x تبلیغات
arooskhanoom

انواع ارتودنسی کودکان

 

خیلی مهم است که پدر و مادر توجه کافی به وضعیت دهانی و دندانی کودک خود داشته باشند و به طور منظم او را نزد دندانپزشک ببرند تا اگر نیاز به درمان ارتودنسی باشد از همان زمان اقدام کنند. انواع ارتودنسی برای کودکان وجود دارد که با توجه به نوع و شدت مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب با انواع روش‌های درمانی ارتودنسی کودکان آشنا خواهید شد و تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر خواهد بود.

 

انواع ارتودنسی کودکان

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از درمان ارتودنسی باید مشکلات را به موقع شناسایی کرد، به همین دلیل ارتودنسی کودکان یک راه حل اولیه برای پیشگیری از مشکلات دندانی در آینده است.

همانطور که در تمام درمان‌های موجود در حوزه دندانپزشکی برای بزرگسالان، هر بیمار نیازی منحصر به فرد و شخصی دارد، در کودکان نیز به همین صورت است. به همین دلیل است که انواع مختلفی از ارتودنسی برای کودکان نیز وجود دارد.

 

ارتودنسی پیشگیری

در ارتودنسی پیشگیری (interceptive) شاخه‌ای از دندانپزشکی است که در آن متخصص  ارتودنسی، رشد و تکامل دندان‌های کودک را به منظور تشخیص، پیشگیری و درمان هرگونه تغییر زیر نظر دارد. بنابراین کاربرد آن هدایت صحیح رشد دندان‌های دائمی است.

شروع این نوع از درمان ارتودنسی کودکان باید پس از رویش اولین دندان، یعنی یکی از دندان‌های ثنایای بالایی که معمولا بین شش تا هفت سالگی رخ می‌دهد، انجام شود.

 

ارتودنسی ثابت برای کودکان

یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین درمان‌های ارتودنسی برای کودکان، ارتودنسی ثابت است که بیشتر به بریس‌های فلزی معروف است. اما به لطف پیشرفت علم و فناوری انواع مختلفی از دستگاه‌های ارتودنسی وجود دارد که جایگزین خوبی برای بریس‌های فلزی هستند.

 

ارتودنسی محترک برای کودکان

اگر می‌خواهید مشکلات فرزندتان از نظر زیبایی و سلامت دندان با یک روش درمانی کمتر تهاجمی حل شود، یک جایگزین معتبر و کارآمد می‌تواند استفاده از ارتودنسی متحرک باشد. نوعی دستگاه ارتودنسی که این مزیت را دارد که می‌توان آن‌ را به راحتی و هر زمانی برداشت و سپس مجدد روی دندان کودک قرار داد.

این تکنیک به بیمار بهداشت دهان و دندان مطلوب‌تر و راحت‌تری را ارائه می‌کند و در عین حال زیبایی لبخند را بهبود می‌بخشد.

"اما در نظر داشته باشید که این روش برای موارد پیچیده‌ای که نیاز به درمان‌های تهاجمی‌تری دارند توصیه نمی‌شود."

 

ارتودنسی نامرئی برای کودکان

ارتودنسی نامرئی دیگر تنها درمانی مختص بزرگسالان نیست. حتی کودکان نیز این امکان را دارند که از تمام مزایای ارائه شده توسط درمان ارتودنسی نامرئی بهره‌مند شوند. برای ارتودنسی کودکان به صورت نامرئی، از روش‌های ارتودنسی شفاف و متحرک (الاینرها)، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال استفاده می‌شود. الاینرها دستگاه‎هایی نامرئی و کاملا قابل جابه‌جایی هستند و کارایی آن‌ها دقیقا به اندازه دستگاه‌های ثابت است. ارتودنسی سرامیکی هم یک روش ارتودنسی ثابت نامرئی است که تنها تفاوت آن با براکت‌های فلزی، نامرئی بودن آن است. همچنین براکت‌ها در ارتودنسی لینگوال از بیرون کاملاً نامرئی هستند زیرا به داخل دندان متصل می‌شوند تا هنگام لبخند زدن کودک دیده نشوند.

 

"ارتودنسی لینگوال به خاطر درصد بالایی از بیمارانی که می خواهند مشکل دندانی خود را بدون نیاز به تغییر ناگهانی زیبایی با قرار دادن براکت های فلزی اصلاح کنند، ابداع شد."

 

 

روش های تقویت اسپیکینگ

 امروز میخواهیم یکی از لذت بخش ترین ، بخش های زبان انگلیسی را به شما بگوییم البته در نظر بگیرید که این کار در عین حال سخت نیز میباشد. راه‌های زیادی برای تقویت اسپیکینگ (Speaking) وجود دارد ولی نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که مهارت حرف‌زدن به یک زبان دیگر به مرور ارتقاء می‌یابد و برای بهبود این مهارت باید صبور بود و به طور مداوم و مستمر به انجام کارهایی پرداخت که در نهایت باعث ارتقاء این مهارت می‌شوندبهترین فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

برای بهبود مهارت اسپیکینگ منبع خاصی وجود ندارد به این دلیل که مهارت Speaking در دسته Productive Skills قرار می‌گیرد و برای تقویت مهارت‌های Productive همانند اسپیکینگ، باید Receptive Skills یعنی مهارت شنیداری یا Listening و مهارت خواندن یا Reading را با استفاده از کتاب‌های تقویت مهارت ریدینگ و کتاب‌های تقویت مهارت لیسنینگ بهبود بخشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به صورت خاص روی تقویت مهارت Speaking خود تمرکز کنید و با تمرین و ممارست در این مهارت به پیشرفت چشمگیری دست یابیدتلفظ امریکن و بریتیش

محتوای این مطلب آموزشی

  •  راهکارهایی مفید جهت تقویت 
  • تماشا کردن فیلم های انگلیسی 
  • گسترش دایره لغات 
  • گوش دادن آهنگ انگلیسی 
  • فکر کردن به زبان انگلیسی 
  • پیدا کردن یک پارتنر یا دوست برای صحبت کردن 
  • تعریف کردن داستان 
  • مکالمه های واقعی گوش کنید

تماشا کردن فیلم های انگلیسی

تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی یکی از مفیدترین راهکارهای تقویت speaking است که بسیاری از زبان آموزان از این روش استفاده می کنند، این روش نه تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای تقویت زبانان دیگر نیز مفید است و سعی کنید فیلم یا سریال هایی که تماشا می کنید در ژانرهای مختلف باشد چون قطعا کلمات و جملات پرکاربرد را در موقعیت های مختلف می شنوید و یاد می گیرید.

هر زبان آموز باید سعی کند فیلم ها را نه تنها یک بار بلکه اگر می تواند آن ها را چند بار نگاه کند چون باید روی دیالوگ‌های رد و بدل شده تمرکز کرد اگر برایتان سخت است با زیرنویس انگلیسی آن را نگاه کنید. حال چند فیلم و سریال معرفی میکنیم که بتوانید آن ها را تماشا کنید و از آنها بهره ببرید.

این فیلم و سریال ها شامل:

  1. Forrest Gump
  2. Pulp fiction
  3. The king’s speech
  4. Friends
  5. House of cards
  6. How I met your mother

گسترش دایره لغات

 این قسمت برای همه ی زبان آموزان مفید است به این دلیل هرچه دایره لغات شما بیشتر باشد کلمات بیشتری برای صحبت کردن دارید. برای تقویت speaking که  روی صحبت کردن تمرکز دارد سعی کنید هر روز حداقل 10 تا 15 کلمه یاد بگیرید و هرچه بیشتر باشد به نفع خودتان است؛  برای اینکه کلمات را فراموش نکنید بهتر است با هر کلمه جدیدی که یاد گرفته اید جمله بسازید یا با آن بازی کنید برای مثال یک عده از زبان آموزان از وسایل اطراف خود شروع می کنند و برای هر یک از وسایل ها اسمی انتخاب می کنند و با آن صجبت میکنند. یا میتوانید از روش تندگویی استفاده کنید این روش به این شکل است که یک کلمه را انتخاب میکنید و خود را ملزم میکنید که در مدت زمان کوتاه هرچه به ذهنمان رسید را بازگو کنیم این بهترین روش برای به یاد آوردن کلمات است. با این تمرین به مغز خود کمک میکنیم تا کلماتی را که در خود جای داده است به زبان بیاورد.

گوش دادن آهنگ انگلیسی

همراهی کردن و آواز خواندن با موزیک یکی از راهکارهای لذت بخش و مفید برای تقویت speaking است. برای این روش بهتراست ابتدا با آهنگ های خوانندگان پاپ شروع کنید و بعد از اینکه مهارت شما افزایش پیدا کرد به سراغ سبک های سختترمانند رپ بروید. اصلا نگران این موضوع نباشید که توانایی موزیکالی ندارید جدا از این مسئله باید سعی کنید که همراه موزیک با صدای بلند بخوانید چون این روش باعث میشود که دهانتان را به فرم درست حرکت دهید و با ریتم آهنگ هماهنگ باشید و بعد از مدتی که باید این قابلیت را پیدا کنید که از حفظ بخوانید یا  میتوانید از منابع معتبری کمک بگیرید.

 

انواع ارتودنسی

 

اگر بخواهید درمان ارتودنسی را شروع کنید، با گزینه‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد و احتمالا سردرگم شوید. باید در مورد هر کدام اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز و مشکل و البته بودجه خود انتخاب کنید. در این مطلب در مورد انواع روش‌های ارتودنسی توضیحات لازم را ارائه داده‌ایم.

 

ارتودنسی متحرک

در این مورد از روش‌های درمان ارتودنسی بیماران می‌توانند دستگاه ارتودنسی را خارج کرده و مجددا در دهان قرار دهند. لوازم سیار را می‌توان در اشکال مختلف برای اهداف مختلف و شرایط مختلف بهداشت دهان بسته‌بندی کرد. فراموش نکنید که این دستگاه ارتودنسی نیز نیاز به نگهداری طولانی مدت اغلب حداقل 22 ساعت در روز دارد.

 

مزایای ارتودنسی متحرک

تمیز کردن دندان‌ها و همچنین دستگاه ارتودنسی راحت‌تر است.

قابل‌جابجایی بودن آن می‌تواند قابل تحمل‌تر باشد.

می‌توانید هنگام غذا خوردن یا در مواقعی که آزاردهنده است آن را بردارید.

می‌توان در آن پلاک‌ها را تنظیم کرد

 

معایب ارتودنسی متحرک

فقط برای موارد محدودی از جمله نامرتبی خفیف دندان کارایی دارد

از آنجایی که دستگاه آن قابل جابجایی است، امکان دارد کسی نتواند به درستی از آن مراقبت کند و بشکند

ممکن است روی صدا یا شیوه حرف زدن اثر بگذارد

گاهی اوقات هزینه ارتودنسی متحرک اگر نامرئی باشد، بیشتر است

 

 

ارتودنسی ثابت

این مورد از روش‌های درمان ارتودنسی شناخته‌شده‌ترین و سنتی‌ترین نوع درمان ارتودنسی است. وقتی از ارتودنسی صحبت می‌کنیم، قطعا اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید، دستگاه ارتودنسی فلزی ثابت خواهد بود. این دستگاه شامل قوس فلزی و براکت‌هایی کوچک است. قوس فلزی از شکل قوس دندان پیروی می کند و‌کاشی‌ها به هر دندان چسبانده می‌شوند.

به این ترتیب، دستگاه ارتودنسی نیرویی را به اتصالات دندان‌ها وارد می‌کند تا شیوه قرارگیری دندان‌ها را تنظیم کند.

 

مزایای ارتودنسی ثابت

این روش کارآمدترین راه‌حل برای مشکلات تراز دندان و مشکلات استخوانی است.

علاوه بر زیبایی باعث بهبود سلامت دهان و دندان و لثه می‌شود

امکان بازگشت دندان‌ها به حالت قبل بسیار کم است

پس از اتمام دوره درمان تمیز کردن دندان بسیار راحتت‌تر می‌شود و همین باعث افزایش طول عمر دندان‌ها خواهد شد

معایب ارتودنسی ثابت

نیاز به تمیز کردن دندان ها بعد از هر وعده غذایی دارد.

باعث تحریک یا ایجاد تاول های کوچک روی گونه‌ها و لب‌ها می‌شود (در دوره ای که باید به دستگاه عادت کنید).

از مصرف برخی از انواع خوراکی‌ها مانند آدامس و آبنبات که به دستگاه های ارتودنسی و دندان‌ها می‌چسبند باید خودداری کرد.

 

ارتودنسی نامرئی (الاینر)

همچنین می‌توان از الاینرهای شفاف استفاده کرد که امکان جابجایی دندان‌ها را بدون استفاده از براکت فراهم می‌کند.

 

مزایای ارتودنسی نامرئی

از طریق آن بسیاری از مشکلات نحوه قرارگیری دندان، مانند شلوغی دندان‌ها، فاصله زیاد دندان‌ها، بایت عمیق، متقاطع یا معکوس قابل درمان هستند

دستگاه قابل جابجایی است

تمیز کردن آن‌ها بسیار ساده است برای بهداشت دهان و دندان بسیار مناسب هستند

معایب ارتودنسی نامرئی

استفاده از آن محدود است، زیرا الاینرها قادر به ارائه تمام کنترل لازم بر حرکات دندان در موارد پیچیده نیستند

به دلیل اینکه ثابت نیستند، تمام روند درمان به نحوه گذاشتن آن‌ها توسط شما در دندان بستگی دارد

تفاوت ارتوددنسی ثابت و متحرک

 

اگر کسی پیگیر درمان مشکلات دندانی خود بوده باشد، قطعا اصلاحات ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک را شنیده است. این دو روش درمان نتایج تقریبا یکسانی دارند اما در یک سری موارد با هم تفاوت‌هایی دارند و روند درمان در این دو یکسان نیست. هر کسی با توجه به معیارهایی که دارد و چیزهایی که در طول درمان برایش مهم است، می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. در این مطلب ما به بررسی تفاوت‌های ارتودنسی ثابت و متحرک می‌پردازیم.

 

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک در اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه آن‌ها

قبل از ذکر تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک، ابتدا توضیح می‌دهیم که دستگاه مورداستفاده در هر یک از این نوع ارتودنسی‌ها از چه اجزایی تشکیل شده‌اند.

 

دستگاه ثابت از قطعات کوچک فلزی به نام براکت تشکیل شده است که به سطح دندانی متصل شده و توسط یک قوس فلزی به هم متصل می‌شوند. این قوس به براکت‌ها می‌پیوندد و فشار مداوم بر روی آن‌ها وارد می‌کند تا به تدریج دندان‌ها به موقعیت صحیح حرکت کنند. براکت‌ها انواع مختلفی دارند: فلزی، شفاف، لینگوال. اما ویژگی مشترک در بین همه آن‌ها این است که ثابت هستند.

 

در مقابل دستگاه ارتودنسی متحرک از الاینرهای نامرئی یا شفاف تشکیل می‌شود. الاینرها آتل‌های متحرکی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و همان عملکرد دستگاه‌های ثابت ارتودنسی را انجام می‌دهند؛ یعنی با اعمال فشار، موقعیت دندان‌ها را اصلاح می‌کنند.

 

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

دستگاه‌های ارتودنسی متحرک، در اصلاح هر گونه مشکل دندانی اثربخشی یکسانی با دستگاه‌های ثابت دارند دارند. به عبارت دیگر، تفاوت بین دستگاه های ثابت و متحرک در هدف (نتیجه درمان) نیست، بلکه در روش دستیابی به آن هدف است. در زیر به توضیح این تفاوت‌ها می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام روش درمانی برای شما مناسب‌تر است.

 

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک از نظر زیبایی‌شناختی

دستگاه ثابت: غالبا اولین نکته ای که هر شخصی در هنگام ارزیابی تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک و مناسب‌تر بودن دستگاه ثابت یا متحرک در نظر می‌گیرد، جنبه زیبایی‌شناختی آن است. از این نظر، الاینرها نسبت به دستگاه‌های ثابت برتری دارند؛ زیرا وقتی دهان خود را باز می‌کنیم از بیرون قابل مشاهده نیستند. اما براکت‌های ثابت چه از نوع فلزی باشند چه سرامیکی و نامرئی تا حدودی قابل مشاهده هستند.

 

در این مورد، بریس‌های لینگوال استثنا هستند؛ زیرا در آن براکت‌ها بر روی قسمت لینگوال دندان‌ها (پشت دندان‌ها) قرار می‌گیرند و از بیرون چندان قابل‌مشاهده نیستند.”

 

الاینرها: از نظر زیبایی الاینرها گزینه مناسب‌تری هستند. می‌پرسید چگونه؟ زیرا به جای براکت‌های متصل به دندان، از پلاک‌هایی استفاده می‌شود که کاملا با آناتومی دندان‌ها مطابق است و به دلیل شفاف بودن، تقریبا برای دیگران غیرقابل تشخیص است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه کسی متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسی هستید، صحبت کنید و لبخند بزنید. این برای کسانی که برای کسانی که می‌خواهند ظاهر معمول خود را در طول درمان حفظ کنند بسیار عالی است.

 

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک از نظر قابلیت جابه‌جایی

دستگاه ثابت: قابلیت جابجایی یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید در تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک در نظر گرفته شود. همانطور که گفتیم دستگاه‌های ارتودنسی ثابت را تا زمانی که درمان ارتودنسی به پایان نرسد نمی‌توانیم برداریم. غیرقابل جابه‌جایی بودن دستگاه ثابت معایبی دارد؛ مثلا اینکه نمی توان دستگاه را برای تمرین ورزشی که خطر ضربه را در بر دارد برداشت. علاوه بر این، بر موقعیت‌های دیگری از جمله بهداشت روزانه دندان‌ها یا مصرف برخی غذاها، تأثیر منفی می‌گذارد.

 

الاینرها: در مقابل الاینرها کاملا قابل‌جابجایی هستند. این ویژگی، کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید، مثلا برای غذا خوردن یا مسواک زدن، آن‌ها را بردارید.

 

البته لازم به ذکر است که متخصصان توصیه می‌کنند که الاینرها را حداقل به مدت 22 ساعت در روز روی دندان‌ها قرار دهیم تا تمام حرکات مورد نظر را به درستی انجام دهند.”

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

اولین سوالی که پیش میاید این است که آیا میشود با دیدن فیلم زبان انگلیسی را تقویت کرد. امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای خیلی افراد به یک دغدغه تبدیل شده و معمولاً بسیاری از افراد در میانه راه از آموزش خسته میشن و یا اینکه هرزگاهی به سراغ کتاب‌ها یا محصولات بصری آموزشی میرن و بدون نتیجه‌ای اونها رو رها می کنن، اگر از خرید کتاب و نخوندن اونها خسته شدید، می تونید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال رو هم امتحان کنین. 
باید بهتون بگم اگر شما هم جزو اون دسته از افراد هستین که ترجیح میدید، آموزش زبان در منزل و به طور خوآموز یاد بگیرید؛ یا خواهان روان صحبت کردن  با تلفظ اصلی و دقیق واژه های انگلیسی هستید، ما روش اموزش زبان خارجی با استفاده از فیلم و سریال رو بهتون پیشنهاد میدیم.
یادگیری زبان برای مهاجرت
هدف از این کار شما این است که زبان آموزبا تماسا کردن فیلم‌های انگلیسی تلفظ دقیق، لهجه‌های محلی آشنا شود و به این دلیل که حالت بدنی افراد را در هنگام حرف زدن میبینید باعث یادگیری مفهومی‌تر انگلیسی برای زبان آموزمی‌شود نکته بسیار مهم این است که زبان آموز نباید درگیر گرامرهای سخت فیلم بکنید و باید فیلم هایی انتخاب کنید که از تماشا کردن آن لذت ببرید، چرا که در صورت سر رفتن حوصله زبان آموز، توجه‌ را ازفیلم گرفته و دیگر به زبانی که با آن صحبت می‌کنند دقت نمی‌کنید. می‌توان با استفاده از وب‌سایت‌هایی مانند IMDB فیلم‌هایی جالب با توجه به ژانرهای مختلف، تاریخ عرضه و بازیگرهای‌شان پیدا کرد. با این مطلب از سری مطالب آموزشی انگلیسی با دکتر منوچهرزاده، همراه باشید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه


فیلم  The King’s Speech

این فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی در رده اول قرار میگیرد به این دلیل که یک فیلم با دیالوگ‌های بسیار ساده است ممکن است از نظربرخی از زبان آموزان فیلم جذابی نباشد اما برای شروع یادگیری زبان یکی ازبهترین فیلم ها است چون دیالوگ‌ فیلم به صورت بریده، بریده است و بر روی تلفظ تاکید زیادی دارد. داستان این فیلم در مورد رابطه ی بین پادشاه انگلیس (جرج ششم) و دکترش است. که سعی دارد مشکل لکنت پادشاه را برطرف کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره‌ی پادشاه جورج ششم ساخته شده است. در این فیلم دیالوگ‌ها به صورت غیر پیوسته ادا می‌شود و تاکید بسیاری بر تلفظ درست شده است. به همین دلیل این فیلم برای کسانی که خیلی مبتدی هستند مناسب است.

فیلم the wonder

این داستان راجب پسر بچه ای مبتلا به سندرم تریچر کالینز است که تا کلاس پنجم در خانه به آموختن درس هایش پرداخته حال تصمیم گرفته به مدرسه برود. در این سبک فیلم هم می توانید این فیلم را نیز تماشا کنید:

سریال Good lord bird

این سریال در مورد جان براون، یکی فعالان باطل کردن قوانین برده داری است که مورد توجه بسیاری از علاقمندان و زبان آموزان به این سریال قرار گرفت و بسیاری از زبان آموزان و مدرسین دیدن این سریال را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد کرده اند.  سریال The Good Lord Bird، در نگاه اول تماشاگر را به یاد جانگوی رها از بند Django Unchained تارانتینو می‌اندازد. لحن کمدی سیاه سریال، خشونت زیاد، موقعیت‌ها و شیوه‌ی دیالوگ‌گویی کاراکترها، آن را به دنیای فیلم‌های تارانتینو نزدیکترکرده است.

سریال Friends

این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار پیشنهاد شده است زیرا این سریال برای سطح های متوسط و پیشرفته نیز توصیه می شود. این سریال به این شکل شروع می شود که ریچل گرین روز عروسی‌اش فرار می‌کند و به دنبال دوست دوران کودکی‌اش، مانیکا گلر، که در نیویورک زندگی می‌کند، می‌رود. ریچل به گروه دوستان مانیکا می‌پیوندد. که داستان سریال حول محور اتفاقات عاشقانه، مشکلات عاطفی و گرفتاریهای شغلی می‌گذرد.

سریال How I meet your mother

داستان این سریال جالب در مورد شخصیت اصلی (تد مازبی) است که شروع به تعریف کردن خاطرات برای دختر و پسرش می‌کند و از روزهای ملاقات با مادرشان می‌پردازد که هر قسمت از این سریال به یادگیری زبان انگلیسی زبان آموز کمک می کند.

 

صفر تا صد یادگیری زیان در خانه

 در این مقاله سعی داریم یادگیری زبان در خانه را، و از کجا باید شروع کرد را آموزش دهیم. این روش می تواند از هر روشی برای یادگیری زبان آسان تر و کم هزینه تر باشد. البته ما به شما نمیگوییم روش های دیگر اشتباه یا غلط است ، این روش کمی بهتر از روش های سنتی است. ielts ukvi چیست؟

در این روش شما متوجه میشوید که قدم اول برای یاد گیری زبان کار پیچیده و سختی نیست، و بر خلاف تصورات شما این روش بسیار ساده و لذت بخش می باشد. همان طور که همه ما میدانیم یادگیری زبان انگلیسی به یکی از شاخص های ضروری تبدیل شده است.و امروزه این زبان به عنوان نخستین زبان ارتباطی در سراسر جهان شناخته شده است.

ضمیر های انگلیسی

یادگیری زبان در سطوح های مختلفی صورت میگیرد،وجود آموزشگاه های متعدد میتواند شما را در انتخاب یک مرکز اموزشی دشورار کند.چگونه در منزل زبان انگلیسی یاد بگیریم

در گذشته، خانه و مدرسه تنها منابع آموزشی بوده‌اند؛ اما امروزه با پیشرفت علم، روش‌های یادگیری، بسیار گسترده‌تر و قابل دسترس‌تر شده‌اند. در حال حاضر، کیفیت یادگیری بسیار بالاتر از روش‌های قدیمی است. بسیاری از افراد هستند که به دلایل مختلف تمایل دارند، آموزش زبان را در منزل و بدون کلاس، فراگیرند؛ اما نمی‌دانند از کجا و چگونه شروع کنند. اگر جزء این دسته از افراد هستید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا که در این مقاله سعی شده است تا با بیانی ساده و روان به ارائه روش‌های موثر آموزش زبان انگلیسی در خانه بپردازیم.

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه چه باید کرد؟

مهم نیست که در چه سطحی قرار دارید؛ مبتدی هستید یا شاید تا کنون در کلاس‌های بسیاری شرکت کرده‌اید و یا از کودکی در آموزشگاه‌های بسیاری ثبت نام کرده باشید؛ اما همچنان به نتیجه دلخواه در صحبت کردن به شکل روان نرسیده‌اید. روش‌های بسیاری برای آموزش در منزل وجود دارد که هر کسی باید با توجه به روش مورد علاقه خود پیش برود.

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه، در قدم نخست باید انگیزه بالایی داشته باشيد و با برنامه‌‌ریزی اصولی و دقیق، پیش برويد. باید در ابتدا برای خود به طور مفصل، مزایای آموزش زبان در خانه را يادآور شويد و به آن کاملا پایبند باشيد تا انگیزه لازم، برای ادامه مسیر با قدرت هرچه بیشتر را داشته باشيد و بتوانيد تصمیم قطعی براي آموزش زبان در خانه را بگیريد؛ زیرا که بسیاری از افراد به صورت مقطعی تصمیم می‌گیرند، اما بعد از مدتی به کلی همه چیز را فراموش می‌کنند.

يادگيري باید به صورت پیوسته و مرتب انجام شود؛ سعی کنید مثلا روزانه یک ساعت را به آموزش زبان در خانه اختصاص دهید. همچنین، در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، زمان‌های مرده بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلا فکرش را نمی‌کنید که بتوان از آن برای یادگیری زبان انگليسي استفاده کرد. از زمان‌های مرده خود، مانند زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید، در این راستا استفاده کنید.

بهترین روش های آموزش زبان در خانه

امروزه، به دلیل مشغله‌های کاری بسيار و نياز مبرم به آموزش زبان انگليسي و تقويت آن براي مهاجرت، ارتقاء شغلي و ساير موارد، بسیاری از افراد تمایل دارند که انگلیسی را بدون حضور در کلاس، یاد بگیرند.

در ادامه، به کارآمد‌ترين روش‌ها و استراتژی های یادگيري زبان انگلیسی در خانه مي‌پردازيم:

  • ابتدا مشخص کنيد هدف از آموزش زبان انگليسي چيست
  • زبان انگلیسی را صبح زود و شب‌ قبل خواب بخوانید
  • کتاب داستان انگليسي مطالعه کنيد
  • ترانه های انگلیسی گوش کنید
  • شخصي را پيدا کنيد که بتوانيد باهم انگليسي صحبت کنيد
  • با خودتان انگليسي صحبت کنيد وحتي به انگليسي فکر کنيد
  • در معرض شنیدن زبان انگليسي قرار بگيريد
  • از سايت‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

 

ü هدف از آموزش زبان انگليسي را ابتدای کارتان مشخص کنید!

اگر از ابتدا براي خود هدفي تعيين کنيد، انگيزه و اراده بيشتري براي ادامه آموزش خواهيد داشت، همچنين، با داشتن هدف مشخص، در زمان کمتري پيشرفت خواهيد کرد. از نمونه اهدافي که مي‌توان نام برد: مهاجرت یا تحصیل، سفر به کشورهای دیگر، رسيدن به نمره مدنظر در تافل و یا آیلتس، توانایی دیدن فیلم‌های زبان اصلی بدون زیرنویس، توانایی گفتگو با پارتنر انگلیسی زبان و … .

خدمات استراتژی سئو چیست؟

در این مقاله میخواهیم درباره استراتژی سئو و خدمات آن صحبت کنیم. امروزه سئو و خدمات آن در کسب و کار های آنلاین بسیار جایگاه ویژه ای دارد. اما چه کسی درباره خدمات استراتژی سئو و تدوین استراتژی سئو میداند؟

سئو یک فرایند چند مرحله ای است که بر روی وبسایت ها تاثیر بسیار دارد،که با توجه به اصول و روندی که جلو میبرید در صفحات گوگل رتبه بندی میشوید. این فرایند علاوه بر رشد وبسایت بر بازاریابی آنلاین شما تاثیر زیادی مگذارد. و این استراتژی سئو بیشتر از هر زمان دیگر مینواند به اهداف بازاریابی شما کمک کند. کلمات کلیدی در سئو چیست؟

استراتژی سئو

تدوین استراتژی سئو میتواند در مراحلی که پیش میبرید شما را ثابت قدم بگذارد و از مسیر محتوایی خود خارج نشوید. چرا که این موضوع مانع نامفهومی محتوا در برابر مخاطب میشود. در کل تدوین استراتژی باعث سازماندهی محتوا ها میشود. و این عمل متواند ان را برای افرادی به دنبال این نوع محتوا هستند راحت سازد. همه چیز درباره سئو

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله کیورد ریسرچ چیست را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

لینک‌سازی هدفمند:

 

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

کیورد ریسرچ چیست؟

 شما برای اولین قدم در سئو کردن صفحات باید به دنبال تحقیق کلمه کلیدی بپردازید. حال به این برخورد میکنیم که کلمه کلیدی چیست؟ کلمه کلیدی همان کلمه ای است که مخاطبان شما در موتور های جست و جو گر به دنبال آن میگردند. برای مفهوم بهتر کلمه کلیدی میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد عبارت کلیدی مگه همان کلمه کیدی نیست، دوستان این دو با هم تفوت زیادی ندارند برای مثال: شما وقتی سرچ میکنید (خرید لپ تاپ ایسوس 850G) این یک عبارت کیدی است و وقتی سرچ میکنید (لپ تاپ) ،کلمه کلیدی است.

بهترین تیم خدمات استراتژی سئو

کیورد ریسرچ چیست

وقتی شما انجام کار های سئو سایت را به دست یک متخصص سئو میسپارید، مراحل پیدا کردن یا فرایند پیدا کردن کلمه کلیدی را کیورد ریسرچ میگویند.این میتواند کوتاه ترین متن یا طولانی ترین جمله باشد، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در گوگل موضوعی را سرچ میکنید به گوگل به شما کلمات کلیدی آن موضوع یا مرتبط با اون موضوع نشان میدهد تا شما به نتیجه دلخواه برسید.

مفهوم بهتر کیورد در SEO 

کیورد ریسرچ دید دقیقی از نیاز مخاطب به شما می‌دهد. به زبان ساده‌تر شما با تحقیق در مورد keyword مناسب محتوای خود، به سوالات و درخواست‌هایی که مخاطب از گوگل دار پاسخ می‌دهید. همین فعالیت کوچک می‌تواند به موفق شدن قطعی استراتژی سئو شما کمک کند و اهرم رشد استراتژی بازاریابی بیزنس شما باشد. پس باید به عنوان بخش تاثیرگذار سئو وب‌سایت خود به آن نگاه کنید.

کاربران در سرچ آنلاین خود، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر کلمات انتخابی محتوای شما شفاف، درست و مناسب باشند، ترافیک بیشتری بدست می‌آورید. توجه داشته باشید که محتوایی که روی وب‌سایت شما به اشتراک گذاشته می‌شود باید بر اساس نیاز و سوال کاربر هدف تهیه شده باشد. این پروسه هم با تحقیق در مورد کلمه کلیدی شروع می‌شود.

مزایای کیورد ریسرچ برای سئو

ما زمانی مطمئن می‌شویم یک اقدام به اندازه کافی اهمیت دارد که مزایای آن را بدانیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.

  • رشد ترافیک

بارها تکرار کرده‌ایم که وقتی بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب می‌کنید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنید. بنابراین کاربران بیشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.

  • جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر افراد به دنبال آن هستند، می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید و از طریق استراتژی سفر مشتری، کاربران را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید همراهی کنید. اگر کلمات و عبارات کلیدی درستی انتخاب کنید، قبل از رقبای خود می‌توانید کاربران را جذب کرده و به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

  • رابطه کلمات کلیدی و موضوعات

کیورد ریسرچ به شما نشان می‌دهد که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند ( با فرض اینکه از ابزار استاندارد و مناسب سئو در این فرآیند استفاده می‌کنید) و چقدر این موضوعات بین مخاطبان شما محبوبیت دارند. در واقع رابطه‌ی بین موضوع و کلمه کلیدی کاملا دو طرفه است. زمانی که شما موضوع مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، برای تولید محتوا سوالات و نیاز مخاطب را هم در نظر می‌گیرید. مراحل پیدا کردن کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا موضوع دقیق‌تری هم انتخاب کنید و ایده‌های جدیدی برای تولید محتوای بعدی خود داشته باشید.

توکن سوزی در ارزهای دیجیتال چیست؟

 

یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال توکن سوزی است. بر همه افرادی که در این بازار به صورت تریدر حرفه ای مشغول هستند و یا هولدر ارزهای دیجیتال هستند، واجب است که از این اصطلاح مهم اطلاعات کافی داشته باشند. همانطور که می‌دانید مناسبات اقتصادی در ارزهای دیجیتال بر اعتماد کاربران به تیم سازنده یک کوین یا توکن بستگی دارد. در حقیقت در این بازار شیء مادی و یا چیز خارجی بین کاربران دست به دست نمی ‌شود. بلکه کلیه تراکنش ها بر بستر بلاک چین مبتنی بر اعتمادی است که افراد به آن شبکه بلاک چین دارند.

 

فرایند توکن سوزی چگونه است؟

توکن سوزی در حقیقت فرآیندی است که در آن بخشی از توکن های یک بلاک چین و یا یک ارز دیجیتال از درون تراکنش ها خارج می شود. این به آن معنا نیست که واقعاً توکن از بین می ‌رود. بر خلاف چیزی که از اسم آن بر می ‌آید در حقیقت توکن سوزی حذف خارجی توکن نمی ‌باشد. مساله این است که یک کیف پول تعریف شده با آدرس مشخص که رمز آن در دسترس کسی قرار ندارد، وجود دارد. توکن های مورد نظر با تعداد لازم به این آدرس انتقال داده می ‌شوند و برای همیشه از دسترس خارج می شوند. به این کار توکن سوزی می گویند. در حقیقت توکن های از رده خارج شده، برای همیشه در درون یک شبکه تراکنشی بلاک چین قفل می ‌شوند و هرگز نمی شود از آنها استفاده کرد.

 

توکن سوزی بایننس

یکی از شبکه های بسیار مشهور بلاک چین که صرافی بسیار بزرگی نیز دارد بایننس است. برای درک توکن سوزی می‌شود از مثال توکن سوزی بایننس استفاده کرد. در حقیقت اولین و مشهورترین نوع سوزاندن توکن ها مربوط به بایننس می باشد. در ابتدا قرار بر این بوده است که چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون کوین از بایننس تولید شود. اما در حال حاضر این تعداد بسیار کاهش یافته است.

در حقیقت تولید توکن بایننس همان ۲۰۰ میلیون خواهد بود اما به دلیل توکن سوزی های مداوم و مستمر این تعداد بسیار کاهش یافته است. بایننس حدود هر سه ماه یک بار به انجام این کار می پردازد. به این طریق که بر اثر اجماع نظر کاربران و تایید صرافی بایننس از موجودی کیف پول، توکن های مورد نظر با تعداد خواسته شده به آدرس یک کیف پول خارج از دسترس انتقال داده می‌ شوند. به این ترتیب هرچند که تعداد توکن های تولید شده توسط بایننس همان ۲۰۰ میلیون است اما تعداد کل توکن های در دسترس و قابل تراکنش بسیار کمتر از این تعداد خواهد بود.

 

آیا توکن سوزی بر دارایی تک تک افراد تاثیر دارد؟

یکی از سوال های بسیار شایعی که در این باره به وجود می ‌آید این است که آیا توکن های سوخته شده از دارایی کاربران و تریدرها در شبکه خارج می شود؟ پاسخ این سوال منفی است. در حقیقت بخشی از کوین ها و یا توکن ها به گونه ای از دسترس خارج می شود که در اختیار کسی نباشد. این بدان معناست که اگر در کیف پول خود فرضا مقداری شیبا دارید با توکن سوزی تیم توسعه دهنده هیچ تغییری در تعداد توکن های کیف پول شما ایجاد نمی ‌شود. به عبارت دیگر شما به همان تعدادی شیبا خواهید داشت که قبلا داشته اید. تمرکز بر توکن سوزی معمولاً توسط توسعه دهندگان به گونه ای است که آسیبی به کاربران و دارایی آنها وارد نکند.

الگوریتم برت (Google BERT) چیست؟

 گوگل برت درک موتور جستجو از زبان انسان‌ها را افزایش می‌دهد. در واقع برت برای رفع نیاز جستجوگران ساخته شده است. هر کسی موقع سرچ مطلب مورد نظر خود، با زبان خودش موضوع را عنوان می‌کند و گوگل با کمک این الگوریتم تطابق بین عبارت درخواست شده‌ی کاربر و محتوایی که واقعا نیاز دارد را ایجاد می‌کند.

BERT مخفف عبارت Representations Encoder Bidirectional from Transformers است.

برت یک شبکه عصبی اینترنتی است که باعث می‌شود گوگل بافت کلمات را بشناسد و زبان سرچ کاربران را به درستی تحلیل کند.“

 

شبکه عصبی یا Neural networks چیست؟

شبکه‌ی عصبی مجموعه‌ای از دستورات و کدهایی است که برای تشخیص الگوهای سرچ و زبان طراحی شده‌اند. دسته‌بندی محتوای تصاویر، تشخیص دست‌خط و حتی پیش‌بینی ترندهای بازارهای مالی، برنامه‌های رایج در دنیای واقعی برای شبکه‌های عصبی هستند. البته برنامه‌های کاربردی سرچ مثل مدل‌های کلیکی در گروه شبکه عصبی قرار نمی‌گیرند.

 

NLP چیست؟

الگوریتم برت، مدلی از پردازش زبان طبیعی NLP است. NLP یکی از حوزه‌ای هوش مصنوعی است که هنگام مطالعات تعاملات انسانی و زبان‌های محاسباتی با زبان‌شناسی همگرا می‌شود. هدف آن هم از بین بردن شکاف‌های بین یک زبان با زبانی دیگر است تا تمام افراد بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. این سیستم از زمان کار آلن تورینگ در دهه 1950 میلادی برای مدت زیادی وجود داشته است.

اما در دهه 1980 بود که دست‌نوشته‌های مدل‌های NLP وارد حوزه کاری هوش مصنوعی شدند. از آن زمان، کامپیوترها حجم زیادی از داده‌ها را پردازش می‌کنند که همین آنالیز داده، باعث برپا شدن یک انقلاب بزرگ در روابط انسانی و ماشین‌ها شده است.

شاید در زندگی روزمره خود متوجه آن نباشیم، اما بیان کلامی ما بسیار پیچیده و متنوع است. زبان‌ها، قواعد، روابط معنایی، عامیانه‌ها، نقل‌قول‌ها، اختصارات و اشتباهات روزانه آنقدر زیاد است که حتی در برخی موارد خود ما انسان‌ها هم یکدیگر را درک نمی‌کنیم.

در این شرایط قطعا کار کامپیوترها سخت‌تر می‌شود، چون عملا زبان ما ساختاری ندارد که آن‌ها بتوانند کلمات و عبارات ما را درک کنند. بنابراین نیاز دارند تا از سیستم‌هایی برای درک آن کمک بگیرند. یکی از این سیستم‌ها که کارآیی فوق‌العاده‌ای هم دارد، NLP است که از تکنیک‌هایی مثل تفکیک مطالب نامربوط در متن، تصحیح غلط‌های املایی، کاهش کلمات ریشه‌ای یا مصدرها استفاده می‌کند.

از طریق این هوش مصنوعی می‌توانیم محتوا را ساختار، بخش‌بندی و دسته‌بندی کنیم تا بفهمیم چطور بخش‌های مختلف با هم ارتباط دارند. سپس پاسخی را به زبان طبیعی برای تعامل با کاربر تولید می‌کند که تا حد زیادی جواب کاربر را شرح می‌دهد.

NLPای مثل الگوریتم برت به شما اجازه می‌دهد که مثلا به دستگاه هوشمندی مثل الکسا بگویید: ((الکسا! موسیقی همه‌ی اون روزا گذشت رضا صادقی رو پخش کن.)) و الکسا هم همان موسیقی را برای شما پخش کند.

NLP در حال حاضر در منابع متعددی مثل تعامل با چت بات‌ها، ترجمه خودکار متن‌ها، تجزیه و تحلیل احساسات در نظارت بر سوشال مدیا و حتی سیستم سرچ گوگل استفاده می‌شود.

 

نحوه عملکرد الگوریتم برت

یکی از تفاوت‌های بزرگ گوگل با سایر سیستم‌های پردازش زبان، ویژگی دو طرفه بودن آن است. بقیه سیستم‌ها فقط یک طرفه هستند. یعنی فقط می‌توانند کلمات را با کمک عباراتی که در سمت چپ یا راست آن‌ها در متن قرار دارند، توصیف کنند.

گوگل برت در هر دو قطب کار می‌کند: متن سمت راست و چپ کلمه را تجزیه و تحلیل می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود درک بسیار عمیق‌تری از روابط بین اصطلاحات و جملات به وجود بیاید.

تفاوت بعدی این است که Google BERT با بررسی یک مجموعه متن کوچک، یک مدل زبان را می‌سازد.

اما مدل‌های دیگر برای این کار نیاز به مقادیر زیادی داده برای آموزش یادگیری ربات‌ها دارد. رویکرد دو قطبی برت به شما کمک می‌کند با داده‌های بسیار کمتر و دقت بیشتر الگوریتم و سیستم را به راه بیاندازید.

بنابراین زمانی که مدل الگوریتم برت نظر در یک مجموعه متنی منبع، مثل ویکی پدیا آموزش داده شد، از طریق ” fine tuning” به کار می‌افتد.

در این مرحله، برت با توجه ورودی‌ها و خروجی‌های الگوریتم، به سمت فرآیند پیدا کردن محتوای مناسب می‌رود.

 

“الگوریتم برت در بسیاری از برنامه‌ها قابل استفاده است، پس کاربرد آن به طور گسترده در سیستم موتورهای جستجو تعریف می‌شود.”

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد