x تبلیغات
arooskhanoom

کارت ویزیت ها تصویر کلی از کسب و کار ها

 

این روز ها  کارت ویزیت یکی از ابزار های  موثر در زمینه معرفی  کسب و کار به شمار میره . شما می تونید برای بازدهی بیشتر مشاغلتون از بیزنس کارت استفاده کنید . در واقع با همین حجم کوچیک از کارت ویزیت یک تصویر کلی از کسب و کار خودتون رو به مخاطب منتقل می کنید . در ایران کارت ویزیت در اکثر موارد آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل آن را مورد توجه قرار می دهند ومتوجه اهمیت بالای  تبلیغات غیر مستقیم بوسیله کارت ویزیت نمی باشند. در اینجا توصیه ما این است که برای طراحی کارت ویزیت خود وقت گذاشته و در صورتی که وقتی برای این کار ندارید حتما طراحی و چاپ اختصاصی آن را به تیمی متخصص و با تجربه واگذار نمایید و خود بر روی طراحی ها نظارت داشته باشید . در ادامه برای اینکه بتونید یک دیدگاه اولیه و مطلوب از این موضوع کسب کنید توجه شما رو به ادامه مطالب جمع آوری شده توسط تیم قصر یخ جلب می کنم .

کارت ویزیت چیه و اصلا به چه دردی میخوره ؟

کارت ویزیت ابزاریست که ما برای برقراری ارتباط و شناساندن خود و بیزنسمون به دیگران برای ایجاد روابط متقابل از آن استفاده میکنیم. طراحی کارت ویزیت اگر به خوبی انجام بشه  میتونه تاثیرات شگفتی روی کسب و کار ما داشته باشه . کارت ویزیت برای تبلیغات و معرفی شما به طور مستقیم استفاده نمیشه . اما از آنجا که اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتون هست و با توجه به این نکته  که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار معرفی و تبلیغات شما را عهده دار خواهد بود .

انواع کارت ویزیت ها به چند دسته تقسیم می شوند ؟

 انواع کارت ویزیت ها را می تونیم بسته به نوع کاغذ و روکش و سایز و عمومی یا اختصاصی چاپ شدنشان ، دسته بندی کرد. اگر بخواهیم انواع کارت ویزیت ها را بر حسب جنس کارت ویزیت و کاربردهای کارت ویزیت و قیمت کارت ویزیت مورد بررسی قرار دهیم ، باید به این نکته اشاره کنیم که کارت ویزیت ها به چند دسته کلی تقسیم می شوند. اغلب در چاپ کارت ویزیت ها از کاغذ گلاسه 300 گرمی استفاده می شود و در کارت ویزیت ارزان از روکش بر روی کارت ویزیت ها برای محافظت و ماندگاری بالاتر کارت ویزیت استفاده نمی شود، اغلب به این کارت ویزیت ها، کارت ویزیت گلاسه گفته می شود که برای افرادی که قیمت چاپ کارت ویزیت برایشان خیلی اهمیت دارد و ارزانترین کارت ویزیت را می خواهند مورد استفاده قرار می گیرد . کارت ویزیت بعدی کارت ویزیت سلفون مات و براق هست که برای مقاومت بیشتر از ان کارت ویزیت ها نسبت به کارت ویزیت گلاسه استفاده می شود. کارت ویزیت کتان هم زیبایی خاصی بخاطره بافتی که روی کارت ویزیت وجود دارد نسبت به کارت ویزیت گلاسه دارد. کارت ویزیت بعدی کارت ویزیت لمینیت مات و لمینیت براق است که می توان از آنها به عنوان مقاوم ترین و مستحکم ترین کارت ویزیت و یا پر فروش ترین کارت ویزیت و یا بهترین کارت ویزیت نام برد. و در آخر به کارت ویزیت پی وی سی می توان اشاره کرد که به کارت ویزیت پاستوری یا کارت ویزیت ورقی و یا کارت ویزیت عابر بانکی و کارت ویزیت کارت تلفن مشهور می باشند. کارت ویزیت پی وی سی به چند صورت مورد تولید قرار میگیرند ، کارت ویزیت پی وی سی 300 و 500 و 760 میکرون .

 

 

 

 

 

انواع عمل های لاغری

 

بسیاری از افراد در کنترل اشتهای خود هنگام غذا خوردن با مشکل روبرو هستند که منجر به تجمع چربی و اضافه وزن می شود. بنابراین برخی سعی می کنند با استفاده از روش های نوین پزشکی مانند بوتاکس معده و بالون معده به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و کاهش پرخوری در مقادیر زیاد باشند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیر جراحی است و یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که برای کاهش وزن پس از استفاده زیاد از بوتاکس در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود.
هدف بوتاکس کاهش مصرف غذا، احساس سیری سریعتر و کاهش دوره های گرسنگی برای کمک به کاهش وزن است.

بوتاکس معده چگونه تزریق می شود؟

بیمار قبل از عمل تحت بی حسی موضعی قرار دارد. این عمل نیازی به برش از طریق شکم ندارد و از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان وارد شده و از مری عبور می کند تا زمانی که به معده برسد.
پزشک مکان های تزریق داخل معده را تعیین می کند و تزریق از طریق سوزنی که در انتهای آندوسکوپ قرار دارد انجام می شود و پزشک عضلات دیواره معده را هدف قرار می دهد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.
مقادیر مشخصی از بوتاکس تعیین می شود زیرا تزریق مقادیر بیش از حد بوتاکس منجر به اثرات منفی و فلج عضلات منجر به سو هاضمه می شود.

بالن معده

عمل بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در سرتاسر جهان است و یکی از روش های لاغری غیر جراحی است که طی آن اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. با قرار دادن یک بالون لاستیکی سیلیکونی در داخل معده که با خوردن مقدار کمی غذا به احساس سیری کمک می کند.

نحوه انجام بالون معده

فرد تحت تأثیر یک بیهوشی ساده یا یک آرامبخش ساده قرار دارد که به او کمک می کند تا آرام شود و در حین عمل احساس درد نکند.
فرآیند بالون معده از طریق آندوسکوپ پزشکی انجام می شود که از دهان به معده وارد می شود. آندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار گرفتن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی نقاط از رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود ، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

بالن معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و شاخص توده بدنی آنها 30-40 باشد ، مناسب است.
کسانی که دچار برخی بیمارهای پزشکی هستند باید این عمل را انجام ندهند. فرد برای انجام عمل مشكل معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

رژیم بعد از بالون معده

فرد در طی هفته اول در اثر از دست دادن اشتها به دلیل استفراغ و حالت تهوع که پس از عمل ایجاد می شود، وزن زیادی از دست می دهد.
رژیم غذایی پس از روند بالون معده در هفته های اول باید فرد نوشیدن مایعات مانند سوپ، آب میوه های کم قند و نوشیدنی های گیاهی بنوشد. سپس فرد می تواند غذاهای نرم، هضم آسان مانند ماست بدون چربی و میوه های پوره شده بخورد. در طول دوره نصب بالونپ، برای دستیابی به نتایج مثبت باید مواردی را در نظر گرفت، از جمله: غذا را خوب بجوید از نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری کنید از خوردن غذا قبل از خواب مستقیم خودداری کنید مانند نوشیدن مایعات به مقدار زیاد.

عمل لاغری سرپایی

 

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم لاغری می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند.

اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد.

این عمل زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد.

جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  1. گاستریک بای‌پس
  2. اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  3. باندینگ یا حلقه معده
  4. لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند.

بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

همچنین تمام غذایی که می خورید توسط معده جذب نمی شود و بدن شما کل کالری غذایی را که می خورید، دریافت نمی کند.

قبل از انجام این جراحی، بیهوشی عمومی خواهید داشت و بدون هیچ دردی جراحی شما انجام می شود.

اسلیم گاسترکتومی

این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است. درباندینگ معده، دورمده یک حلقه از جنس سیلیکون قرار می دهند. قرار داد این حلقه توسط لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

پزشک مایعات را توسط تزریق به داخل حلقه و در زیر پوست قرار می دهد و در چندین مرتبه مقداری مایع را از طریق آن به معده تزریق می‌کند و موجب می‌شود که حجم و ظرفیت معده کاهش یابد و فرد با دریافت غذایی کمتر احساس سیری کند.

باندینگ معده باعث کاهش وزن می شود به همین دلیل جزو لاغری های چاقی محسوب می شود. همچنین میزان کاهش وزنی که از این روش به دست می آید بسیار زیاد است.

لیپواتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

لیپوماتیک در در نگاه اول ممکن است برای فرد مانند لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری آن متفاوت است. به این دلیل که لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر و اثر ماندگار تری می شود.

قیمت پرکردن دندان با مواد سفید

 

معمولا، رنگ زرد و پوسیدگی دندان‌ها می‌تواند اعتماد به نفس را از افراد بگیرد. همین امر موجب شده است تا آن‌ها به دنبال راهی برای سفید کردن دندان خود باشند. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد که کامپوزیت و موادهای پرکننده سفید رنگ از همه بهتر هستند.

کامپوزیت دندان چیست؟

پرکننده‌های دندان انواع مختلفی دارند که در این مطلب قصد داریم به پرکننده‌های کامپوزیتی یا ماده سفید اشاره کنیم. کامپوزیت ماده‌ای خمیری از ترکیب پلاستیک و سرامیک است که از نظر ظاهری کاملا شبیه به دندان بوده و برای پنهان کردن رنگ بد دندان و پوسیدگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای کامپوزیت، آن را با ماده‌های چسبنده مخصوص بر روی دندان‌ها تعبیه می کنند.

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان است؟

پر کردن دندان یکی از رایج‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است. پر کردن دندان زمانی صورت می‌گیرد که دندان‌ها کاملا پوسیده نشده باشند و استحکام لازم جهت پر شدن را دارا باشند. در گذشته به جای استفاده از کامپوزیت از ماده‌های سیاه و طلا استفاده می‌کردند که این امر زیبایی دندان را از بین می‌برد.
اما، امروزه با تولید انواع ماده‌های پرکننده، دیگر خبری از پرکننده‌های سیاه و طلا نیست. در واقع ماده‌هایی نظیر پرسلن و کامپوزیت از نظر ظاهری کاملا شبیه به دندان بوده و هرگز مصنوعی بودن آن را جلوه نمی‌دهد. پر کردن دندان برای تمامی قسمت‌های دندان های جلویی و عقبی کاربرد دارد. کامپوزیت ماده‌ای انعطاف‌پذیر است که امکان اجرای آن در تمامی قسمت‌های دندان وجود دارد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت یا مواد سفید

  • بازسازی دندان‌ها به شکلی ایده‌آل و زیبا
  • سازگاری کامل با رنگ دندان
  • اجرای راحت و بدون درد
  • عدم نیاز به تراشیده شدن مینای دندان جهت نصب
  • پر شدن قسمت‌های آسیب دیده

عوامل موثر بر قیمت پر کردن دندان با مواد کامپوزیت

هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت و ماده سفید رنگ بستگی به میزان پوسیدگی دندان و میزان استفاده از ماده دارد. در صورتی که میزان آسیب دیدگی دندان زیاد باشد، قیمت اجرای کامپوزیت نیز افزایش می‌یابد. در برخی از مواقع پزشک مجبور است برای اجرای کامپوزیت و پر کردن دندان از مواد شوینده به منظور باکتری زدایی استفاده کند که این امر هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین، یادآور می‌شود که هزینه‌های کلینیک دندانپزشکی، دستمزد پزشک و کادر درمانی نیز در قیمت نهایی اجرای کامپوزیت دندان لحاظ خواهد شد. از این رو، توصیه می‌شود قبل از مراجعه به پزشک تمامی هزینه‌ها را جویا شوید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

 

 

همه چیز درباره جراحی بینی فانتزی

 

جراحی بینی فانتزی نوعی عمل زیبایی بینی است. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افراد ، مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

با توجه به ساختار صورت و علاقه شخصی فرد ، بینی می تواند به گونه ای توسط جراح بینی جراحی شود که مشخص باشد بینی جراحی شده است (بینی فانتزی) ؛ یا این که بینی ممکن است به گونه ای جراحی شود که در نگاه اول به راحتی نتوان تشخیص داد که تحت عمل جراحی قرار گرفته است (بینی طبیعی).

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

بعد از عمل بینی فانتزی چکار باید کرد؟

پس از انجام عمل بر روی بینی شما یک اسپیلنت قرار داده می شود. در نتیجه نباید تا مدتی صورت خود را خیس کنید زیرا اسپیلنت را شل می کند. باید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

  • فعالیت سنگین و ورزش و قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا ممنوع است.
  • غذای سفت نخورید که با جویدن سخت باعث آسیب رساندن به بافتهای تغییر یافته بینی می شوید.
  • از خندیدن خمیازه کشیدن و صحبت کردن پرهیز کنید.
  • سرتان در هنگام خواب از بدنتان زاویه30 درجه داشته و رو به بالا باشد.
  • مصرف دخانیات و الکل پس از جراحی و حتی قبل از آن ممنوع است.

به طور کلی عمل بینی یکی از شیوه های درمان عوارض و اختلالات بینی نیز محسوب می شود و صرفا برای زیبایی نیست. ممکن است در اثر ضربه بینی آسیب ببیند و شما نیاز به جراحی شکستگی بینی داشته باشید. یا برای درمان پولیپ بینی یا انحراف استخوان بینی، نیاز به عمل جراحی باشد(عمل بینی استخوانی). حال می توان عمل های درمانی را با زیبایی تلفیق کرد که اکثراً به این موضوع اقبال نشان می دهند.

هزینه جراحی بینی فانتزی

قیمت عمل بینی، با توجه به پارامترهای گوناگونی در هر فرد متفاوت می باشد ؛ از این رو ما قادر به بیان قیمت مشخصی جهت عمل بینی نیستیم ؛ بنابراین افرادی که قصد اطلاع از هزینه عمل زیبایی بینی را دارند ابتدا باید معاینه شوند و سپس هزینه جراحی بینی آن ها مشخص می گردد.

جراحی بینی گوشتی

 

تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. در ادامه با بهترین جراح بینی در تهران همراه باشید.

جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

آیا جراحی بینی گوشتی خطرناک است؟

جراحی بینی گوشتی به طور کلی بسیار حساس است زیرا افرادی که بینی گوشتی دارند دارای ساختار و غضروف های بسیار ضعیف در بینی خود هستند. اما جراحی بینی گوشتی در برخی افراد با فرم خاصی از بینی خطرناک است. افرادی که بینی گوشتی دارند و هنگامی که سر خود را بالا می گیرند، نوک بینی آنها به شکل نیم دایره یا ذوزنقه است؛ رینوپلاستی در این افراد بسیار خطرناک و تا حدودی غیر ممکن است و بهتر است این افراد از هنگام عمل زیبایی بینی گوشتی خود صرف نظر کنند. اما افرادی که بینی گوشتی آنها دارای نوک بینی نیم دایره یا ذوزنقه نیست می توانند از جراحی بینی گوشتی جهت زیبایی بینی خود استفاده کنند. اما بهتر است این افراد نیز در انتخاب پزشک جراح و کلینیک جراحی خود دقت کنند تا از خطرات احتمالی هنگام عمل زیبایی بینی گوشتی پیش گیری کنند.

هزینه عمل بینی در سال 1400

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

 

 

 

دانستی های ارتودنسی ثابت رنگی

 

درمان ارتودنسی ثابت رنگی به شما امکان می دهد که جنبه سرگرم کننده یا شیک خود را به نمایش بگذارید، در حالی که لبخند شما بهبود می یابد. تنها مشکلی که برای شما باقی مانده، این است که تصمیم بگیرید که کدام نوع رنگ بندی را انتخاب کنید! در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی کرج همراه باشید.

بریس های رنگی چگونه کار می کنند؟

لبخند با ارتودنسی ثابت رنگی می توانند به سبک شما بیفزایند؛ اگرچه اغلب به آن ها بریس های رنگی گفته می شود، اما این نوع بریس ها در واقع از فلز ساخته می شوند که نوار های الاستیک کوچکی هستند که روی براکت ها نصب شده و به شما امکان می دهد تا مقداری رنگ اضافه کنید.

متخصص ارتودنسی شما با یک سیمان دندانی قوی، یک براکت فلزی را به هر دندان ثابت می کند، سپس براکت ها را با یک سیم به نام "archwire" متصل می کند که نوار های کوچک سیم را در جای خود نگه می دارند. متخصص ارتودنسی سیم را در مکان های مختلف محکم می کند تا دندان های شما به تدریج در یک راستا قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

 چرا بریس ها نوار های رنگی دارند؟

در بریس ها دو نوع الاستیک ارتودنسی وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاص خود عمل می کنند.

نوار های الاستیک ریزی بر روی هر یک از براکت های فلزی قرار گرفته تا سیم قوس را در جای خود نگه دارد که به عنوان "لیگاتور" یا "حلقه" شناخته می شوند. سیم نقش مهمی در کنترل نحوه حرکت دندان های شما دارد؛ بنابراین این الاستیک ها وظیفه مهمی دارند. پیوند ها معمولاً در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است.

دندانپزشکان از ابزاری ویژه برای جا انداختن و از بین بردن این نوارهای کوچک و مبهوت استفاده می کنند.

نوار های لاستیکی بزرگتری نیز ممکن است بین فک بالا و پایین قرار بگیرند تا به تراز شدن کمک کنند. این مسئله بیشتر در مورد بریس های کودکان وجود دارد. آن ها به قلاب های مخصوص بر روی براکت ها متصل می شوند.

این موارد به عنوان "الاستیک های بین طاقی" شناخته می شوند و بیشتر شبیه نوار های لاستیکی هستند که در خانه استفاده می کنید و کمتر در رنگ های مختلف عرضه می شوند، اما معمولاً در کناره های دهان قرار می گیرند تا کمتر دیده شوند.

 

 

 

آیا می توان ارتودنسی و عمل بینی با هم داشت؟

 

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین اقدامات زیبایی امروزه در ایران است. از این روش زیبایی برای حل مشکلات مختلف استفاده می شود و هدف نهایی آن ایجاد تناسب و زیبایی بین اجزای صورت و بینی است که در نهایت ظاهر فرد را بهبود می بخشد. یکی از مهمترین سوالاتی که برای افراد مختلف مطرح می شود، زمان مناسب برای جراحی عمل بینی و ارتودنسی است.

ارتودنسی و عمل بینی

برخی معتقدند ارتودنسی فقط دندان ها را مرتب و زیبا می کند، اما این اشتباه است. ارتودنسی تخصصی است که از حفره دهان محافظت می کند و سلامت و عملکرد آن را تضمین می کند. ارتودنسی به طور عمده قسمت اولیه دستگاه گوارش، دهان را سالم نگه می دارد. اطمینان از سلامت دهان و دندان باعث سلامت دستگاه گوارش می شود و خطرات بهداشتی حفره دهان سلامت کل دستگاه گوارش را به خطر می اندازد. اطمینان از سالم بودن حفره دهان نیز زیبایی ایجاد می کند. حرکت دادن فکها و قرار دادن دندانها در موقعیت مناسب باعث زیبایی قسمت زیرین صورت و اصلاح خط لبخند، فرم لب و فاصله بین بینی و چانه می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

آیا درمان ارتودنسی نسبت به جراحی بینی در اولویت است یا بالعکس؟

جراحی زیبایی بینی به دو منظور انجام می شود. در حالت اول، وجود یک مشکل پزشکی مانند شکستگی یا انحراف در بینی، باعث می شود که فرد مجبور به جراحی بینی شود. در حالت دوم، فرد هیچ مشکلی پزشکی ندارد و فقط از ظاهر بینی خود راضی نیست و به منظور زیبایی و زیبایی بیشتر عمل زیبایی بینی را انجام می دهد. به طور کلی، ابتدا باید ارتودنسی انجام شود تا فک در ناحیه مناسب قرار گیرد و سپس بینی عمل شود تا بینی روی فک راست قرار گیرد؛ به عبارت دیگر، بینی باید روی ساختار صحیح قرار گیرد تا ارتودنسی نسبت به جراحی بینی برتری داشته است.

آیا می توان جراحی زیبایی بینی و ارتودنسی را به طور همزمان انجام داد؟

چون ارتودنسی قادر است با حرکت دادن دندانها بر فرم و موقعیت لبها تأثیر بگذارد، بهتر است ابتدا درمان ارتودنسی خود را به پایان برسانند و پس از ثابت شدن موقعیت لبها و فکها، می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان

 

 

پستانک ارتودنسی ژله ای چیست؟

 

برای اصلاح و درمان مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک ها و دندان ها از یک روش درمانی و زیبایی دندانپزشکی، به نام ارتودنسی استفاده می شود. برای انجام ارتودنسی، دندانپزشک متخصص این کار که ارتودنتیست نام دارد، دستگاه ها یا بریس های ارتودنسی را روی دندان های بیمار قرار می دهد. این دستگاه ها با وارد کردن یک فشار دائمی در کل طول دوره درمان ارتودنسی، فک ها و دندان های بیماران را به موقعیت مناسب بر می گردانند.

اصلاح و درمان ناهنجاری های فک و دندان ها به کمک ارتودنسی، نیازمند صرف هزینه زیادی است و یک پروسه درمانی و زیبایی طولانی مدت محسوب می شود. با وجود این مسائل، انجام ارتودنسی همچنان ضرورت دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

امروزه دندانپزشکان با ارائه روش هایی به نام ارتودنسی پیشگیرانه می توانند از پیشرفت ناهنجاری های فک و دندان ها در کودکی جلوگیری کرده و کودک شما را در آینده از انجام ارتودنسی بی نیاز کنند. یکی از روش های به کار رفته در ارتودنسی پیشگیرانه، استفاده از پستانک ارتودنسی ژله ای است.  

پستانک ارتودنسی ژله ای چیست؟

پستانک ارتودنسی ژله ای یکی از راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه در نوزادان است. مکیدن یکی از عادت هایی که در اکثر نوزادان مشاهده می شود. به دلیل وجود عادت مکیدن در نوزادان، والدین برای آن ها پستانک هایی تهیه می کنند. این پستانک ها به رفع نیاز مکیدن در نوزادان تا حد زیادی کمک می کنند.

اما باید توجه کرد که استفاده مداوم و طولانی مدت از پستانک ها، می تواند باعث ایجاد ناهنجاری ها و بیماری های مربوط به فک و دندان ها در نوزادان شود. استفاده از پستانک ها تا سن دو تا سه سالگی در نوزادان مانعی نداشته و مشکلی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که استفاده از این وسیله طولانی تر شود و تا چهار پنج سالگی یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند، ممکن است کودک شما در آینده به ناهنجاری های فک و دندان ها مبتلا شود.

یکی از راه ها جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی در آینده، استفاده از پستانک های ارتودنسی ژله ای است. این پستانک ها بر پایه یک سری اصول و قواعد علمی  ساخته می شوند و به فک ها و دندان های کودک شما آسیبی وارد نمی کنند.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان

 

 

چرا برخی اوقات کودکان نیاز به هدگیر ارتودنسی پیدا می کنند؟

 

هدگیر ارتودنسی گاهی اوقات با نام هدگیر بریس ها نیز یاد می شود. این ابزار ارتودنسی به منظور تصحیح مشکلات بایت شدید استفاده می شود.

در حالی که بریس ها موقعیت دندان ها را تصحیح می کنند، هدگیر ارتودنسی هم به تغییر ترتیب فک با تنش وارده روی بریس ها کمک می کند.

این تنش ها از طریق کلاهک ها، بندهای الاستیکی، و دیگر بزار قابل اتصال مورد استفاده قرار می گیرد.

هدگیر ارتودنسی در ضمن برای افزایش میزان فاصله بین دندان ها استفاده می شود، در نتیجه بقیه می توانند به راحتی رشد کنند.

انواع مختلفی از هدگیر ها در دندانپزشکی استفاده می شود، هر کدام می توانند اختلالات خاصی را درمان کنند.

زمانی تاثیر گذاری زیادی دارند که در اوایل نوجوانی استفاده شوند تا اواخر نوجوانی.

بیشتر بخوانید... مراحل ارتودنسی به ترتیب

هدف از استفاده هدگیر در ارتودنسی چیست؟

هدگیر ارتودنسی موقتا برای تصحیح مشکلات بایت استفاده می شود که اختلالات خلفی قدامی هم به آن ها گفته می شود.

این مشکل فک بالا (ماگزیلا) و یا مندبیل (فک پایین) را شامل می شود.

از جمله مشکلاتی که نیاز به هدگیر پیدا می کنند، عبارتند از :

اورجت : در این مشکل، دندان های بالایی زاویه ای به سمت جلو و لب ها دارند.

اوربایت : در این مشکل، دندان های جلویی بالا خیلی زیاد روی دندان های پایینی جلویی را می پوشانند.

آندربایت : در چنین مشکلی، دندان های جلویی پاینیی و فک جلو از دندان های بالایی جلو بیرون زده.

کراس بایت : دندان های بالایی و پایینی منظم نیستند، خصوصا که وقتی بایت انجام می شود.

ناهماهنگی فک و دندان ها همان مال اکلوژن می باشد.

اورجت و اوربایت همان مال اکلوژن کلاس ۲ می باشد، در حالی که آندر بایت و کراس بایت هر دو مال اکلوژن کلاس ۳ می باشند.

برخی از این شرایط اوربایت و کراس بایت را هم دارند. در نتیجه نیاز به رویکردی خاص و شخصی سازی شده برای تصحیح هردو مشکل در یک زمان دارند.

بیشتر بخوانید... دندان تا چند سالگی در میاد

هدگیرها چه کاری برای دندان ها و فکین می کنند؟

هدگیر ارتودنسی معمولا در کودکان ۹ ساله و بزرگتر که اختلالاتی در فکشان دیده می شود، مناسب می باشد.

در مرحله رشد کودکان، استخوان های فک هنوز هم به طور فعالی دارند رشد می کنند.

با عقب انداختن رشد فک با فشارهای ثابت، مال اکلوژن بدون هیچ جراحی حل می شود.

اغلب هم راه حل بهتری نسبت به مشکلات دیگر به حساب می ایند. خصوصا زمانی که جراحی ترمیمی نیاز باشد.

منبع

 
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد