x تبلیغات
arooskhanoom

بهترین زمان برای عمل زیبایی بینی

 

هیچ قانون نوشته یا نانوشته ای وجود ندارد که یک تایم، زمان یا فصل مشخصی را عنوان کرده باشد و آن را بهترین زمان انجام عمل بینی بداند. به خاطر همین، شما حتی یک دکتر جراح بینی را هم پیدا نمی‌کنید که با قطعیت از یک بازه زمانی صحبت کرده باشد.

چه فاکتورهایی در تعیین بهترین فصل یا بهترین زمان عمل بینی تاثیرگذارند؟

1. سلامتی بیمار

اولین فاکتور برای تعیین زمان عمل، سلامتی بیمار است. یعنی شما باید قبل از هرچیزی سالم و سلامت باشید که زیر تیغ جراحی بروید.

2. آلرژی یا حساسیت های فصلی

اگر در فصل یا ماه خاصی حساسیت دارید و این حساسیت را هر ساله در همین حوالی تجربه می‌کنید، این ماه یا فصل برای شما زمان مناسبی جهت انجام عمل بینی نیست.

3. تایم و زمان آزاد

هرچند که عمل بینی یک عمل جراحی نسبتا کوتاه مدت است (2 تا 4 ساعت طول می‌کشد) اما به طور کلی یک پروسه زمانبر است. 

4.همراهی

علاوه بر داشتن یک برنامه و وقت آزاد، داشتن یک نفر همراه، طی عمل و چند روز بعد از آن بسیار مهم است.

5. بهترین زمان عمل بینی در صورت بارداری

از آنجا که بیشترین متقاضیان عمل جراحی بینی خانم‌ها هستند، بارداری می‌تواند روی زمان مناسب عمل آن‌ها تاثیر بگذارد.

6. منطقه جغرافیایی که قصد عمل در آنجا را دارید

اگر در یک فصل، روز یا ماه خاص برای مثال بسیار سرد یا بسیار گرم و شرجی است آن زمان برای عمل شما مناسب نیست.

7.همزمانی با عمل های دیگر

گاهی اوقات بیمارانی هستند که همزمان مشکل دیگری دارند و میخواهند عمل بینی نیز انجام دهند. برای مثال ممکن است بیماری ارتودنسی داشته باشد و بخواهد عمل بینی هم انجام دهند. در این شرایط بهتر است که تنها یکی از پروسه های ذکر شده را انجام دهید.

8.همه گیری‌ها

از آنجا که بینی یکی از مهم‌ترین بخش های سیستم تنفس است باید طی همه گیری هایی مانند کرونا بیشتر به فکر سلامتی خود باشید و درباره انجام عمل بینی در این شرایط بیشتر فکر کنید.

9. هزینه

گاهی اوقات همه چیز مهیا است، شما سالم هستید، آلرژی ندارید، همراه دارید و حتی وقت کافی هم دارید اما به اندازه کافی وضعیت اقتصادی شما مناسب نیست. در این شرایط شاید جراحی برای شما عمل بینی انجام ندهد. بنابراین  سعی کنید هزینه عمل زیبایی بینی را نیز در نظر بگیرید تا با دست پر و خیال راحت در بهترین زمان ممکن عمل شوید.

 

هر آنچه که باید درباره براکت ارتودنسی بدانید

 

یک متخصص ارتودنسی خوب برای مرتب کردن و اطلاع نامنظمی های دندان از دستگاه های مختلفی استفاده می کند. رایج ترین دستگاه ارتودنسی بریس است که به استفاده از آن ارتودنسی ثابت هم گفته می شود. این بریس خودش از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از این اجزاء براکت است.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت یک قطعه فلزی کوچک است که به سطح جلو یا پشت دندان متصل می شود. هر براکت با کمک یک چسب مخصوص به سطح دندان چسپیده و فضایی دارد که از میان آن سیم قوس دار ارتودنسی گذر می کند. اگر شما تحت درمان ارتودنسی ثابت باشید حتما باید برای شروع درمان شما به تعداد دندان هایتان براکت متصل شود.

کاربرد براکت چیست؟

ما در ارتودنسی دندان ها را منظم می کنیم و برای اینکار باید به دندان ها فشار و نیرویی وارد کنیم تا بتوانیم آن ها را در جهت خاصی به حرکت در آوریم. تا در نهایت به مرور زمان منظم شوند.

اما ما نمی توانیم مستقیما به دندان ها نیرو وارد کنیم و باید به صورت غیر مستقیم با کمک بریس و اجزای مختلف آن اینکار را انجام دهیم.

برای اینکه بتوانیم نیرو را به دندان وارد کنیم ابتدا از براکت کمک می گیریم. در واقع وسیله کوچک در نقش لنگر برای بریس ارتودنسی عمل می کند و با وجود براکتها است که متخصص می تواند سیم ارتودنسی را سفت کرده تا دندان ها بتوانند حرکت کنند.

سیم ارتودنسی از وسط تمام براکتها عبور می کند و به این شکل دندان ها به هم متصل شده و می توانند با هم حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم خود برسند.

ما چند نوع براکت داریم؟

  • فلزی معمولی (ارتودنسی ثابت معمولی)
  • خود تنظیم دیمون (شفاف و فلزی که به استفاده از آن ها ارتودنسی دیمون گفته می شود)
  • پشت دندانی یا لینگوال (ارتودنسی لینگوال)
  • و همرنگ دندان یا سرامیکی (ارتودنسی سرامیکی)

کدام براکت از همه بهتر است؟

امروزه رایج ترین روش ارتودنسی استفاده از براکتهای معمولی فلزی است اما اگر بخواهیم بهترین نوع براکت را معرفی کنیم احتمالا دیمون را در لیست بهترین نوع قرار دهیم.

این نوع براکت ها اصطلاح خودتنظیم هستند و مدت زمان ارتودنسی با آن ها کم است. درد و ناراحتی ارتودنسی با این روش معمولا کمتر است و نیاز کمی به مراجعه حضوری دارند.

همه چیز درباره ارتودنسی ثابت

 

ارتودنسی ثابت نوعی روش ارتودنسی دندان است که با کمک آن، یک متخصص ارتودنسی، نامنمظی های دندانی و فکی را برطرف می کند.

در روش ثابت درمان ارتودنسی، از وسایلی برای صاف و منظم شدن دندان ها استفاده می شود که توسط دکتر ارتودنسی به دندان ها باند یا متصل شده و هرچند هفته یک بار تنظیم می شوند و در طول دوره درمان، بیمار نمی تواند این وسایل (یا دستگاه ها) را بردارد و یا دستکاری کند.

این دستگاه ها تا پایان دوره درمان، به دندان ها متصل هستند. به همین دلیل به استفاده از این وسایل اصطلاحاً ارتودنسی ثابت گفته می شود.

انواع روش ثابت ارتودنسی دندان کدامند؟

بر اساس نوع براکتی که به سطح دندان ها متصل می شود ما چند مدل یا چند روش ارتودنسی ثابت داریم، به عنوان مثال اگر براکت متصل به سطح دندان ها:

  • فلزی، ساده و معمولی باشد، نوع ارتودنسی، ثابت معمولی است
  • اگر همرنگ دندان ها یا شفاف باشد، نوع ارتودنسی سرامیکی است.
  • اگر براکت به پشت دندان متصل باشد، ارتودنسی لینگوال است.
  • اگر براکت فلزی اما اسلایدی و خود تنظیم باشد ارتودنسی دیمون است.

درمان ارتودنسی ثابت با دستگاه های ثابت دقیقا چه مشکلاتی را اصلاح می کند؟

  1. اصلاح ناهنجاری ها، انحرافات و مشکلات اسکلتی خفیف تا متوسط صورت و فک
  2. وجود فاصله بین دندان ها در جلو حین بستن دهان
  3. اصلاح چرخش دندان ها
  4. اصلاح کج بودن دندان ها
  5. اصطلاح اوربایت و آندربایت
  6. وجود فاصله بین دندان ها
  7. ازدحام و شلوغی دندان ها

هزینه ارتودنسی ثابت چقدر است؟

بسته به اینکه نوع براکت بکار رفته در بریس شما، هزینه ارتودنسی نیز می تواند متغییر بوده و به صورت بازه ای می  تواند بین 8 تا 12 میلیون برای هر فک باشد.

ارتودنسی یا سیم کشی ثابت دندان چقدر طول می کشد ؟

بسته به شدت مشکل ارتودنسی و دامنه درمان به طور معمول، این ارتودنسی 6 تا 30 ماه طول می کشد. برای تنظیم و دستکاری این نوع ارتودنسی هر 4 الی 8 هفته قرار ملاقات هایی گذاشته می شود.

پس از اتمام مراحل ارتودنسی دندان و برداشتن بریس ثابت از دهان شما، نوبت به استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی ریتینرها می رسد. این نگهدارنده های متحرک را باید 22 ساعت در شبانه روز استفاده کرد. پس از طی دوره و مستقر شدن دندان ها در جای جدید خود مدت زمان استفاده از این نگهدارنده های نیز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید... دندان کرسی کودک کی در میاد

 

 

شرایط عمل بینی چیست؟

 

شرایطی وجود دارد که در آن بیمار از انجام عمل بینی بازداشته شده و یا دست کم زمان عملش به تعویض میافتد. در این مقاله میخواهیم با این شرایط آشنا شویم.

1. اگر دختری زیر 16 سال و پسری زیر 18 سال هستید

عمل بینی مانند تمام عمل های زیبایی دیگر محدودیت سنی دارد.

بیشتر بخوانید ... عمل بینی بدون جراحی

2.اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن قبل و بعد از عمل بینی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و نتیجه نهایی جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. جراحان توصیه می‌کنند که 2 هفته قبل از عمل بینی و 3 ماه بعد از آن به هیچ وجه نه سیگار و نه هیچ دخانیات دیگری مصرف نشود.

3.اگر نمی‌توانید نوشیدن الکل را ترک  کنید

اگر به نوشیدن الکل و مشروبات الکی اعتیاد دارید بهتر است یا آن را ترک کنید (یا کنترل کنید) و یا اینکه از خیر عمل زیبایی بینی بگذرید.

4. اگر یک خانم باردار هستید….

یکی از مهم‌ترین موارد منع عمل بینی باردار بودن است. جراح بینی معمولا پیش از انجام عمل به خانم‌ها توصیه می‌کند که تست بارداری انجام دهند.

5. اگر چاقی مفرط دارید

افرادی که شاخص توده بدنی یا  (BMI) برابر با 30 یا بیشتر از آن دارند چاق محسوب شده و انجام هر گونه عمل جراحی برای آن‌ها می‌تواند خطرساز باشد.

6.اگر مشکل حاد تنفسی دارید….

افرادی که مشکلات حاد تنفسی دارند بهتر است که عمل بینی انجام ندهند. عمل جراحی رینوپلاستی یک عمل سخت و پیچیده است و می‌تواند دوره نقاهت نسبتا طولانی داشته باشد. یکی از مشکلات و عوارض عمل بینی می‌تواند مشکلات جزئی تنفسی (مانند عدم نفس کشیدن از بینی طی هفته اول و …) باشد. این یعنی تحمل این شرایط برای افردی که مشکل تنفسی دارند دشوار است.

7.اگر یک ورزش بسیار پرخطر و تماسی را به صورت حرفه ای دنبال می‌کنید

هر گونه برخورد شدید بعد از عمل بینی می‌تواند روی ظاهر و فرم بینی عمل شده تاثیر بدی بگذارد. این برخوردها می‌تواند حتی نیازمند عمل جراحی ترمیی یا عمل بینی مجدد باشد.

8.اگر با اختلالات، بیماری ها ومشکلات عفونی دست و پنجه نرم می‌کنید

معمولا به کسانی که بیماری‌های عفونی دارند توصیه می‌شود که عمل زیبایی روی بدن خود انجام ندهند. زیرا هم احتمال آسیب رسیدن به سیستم ایمنی بیشتر می‌شود و هم ممکن است تیم جراحی به این بیماری عفونی مبتلا شوند. هپاتیت و ایدز از این بیماری‌ها به شمار می‌روند.

آشنایی با 8 عارضه احتمالی درمان ارتودنسی

 

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

1. ارتودنسی ممکن است درد خفیف و ناراحتی جزئی ایجاد کند

به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

2.خراشیده یا زخم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض کوچک ارتودنسی دندان

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شده است.

3.عفونت لثه از بزرگترین عوارض ارتودنسی در بیماران تنبل است!!

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

4.ارتودنسی احتمالا در برخی افراد باعث تحلیل مینای دندان می‌‍شود

به از بین رفتن ساختار معدنی مینای دندان فرسایش یا تحلیل دندان گفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است دستگاه های ارتودنسی ثابت به تحلیل رفتن مینای دندان کمک کنند.

5.ارتودنسی ممکن است در برخی افراد ریشه دندان ها را کوتاه کند

برای برخی از بیماران طول ریشه دندان های آنها در طول مدت زمان ارتودنسی کوتاه می‌شود. پیش بینی اینکه، این اتفاق برای شما بی‌افتد تقریباً غیرممکن است. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به این وضعیت هستند.

به طور کلی، کوتاه شدن ریشه دندان در طول ارتودنسی عواقب قابل توجهی ندارد.

6.ارتودنسی ممکن است باعث تشدید مشکلات دندان شود

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند.

7.ایجاد لکه روی دندان و زرد شدن آن ها حین درمان و پس از آن

دستگاه های ارتودنسی سطوح دندانی را درگیر می کند و برای همین ممکن است نتوان تمام بخش های دندان را تمیز کرد. این مشکل بعدها که ارتودنسی تمام شد با کمک بلیچینگ دندان برطرف می شود.

8. شکست ایمپلنت در برخی موارد

افرادی که پیش از ارتودنسی ایمپلنت انجام داده اند ممکن است بر اثر فشاری که به دندان ها و متعاقبا ایمپلنت وارد می شود با شکست ایمپلنت مواجه شوند.

حتما بخوانید ... هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰

چند نوع روش ارتودنسی داریم؟

 

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که هدف آن صاف و یکدست کردن دندان ها و تصحیح مشکلات بایت دندان هاست.

به گفته متخصص ارتودنسی می توان درمان ارتودنسی کامل دهان و دندان ها را انجام داد.

متخصص ارتودنسی با توجه به مشکل دهانی و دندانی شما می تواند در جلسه اول ارتودنسی یک برنامه درمانی تاثیر گذار و مناسب خودتان، چه کودک و چه نوجوان و نیز بزرگسال انجام دهد.

از جمله یکی از این مشکلات دندانی که بسیاری از کودکان و نوجوانان با آن روبرو هستند، مال اکلوژن است!

بیشتر بخوانید... دندان کودکان 7 ساله

مال اکلوژن چیست؟

مال اکلوژن به شکل ساده همان بایت نامنظم و نامناسب است. رایج ترین نوع مال اکلوژن عبارت است از :

کلاس  I : دندان هایی که کج، به هم ریخته، دارای چرخش یا به طور ناهمواری فاصله دارند.

کلاس II : اوربایت ـ که دندان های بالایی جلویی از دندان های پایینی خیلی جلو زده باشند.

کلاس III : آندربایت ـ دندان های جلویی پایینی که از دندان های بالایی خیلی جلو زده باشند.

کراس بایت : برخی از دندان های بالایی یا همه آن ها داخل دندان های پایینی قرار گرفته اند، خصوصا زمانی که فک بسته است.

اپن بایت : دندان های جلویی بالا و پایین وسط قرار نمی گیرند.

درست قرار گرفتن در خط میانی : خط میانی دندان های بالا و پایینی همدیگر را ملاقات نمی کنند.

اورجت : دندان های بالایی جلویی خیلی بیرون زده باشند. معمولا به آن ها “Buck teeth” هم می گویند.

متخصص ارتودنسی خوب تهران می تواند هر نوع مال اکلوژن را درمان کند، و دندان هایی صاف، یکدست، و سالم را برایتان درست کند.

گزینه های درمانی ارتودنسی چه می باشند؟

بهترین متد درمان ارتودنسی برای شما بستگی به چند عامل متفاوت دارد، از جمله :

  • نوع مال اکلوژنی که دارید
  • سن تان
  • نامرتب بودن دندان ها
  • تمایل زیبایی
  • نیازمندی های عملکردی تان

متخصص ارتودنسی روی هر فرد با توجه به مشکل خاص خودش کار می کند و بهترین نوع درمان ارتودنسی را برای او در نظر می گیرد.

بریس های معمولی یا سنتی روش عالی برای یکدست کردن دندان ها برای بیماران در هر سنی می باشند.

برای نوجوانان بزرگتر، یا بزرگسالانی که بیشتر نگران جنبه زیبایی انجام ارتودنسی می باشند، ارتودنسی شفاف و اینویزیلاین توصیه می شود.

در طی مشاوره ارتودنسی که خواهید داشت، بایت تان معاینه می شود و درمان مناسب خودتان به شما پیشنهاد می شود که بهترین نتایج را برایتان به دنبال دارد. 

مشاوره عمل بینی و هرآنچه در این جلسه در انتظار شما است

 

هر شخصی که قصد انجام عمل بینی دارد باید پیش از انجام عمل جراحی با جراح خود مشورت کند تا درباره موضوعاتی تصمیم گیری شود. این جلسه معمولا رایگان است و حتما باید در نظر گفته شود.

معاینه فیزیکی در جلسه مشاوره عمل بینی

اولین مرحله از مشاوره عمل بینی ، معاینه فیزیکی است. جراح بینی صورت شما را با دقت معاینه می کند و مشکلات ظاهری همراه با وضعیت حال حاظر شما را ارزیابی می کند.

مرور سوابق پزشکی بیماران

  • سابقه بیماری قبلی
  • سابقه بستری
  • داروهایی که اخیرا مصرف کرده اید یا می کنید
  • حساسیت های دارویی یا غذایی
  • مکمل هایی که دریافت می کنید
  • سابقه خانوادگی بیمار

بحث و گفتگو درباره اهداف عمل و انتظارات شما از آن

از پایه ای ترین مباحثی که در جلسه مشاوره جراحی بینی مطرح می شود، گفتگو درباره اهداف و انتظارات شما از عمل است. شما تمام آنچه که از عمل انتظار دارید را با جراح در میان می گذارید و جراح درباره واقعیت ها، پیچیدگی ها، عوارض و یا مزایای عمل به شما اطلاعات کاملی ارائه می دهد.

هزینه عمل بینی و نحوه پرداخت آن

هزینه عمل زیبایی بینی شما بسته به پیچیدگی مشکل شما و روش جراحی متفاوت خواهد بود. جراح درباره هزینه های هر روش جراحی با شما صحبت خواهد کرد و به صورت اختصاصی درباره هزینه روشی که خودش بکار می برد، اطلاعاتی به شما ارائه خواهد داد.

پاسخ به سوالات بیمار

جراح موظف است که به تمام سوالات مراجعان خود که قصد انجام عمل راحی دارند پاسخ دهد. بنابراین بخش زیادی از جلسه مشاوره عمل بینی صرف پاسخ دادن به پرسش های مراجع می شود.

دادن نسخه برای آزمایش های قبل عمل

در صورت توافق درباره انجام عمل، جراح برای اطمینان از اینکه شما کاندید خوبی برای عمل هستید و عملتان در شرایط امن انجام می شود، از شما خواهد خواست که تعدادی آزمایش انجام دهید.

چطور خودمان را برای جلسه مشاوره عمل بینی آماده کنیم؟

اگر مدتی است به فکر انجام عمل بینی افتاده اید و مایلید تا در این باره با یک جراح بینی خوب مشورت کنید، بهتر برای اینکار خودتان را آماده کنید تا در یک جلسه کوتاه به جمع بندی خوبی از مشاوره برسید. برای اینکه با آمادگی کامل به جلسه مشاوره بروید اقدامات زیر را انجام دهید.

·       یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید

·       تمام سوالات خود را آماده کنید

·       راحت و ریلکس باشید

·       با اطرافیان خود صحبت کنید

 

ارتودنسی چگونه به بهبود خواب کمک می کند؟

 

کم خوابی یا نداشتن یک خواب با کیفیت می تواند بر سلامت عمومی، کیفیت زندگی، روحیه و عملکرد فرد در محل کار یا مدرسه تأثیر بگذارد. در کودکان، کم خوابی می تواند منجر به ضعف در رفتار و عملکرد در مدرسه شود که این موضوع در نوبه خود می تواند منجر به تشخیص نادرست مشکلات یادگیری و و عملکردهای رفتاری مانند ADHD و اوتیسم شود.

ارتودنسی چگونه به بهبود خواب کمک می کند؟

برخی از درمان های ارتودنسی می تواند به طور قابل توجهی مشکلات خواب را بهبود بخشد. البته در این زمینه هنوز تحقیقات زیادی انجام نشده و تازه کم کم تعداد تحقیقات در حالا افزایش است. اما در هر صورت، چیزی که واضح است تاثیر بی نظیر ارتودنسی در بهبود خواب به وسیله برطرف کردن برخی از مهمترین موانع داشتن خواب بهتر است.

درمان های ارتودنسی قادرند مشکلات تنفس دهانی، دندان قروچه و سندروم مفصل گیجگاهی فکی را برطرف کنند. در ادامه با نحوه بهبود این مشکلات با کمک ارتودنسی آشنا خواهید شد.

تنفس دهانی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

  • خشک شدن دهان
  • افزایش احتمال پوسیدگی دندان
  • افزایش شدت بوی بد دهان
  • کمک به افزایش باکتری های بد دهان
  • التهاب لثه
  • خونریزی لثه
  • و بیدار شدن مکرر از خواب به دلیل نرسیدن کافی اکسیژن به ریه ها و خشکی دهان و گلو

ارتودنسی دندان چطور تنفس دهانی را بهبود می بخشد؟

تغییر موقعیت فک و یا جلو بودن دندان ها اغلب در تنفس دهانی نقش دارند و یک متخصص ارتودنسی خوب کودکان می تواند با روش های خاصی این مشکلات را برطرف کند. با بهبود موقعیت فک و یا عقب رفتن دندان ها این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد.

دندان قروچه چه مشکلاتی برای ما ایجاد می کند؟

دندان قروچه از مشکلات رایج در بین انسان ها است. در این مشکل افراد به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه دندان های خود را به هم میسایند. این مشکل می تواند ناشی از استرس، خروپف، خستگی، آپنه خواب و همچنین الکل، کافئین و سیگار کشیدن باشد. این مشکل اگر مزمن باشد می تواند منجر به دندان درد، درد فک، سردرد و گوش درد، تحلیل لثه، تحلیل دندان، حساسیت دندان و … شود. دندان قروچه همچنین باعث بیداری در طول خواب و به هم خوردن ریتم خواب شود.

ام آر آی دادن در صورت ایمپلنت داشتن

 

ام آر آی دادن در صورت ایمپلنت داشتن : روش ایمنی هست؟

اگر ایمپلنت دندان داشته باشیم، می تونیم ام آر آی بدهیم؟

زمانی که به کلینیک تخصصی تاج دنتال می روید، فرمی که به شما داده می شود با دقت پر کنید.

اما تا بحال شده که به این فکر برسید، یکسری روش های دندانپزشکی که انجام می دهید، برایتان روش ایمنی هست یا نه؟

مثلا انجام ام آر آی و داشتن ایمپلنت دندان به نظرتان روش ایمنی هست یا نه؟

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست و هزینه لمینت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان و ریست سازگاری:

ایمپلنت دندان به عنوان یک جایگزین تک دندان می باشد، که بازسازی چندین دندان یا دندان مصنوعی می باشد.

در طی قرن اخیر، متریال های متنوعی آمده است، مثل زیرکونیا، تیتانیوم، و پلیمر، که زیست سازگار هستند، و نه ملتهب می شوند یا بافت را تخریب کنند.

ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم و زیرکونیا می باشند که بدن آن ها را قبول کرده و قادرند استخوان سالم اطراف آن بسازند.

تنوع ایمپلنت به بیماران اجاه می دهد که ست کاملی از دندان ها را نسبت به بریج ها و یا دندان های مصنوعی داشته باشید.

چرا ام آر آی باید انجام دهید؟

ام آر ای برای معاینه انواع مختلفی از بافت های نرم و اندام ها انجام می شوند.

پزشک احتمالا برای اسکن تومور تجویز کند، و سلامت قلب تان را چک کند یا آسیب ناشی از سکته مغزی را بررسی کند.

مزیت بزرگ این تصویربرداری غیر تهاجمی این است که بیمار آسیبی به خاطر اشعه نمی بیند، در صورتی که در اسکن CAT و رادیوگرافی این طور نیست.

در مورد فلزات، ایمپلنت دندان و ام آر آی چه باید کرد؟

بخاطر اینکه این دستگاه خیلی بزرگ، و دارای نیروی مغناطیسی قوی می باشد، نگرانی بزرگش  از بین بردن این جذب فلزات است.

این آهنربا انقدر قویست که تانک های اکسیژن را می کشد، ویلچر و هر دستگاه فلزی را به خود می چسباند.

آلیاژ تیتانیوم، تیتانیوم و زیرکونیا که در ایمپلنت های دندان استفاده می شوند، فلزات فرومغناطیسی نیستند.

در نتیجه با خیال راحت می توانید برای ام ار آی بروید.

تکنولوژی ایمپلنت و ام آر آی پیشرفت کرده، و خبرهای خوبی برای هرکدام دارد.

به خاطر اینکه اکثر ایمپلنت ها برای ام آر آی ایمن هستند، نیازی به نگرانی در رابطه با این درمان نیست.

منبع: بیمارستان دندانپزشکی کودکان تهران

 

بعد از اینویزیلاین چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

 

7 قانونی که باید بعد از اینویزیلاین رعایت کنید!

در صورتی که آماده شدید برای تغییری در دندان ها و یکدست کردن آن ها، بهتر است از بریس های اینویزیلاین استفاده کنید.

قوانین بسیاری هست که در رابطه با ارتودنسی می باشد.

چطور با اینویزیلاین به لبخندی جذاب و دلخواه می رسید؟

بیشتر بخوانید... دندانهای آسیاب کودکان

قانون اول : الاینرها را موقع خوردن دربیاورید.

الاینرها را حتی موقع خوردن غذاهای مورد علاقه تان و هر چیز دیگری دربیاورید.

قانون دوم : الاینرها را قبل از گذاشتن در دهانتان بشویید.

این الاینرها به شما کمک می کند که از سلامت دهان تان آگاه باشید. آخرین چیزی که می خواهید از بین ببرید، باکتری های باقی مانده بین الاینرها و دندان ها می باشند. باید آن ها را بشویید.

قانون سوم : الاینرها را ۲۰ تا ۲۲ ساعت در روز باید استفاده کنید.

الاینرهای نامرئی نصف ارتودنسی نامرئی دندان زمان می برند که دندان ها را درست کنند.

قانون چهارم : الاینرها را طبق زمانی که مشخص شده عوض کنید.

جالب است که بدانید در موفقیت ارتودنسی دندان هایتان شکی نیست و نقش بسیار بزرگی در صاف کردن دندان ها دارد.

متخصص ارتودنسی خوب برای روز به روز شما  با الاینرهای شفاف، برنامه درمانی در نظر دارد.

قانون پنجم : الاینرها را تمیز کنید.

ممکن است یک ست از الاینرهای نامرئی  را به مدت دوهفته بگذارید، اما به این معنا ننیست که از آن ها مراقبت نکنید.

الاینرها باید حتما تمیز شوند و همچنان تمیز باشند و روی دندان ها نامرئی بمانند.

قانون ششم : عادت های خوردن تان را درست کنید.

به خاطر اینکه الاینرها باید درآورده شوند، قبل از هر وعده غذایی یا میان وعده، تا آن ها را تمیز کنید.

قانون هفتم : ریتینر بگذارید.

هیچ راه فراری از گذاشتن ریتینرها بعد از ارتودنسی نیست. چه الاینر نامرئی باشد چه ارتودنسی فلزی و سنتی.

اگر به مشکل برای مرتب کردن دندان هایتان خوردید، حتما به دنبال روشی خواهید بود که آن ها را به طور دائمی یکدست و صاف نگه دارید.

از این رو استفاده از ریتینرها بعد از مراحل انجام ارتودنسی، حتی نامرئی، بسیار توصیه می شود تا دندان ها دوباره حرکت به جای قبلی شان نداشته باشند.

 

 

 
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد