متقاضیان یا کاندیدای جراحی چاقی هستید، بهتر است حقایق زیر را درباره آن بدانید تا بتوانید با دید بازتری تصمیم بگیرید.

  • چاقی تنها یک مشکل ظاهری نیست بلکه بیماری متابولیکی است. متابولیسم بدن افراد چاق کاهش پیدا می کند به همین دلیل این افراد حتی با خوردن میزان متوسطی از کالری، باز هم وزن کم نخواهند کرد.
  • جراحی چاقی می تواند تغییرات متابولیکی را خنثی کند. پس از جراحی چاقی، فرد با خوردن وعده غذایی کوچکی احساس سیری می کند.
  • خطر جراحی لاغری به اندازه خطر جراحی کیسه صفرا می باشد. عوارض جراحی چاقی بسیار کمتر از عوارض چاق ماندن است.
  • عمل چاقی تجربه ای احساسی است. از این رو بیماران باید علاوه بر حمایت های پزشکی، حمایت روانی نیز دریافت کنند.
  • سلامت فرد قبل از کاهش وزن وی، بهبود پیدا می کند. جراحی چاقی معمولا موجب بهبود فشار خون بالا، آپنه خواب، درد مفاصل و دیابت نوع دو می شود.
  • عمل لاغری می تواند دیابت نوع دو که تازه تشخیص داده شده است را به طور کامل درمان کند. اگر به تازگی به دیابت نوع دو مبتلا شده و وقت جراحی چاقی نیز گرفته اید، نیازی به شروع مصرف انسولین ندارید.
  • در اغلب موارد، بیمه هزینه های جراحی چاقی را پوشش می دهد. بسیاری از مردم، اطلاعی از قوانین بیمه درباره مراقبت های پزشکی ندارند، از این رو به اشتباه فکر می کنند که جراحی لاغری از نوع عمل زیبایی بوده و شرکت های بیمه هزینه عمل لاغری را نمی پذیرند.

مینی بای پس چیست؟

 

جراحی مینی بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که ترکیبی از عمل اسلیو معده و بای پس معده به شمار می رود. کاهش وزن با مینی بای پس معده به دو صورت انجام می شود. این جراحی بر خلاف بای پس نرمال، روده کوچک و معده را تنها با یک آناستوموز (نقطه اتصال) به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده با نام بای پس تک آناستوموزی نیز شناخته می شود.

با بستن میزان قابل توجهی از حجم معده در جراحی مینی بای پس معده، میزان غذایی که معده می تواند در خود نگه دارد را محدود کرده و خالی شدن کیسه معده را به تاخیر می اندازد. این امر موجب می شود تا بیمار برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

جراحی مینی بای پس معده بازگشت پذیر است.

در مینی بای پس، کیسه جدید معده که باریک و بلند است از سایر معده جدا شده و بخیه زده می شود. برخلاف اسلیو معده، بخش باقی مانده از معده، برداشته توسط بهترین جراح لاغری نمی شود و در بدن خواهد ماند. البته غذا به منطقه تحتانی خط بخیه که بخش کنار گذاشته شده ی معده است، وارد نخواهد شد. معده پس از جراحی باز هم مایع گوارشی و آنزیم های ضروری برای عمل هضم و جذب مواد غذایی را تولید می کند. بخش میانی روده کوچک (۱.۵ متر پس از ابتدای آن) با یک آناستوموز به انتهای کیسه جدید معده متصل می شود. از این رو در صورت شکست جراحی لاغری می توان تغییرات مینی بای پس معده را به حالت اول بازگرداند.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در جراحی مینی پس تنها یک آناستوموز (نقطه اتصال معده به روده کوچک) وجود دارد، ولی در بای پس عادی دو آناستوموز(نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش) وجود خواهد داشت. برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کاهش وزن با این روش بهتر جواب می دهد زیرا سوء جذب در مینی بای پس بسیار قابل توجه تر از بای پس عادی است . همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

تمایل بزرگتر ها به ارتودنسی نامرئی

 

داشتن دندان های زیبا و مرتب نشانه شان و شخصیت هر فرد است و افرادی که دچار نا هنجاری های دهان و دندان هستند به دنبال رفع این موضوع هستند تا در جامعه احساس کمبود نکنند.
از این رو افراد خیلی به دنبال درمان از طریق ارتودنسی میروند.
یکی از روش هایی که در بزرگسالان خیلی رواج دارد ارتودنسی نامرئی میباشد و هزینه ارتودنسی آن نسبت به سایر روش ها بیشتر اما دیگر خبری از براکت و سیم های روی دندان نیست.

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا بزرگسالان مجذوب ارتودنسی نامرئی می شوند

  • برخلاف براکت های فلزی که کاملا آشکار هستند ، اینویزیلاین تقریبا نامرئی است
  • حداکثر برای ۲ ساعت می تواند برداشته شود
  • تحریک کمتری برای دندان ، لثه و گونه ایجاد می کند
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و کشیدن نخ دندان راحتتر از سایر ارتودنسی ها است
  • استفاده ی راحت و تاثیر کمتر روی فعالیت های روزانه

آیا ارتودنسی نامرئی برای من مناسب است ؟

اینویزیلاین برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند.

شما باید توسط یک متخصص ارتودنسی ارزیابی شوید تا مشخص شود آیا کاندید خوبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر.

ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب نیست.

بهتر است والدین قبل از اینکه بلوغ استخوانی فرزندشان به حد نهایی خود برسد او را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرند.

 

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی مزایای خوبی دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست.

برخی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از :

  • با توجه به این که متحرک است نیاز به همکاری بیمار دارد.
  • بسیاری از مشکلات دندانی شدید و اسکلتال ( استخوانی) با این روش قابل حل نیست
  • هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر  است
  • احتمال گم شدن پلاک وجود دارد
  • این ارتودنسی فقط برای بزرگسالان استفاده می شود و این برای ارتودنسی کودکان استفاده نمیشود.

 

ورزش پس از جراحی لاغری

 

چاقی می تواند موجب ابتلای فرد به بیماری های مزمنی مانند دیابت نوع ۲ و بسیاری مشکلات دیگر شود جراحی لاغری می تواند گزینه مناسبی برای درمان چاقی باشد که نتیجه آن، کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیکی است. با این حال، همه ی بیماران پس از جراحی لاغری نمی توانند کاهش وزنی چشمگیر و سلامت متابولیکی را تجربه کنند. ورزش روشی عالی برای بهبود سلامت است که مزایای فیزیولوژیکی و روانی بسیاری را به همراه دارد. در این مقاله به اثرات ورزش بر نتیجه جراحی لاغری می پردازیم.

به طور کلی مطالعات نشان داده اند که بیشتر بیماران پس از عمل اسلیو معده و دیگر جراحی های لاغری، به میزان کافی ورزش نمی کنند تا از مزایای آن بهره ببرند. با اینکه اطلاعات زیادی از اثرات ورزش در کاهش وزن و نگه داشتن این وزن پس از جراحی لاغری در دست نیست اما مطالعاتی که در زمینه ی محدود کردن کالری و ورزش انجام شده، نشان می دهند که مزایای عمومی ورزش می تواند به بیمارانی که پس از جراحی لاغری آن را انجام می دهند نیز بست پیدا کند. شواهد اخیر نشان می دهند که ورزش بعد از عمل اسلیو و دیگر جراحی های لاغری می تواند موجب بهبود سلامت متابولیک و مزایای دیگر شود. شما میتوانید از بهترین جراح لاغری سوال بپرسید و بدنید که جدیدترین متد جراحی لاغری چیست.

ورزش در کاهش وزن و حفظ آن موثر است

داشتن برنامه ورزشی مکرر برای استحکام قلب و استخوان ها، سوزاندن کالری، عضله سازی و افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود حال روحی و کاهش استرس بسیار موثر است. ورزش همچنین می تواند سطح قند خون را کنترل کند.

پیاده روی ورزشی بسیار خوبی است که می توانید به محض پایان اسلیو معده یا انواع جراحی های لاغری آن را آغاز کنید. پیاده روی را با ۱۰ دقیقه در روز و سرعتی نسبتا بالا آغاز کنید و هر روز یک دقیقه آن را افزایش دهید. این کار را تا حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته (روزی ۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته) ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت هایی را می توان ورزش محسوب کرد که در آن ضربان قلب بالا رود، به همین دلیل قدم زدن آرام، ورزش محسوب نمی شود. همچنین بهتر است ورزش های قدرتی را برای عضله سازی و فرم دهی به بدن در برنامه ورزشی خود بگنجانید. البته انجام ورزش های قدرتی تنها با گذشت ۶ هفته از جراحی لاغری امکان پذیر است زیرا قبل از آن، بخیه ها هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند. فراموش نکنید که ممکن است در صورت عدم ورزش، وزن کم نکنید.

 

جراحی لاغری قبل از زایمان

 

زایمان بعد از جراحی لاغری چگونه است؟ مادران چاق و دارای اضافه وزن بالا که از طریق جراحی لاغری میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش داده اند، می توانند زایمان های راحت تری را تجربه کنند. این تاثیرات مثبت شامل کاهش احتمال زایمان سزارین، عفونت، زخم، خونریزی و همچنین کاهش احتمال بارداری های خارج رحمی می باشد.

زایمان بعد از جراحی لاغری

دکتر اولف استفانسون محقق و متخصص زنان و زایمان در دپارتمان پزشکی موسسه کارولینسکای شهر سولنا می گوید: (( ما اطمینان داریم که چاقی و اضافه وزن خطری برای زایمان محسوب می شود. جراحی لاغری تاکنون بهترین گزینه برای یک کاهش وزن موثر و ماندگار به حساب می آید.)) در نهایت می توان گفت که خطر اصلی برای زایمان اضافه وزن است و نه جراحی لاغری و همواره زایمان بعد از جراحی لاغری و عمل اسلیو بسیار آسان تر از زایمان با اضافه وزن است.

گروه مطالعاتی دکتر استفانسون چندین تحقیق درباره ی نحوه تاثیر جدیدترین متد جراحی لاغری بر بارداری و زایمان انجام دادند. در مطالعه ای اخیر زایمان های ۱۴۳۱ زن که پس از جراحی لاغری، به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته بودند، با ۴۴۷۶ زن که جراحی لاغری انجام نداده بودند مقایسه شد. BMI زنانی که جراحی لاغری انجام نداده بودند در اوایل بارداری، با BMI قبل از جراحی زنانی که عمل جراحی کردند، یکسان بود.

 

آیا می توان جراحی لاغری را به همه مادران دارای اضافه وزن توصیه کرد؟

دکتر استفان و بهترین جراح لاغری میگوید همه ی شواهد نشان دهنده تاثیرات مثبت جراحی چاقی یا همان لاغری روی زنان بوده است. کاهش نیاز به سزارین و القای زایمان، کاهش زایمان های دیر هنگام، نیاز کمتر به بیحسی اپیدورال و کاهش احتمال تحرک رحمی، زخم واژن، عفونت و خونریزی می توانند جزء تاثیرات جراحی لاغری باشد.

مقایسه ای با استفاده از داده های ثبت شده از جراحی های لاغری در اسکاندیناوی و دفتر ثبت زایمان ها انجام گرفته است. کاهش وزن چشمگیر حدود ۳۸ کیلوگرم از زمان جراحی تا شروع بارداری توانست به این افراد کمک شایانی کند. از طرف دیگر مطالعات قبلی نشان داده اند که زنانی که جراحی لاغری انجام داده اند بیشتر در خطر زایمان های زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کوچک و ریز هستند.

از این رو نمی توان به هر شخصی که اضافه وزن دارد توصیه کرد که جراحی لاغری انجام دهد. اما طبق تقیقات اخیر، این جراحی تاثیرات مثبتی را برای مادر به همراه خواهد داشت. به همین دلیل باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان نتیجه گیری کلی تری ارائه داد.

 

خارج کردن دندان از دهان

 

خارج کردن دندان از دهان یا کشیدن دندان ،حذف دندان از سوکت آن در استخوان است.

شما می خواهید دندان های خود را برای یک عمر حفظ کنید.

اما شرایطی ممکن است بوجود بیاید که دندانپزشک شما توصیه می کند که برای حفظ سلامتی خود بهتر است دندان تان را بکشید.

اگر دندان شما شکسته و یا تاج آن به کلی ازهم فرو پاشیده باشد دندانپزشک شما سعی می کند تا آنرا با پر کردن تاج یا درمان های دیگر ثابت کند.

گاهی اوقات خسارات به حدی است که نمی توان با هیچ درمانی آنرا جبران کرد در این مواقع دندان باید از دهان خارج شود.

در این مواقع حتی عمل جراحی برای جایگزینی استخوان ( پیوند استخوان  یا گرافت ) ممکن است جوابگو نباشد.

دندان بسیار سست نیز حتما باید کشیده شود.

دلایل محکم برای خارج کردن دندان

دندان اضافی

بعضی از افراد دندان های اضافی دارند که باعث جلوگیری از ورود دندان های اصلی می شود در این مواقع دندان اضافی باید از دهان خارج شود.

دندان های شلوغ در ارتودنسی

افرادی که  دارای دندان های شلوغی هستند نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارند.

در این مواقع متخصص ارتودنسی در تهران آنها برای مدیریت فضا در ارتودنسی نامرئی ممکن است ناچار باشد که یک یا چند دندان را از دهان بیمار خارج کند.

کشیدن دندان عقل و ارتودنسی هم دارای مبحث خاصی برای خود است. و شامل هزینه ارتودنسی میشود.

دندان های آلوده

افرادی که دارو های سرطانی دریافت می کنند ممکن است این داروها باعث ایجاد دندان های آلوده شوند.

زیرا این داروها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

در این صورت دندان های آلوده نیاز به کشیدن دندان و خارج کردن آن از دهان بیمار دارد.

پیوند عضو و دندان های عفونی

اگرپس از پیوند عضو یک منبع عفونت در دندان ها بوجود بیاید ، در این صورت برخی از دندان های عفونی ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشند.

زیرا افراد مبتلا به پیوند عضو دارای خطر بالایی از عفونت هستند و ناچارند داروهایی مصرف کنند که سیستم ایمنی بدن را کاهش یا سرکوب می کند.

 

چگونه از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شویم؟

 

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که تنها در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه دارند و تمایل دارید تا تنها چربی های آن منطقه را بسوزانید. اما به خاطر داشته باشید که انتخاب اینکه کدام قسمت بدن زودتر آب شود به دست شما نخواهد بود و قادر به کنترل آن نیستید. چربی در سراسر بدن، درون سلول های چربی انباشته می شود. برخی افراد در بخش های خاصی از بدن سلول های چربی بیشتری دارند و این به این معناست که آن قسمت ها مستعد تجمع چربی و در نتیجه چاقی هستند. هنگامی که کالری دریافتی فرد کمتر از سوخت مورد نیاز بدن وی باشد، بدن چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد و آنها را تبدیل به انرژی مصرفی می کند. بنابراین نمی توان با اشاره به شکم و پهلو، به بدن خود دستور داد که اول این قسمت ها را آب کند زیرا بدن چربی سوزی را با الگو های مشخصی که به ژنتیک هر فرد بستگی دارد، انجام می دهد شما میتوانید برای خلاص شدن زودتر از شر چربی ها و چاقی جراحی لاغری انجام دهید شما میتوانید با انجام عمل اسلیو و مراجعه پیش بهترین جراح بینی از هزینه عمل اسلیو هم با خبر شوید.

چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟

بدن خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی ها را بیشتر در شکم و پهلو ها ذخیره می کند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند و جزء چربی های سمج محسوب می شوند که آب کردنشان بسیار سخت است. همچنین چربی های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی های سمج و زیرپوستی بوده و به سختی آب می شوند.

در صورتی که دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانت (در خانم ها) و۱۰۲ سانت (در آقایان) باشد، شما چربی اضافی احشایی دارید. این نوع چربی خطرناک بوده و ترکیبات ترشحی و ارگان های داخلی بدن را احاطه می کند و می تواند منجر به مشکلات فراوانی مانند بیماری های قلبی شود.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال تر است، سریع تر به ورزش جواب می دهد. هنگامی که فرد شروع به کاهش وزن به کمک ورزش و رژیم لاغری می کند، چربی های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع تر از چربی های زیر پوستی آب می شوند.

برای لاغری شکم و پهلو هم باید ورزش کنید هم رژیم بگیرید

برای سوزاندن چربی های زیرپوستی لازم است ترکیبی از رژیم لاغری و ورزش های قدرتی به همراه چربی سوزی انجام شود که در اینجا به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

 

ارتودنسی روی دندان های روکش یا کامپوزیت شده

 

امروزه با افزایش آمار طرفداران دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، بسیاری از بیماران خواهان انجام این نوع درمان های ترمیمی مثل کامپوزیت یا روکش هستند اما گاهی اوقات پس از انجام این درمان ها متوجه می شوند که دندان هایشان نیاز به ارتودنسی دارد  و نمی دانند که آیا امکان انجام ارتودنسی روی دندان های ایمپلنت شده یا دارای روکش، کامپوزیت و پرکردگی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این افراد باید گفت بله کاملا امکان پذیر است. با اینکه ممکن است اینگونه ارتودنسی ها با چالش هایی از قبیل عدم حرکت دندان های ایمپلنت شده و آسیب رساندن روکش ها و بریج ها به دندان ها همراه باشند، اما در اکثر موارد بی نقص و بدون مشکل به پایان می رسند. به طور کلی ۳ گزینه برای انجام ارتودنسی روی خدمات ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد که عبارتند از:

 بهترین نوع ارتودنسی برای قرار گرفتن روی کامپوزیت و روکش چیست؟

به طور کلی، متخصص ارتودنسی در کرج ترجیح می دهد که از بریس های ثابت برای قرار گرفتن روی دندان های روکش یا کامپوزیت شده استفاده نکند. گزینه ایده آل برای اینگونه بیماران ارتودنسی متحرک مانند اینویزیلاین می باشد. البته در مواردی که نتوان از ارتودنسی متحرک استفاده کرد و دندانپزشک مربوطه ارتودنسی ثابت را توصیه کرده باشد، می توان ارتودنسی ثابت را نصب کرد. با این حال ارتودنسی ثابت روی روکش، کامپوزیت یا لمینت نیازمند رسیدگی های بسیار بیشتری می باشد.

آیا ارتودنسی به روکش، بریج یا پرکردگی ها آسیب وارد می کند؟

اگر روکش، بریج یا پرکردگی شما سالم و محکم نصب شده باشد، درمان ارتودنسی نمی تواند آسیبی به آنها وارد کند. امروزه از روش های دقیقی برای نصب بریس های ارتودنسی استفاده می شود. حتی پس از پایان درمان، متخصص ارتودنسی بریس ها را با دقت و به آرامی از روی دندان جدا می کند تا هیچ آسیبی به زیبایی دندان ها وارد نشود.

 

ارتودنسی روی دندان های پر شده

معمولا افرادی که دارای پرکردگی های زیادی هستند، بیشتر به دنبال درمان های ارتودنسی هستند. مثلا ممکن است دندان های کج و نامرتب موجب تجمع مواد غذایی در میان آنها و در نهایت پوسیدگی دندان شوند. از آنجایی که رسیدگی و رعایت بهداشت اینگونه دندان ها دشوار تر است، احتمال دچار شدن به پوسیدگی و در نهایت نیاز به پرکردگی در آنها بسیار زیاد است.

 

مهم ترین نکات نگهداری خودرو

 

آیا به فکر تعمیر و نگهداری اتومبیل خود نیز افتاده اید؟

فصل تابستان است و شاید شما نیز چمدان خود را بسته اید و آماده سفر با اتومبیل شخصی خود هستید. اما آیا به فکر تعمیر و نگهداری اتومبیل خود نیز افتاده اید؟ شاید بازرسی و تنظیم ماشین آخرین چیزی باشد که در برنامه سفر خود قرار داده اید اما اگر یک بعدازظهر خود را صرف انجام تنظیمات ساده ماشین خود کنید، در انتها از نتیجه تلاش خود راضی خواهید بود و هزینه زیادی را نیز متحمل نشده اید شما با خرید به موقع قطعات یدکی هیوندا و بردن آن به پیش یک نمایندگی از هزینه های اضافی جلوگیری کنید

 

نگهداری های عمومی:

شستشوی رادیاتور:

سرد کننده داخل رادیاتور برای همیشه نمی ماند. در طول زمان و استفاده متناوب خراب می شود و ممکن است باعث خوردگی رادیاتور شود که متعاقباً مشکلات خنک کردن و تعمیر رادیاتور را در پی خواهد داشت. شستشوی سالانه رادیاتور راه حل ارزان قیمتی در برابر تعمیرات احتمالی است.

تعویض فیلتر هوا:

فیلتر هوای خودرو باید سالی دو بار و یا هر  km 15000 عوض شود. اینکار 5 دقیقه وقت می برد!

چک کردن لاستیک ها:

رانندگی در تابستان ممکن است با باران نیز همراه باشد. روکش روی لاستیک ها باید برای مواجهه با هوای بارانی مناسب باشد و در غیر اینصورت تعویض گردد.

تعویض برف پاک کن:

زمستان گذشته ممکن است به برف پاک کن شما آسیب رسانده باشد و برای رانندگی در باران تابستانی به درد نخورد. در ابتدای تابستان آن را تعویض کنید تا خیالتان آسوده باشد.

بازرسی ترمز:

بازرسی ترمز دو بار در سال لازم است. امنیت خودرو را همواره یکی از اولویت های خود قرار دهید.

چک کردن باتری ها:

احتمال زنگ زدن باتری ها در طول زمستان زیاد است. کابل های باتری را چک کنید تا مطمئن شوید مشکلی در کار نیست.

چک کردن چراغ های جلو:

چراغ های جلو گاهی فراموش می شوند. اکنون زمان خوبی برای بازرسی آن است تا در صورت نیاز تعویض شود. یادتان باشد که رانندگی با یک چراغ نه تنها امن نیست بلکه جریمه هم در پی خواهد داشت!

 

عفونت دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟

 

عفونت دندان مشکلی است که افراد بسیاری را مبتلا کرده است.

دندان های شما متصل به اعصاب هستند.

اگرچه این درد تنها بر یک ناحیه کوچکی از دهان تاثیر می گذارد اما دندان درد اصلا درد کوچکی نیست.

حتی در برخی از موارد این درد به قدری زیاد است که می تواند ناتوان کننده نیز باشد.

علت دندان درد شما ممکن است عفونت دندان باشد.

بر طرف کردن عفونت دندان تنها با کمک گرفتن از دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در غرب تهران ، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کامل از دهان امکان پذیر است.
شما میتوانید با انجام ارتودنسی نامرئی و پرداخت هزینه ارتودنسی به راحتی از شر دندان های نامرتب خود خلاص شوید و کمتر دچار عفونت شوید.

علائم و نشانه های عفونت دندان کدامند؟

یک درد خفیف دندانی یکی از اولین نشانه های عفونت دندان است.

طعم ناخوشایند در دهان و یا تنفس بد که به وسیله مسواک و استفاده از دهانشویه هم برطرف نمی شود یکی دیگر از علائم عفونت دندان است.

( برای اطلاعات بیشتر به مطلب علت بد بویی دهان چیست مراجعه کنید)

اگر شما دندان شکسته داشته باشید ممکن است لثه های شما مستعد عفونت دندان شوند.

اما شاید عفونت دندان هیچ نشانه ی خارجی به جز درد مختصر یا تورم  از خود نشان ندهد.

علائم عفونت دندان از این قبیلند:

  • درد
  • قرمزی
  • تورم
  • تب بالا

 

عفونت های شدید دندانی

اگر شما تب و تورم را هر دو با هم احساس کنید و یا در تنفس یا بلع مشکل داشته باشید ، دچار عفونت های شدید دندانی شده اید.

این عفونت ها ممکن است به فک پایین و مناطق اطراف آن نیز گسترش پیدا کند.

در این زمان شما باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

در صورت امکان با دندانپزشک خود برای درمان یک روزه تماس بگیرید.

اگر نتوانستید دندانپزشک خود را پیدا کنید ، به مراقبت های اورژانسی مراجعه کنید.

برخی از نشانه هایی که از پوسیدگی های جزئی به عفونت های پیشرفته تبدیل شده است می تواند موارد زیر باشد.

علائم عفونت های شدید دندانی عبارتند از:

  • درد شدید در دندان
  • تورم در گونه
  • حساسیت به گرم یا سرد
  • حساسیت مربوط به فشار
  • تب
  • گره های لنفاوی متورم در گردن

 

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد