امروز میخواهیم یکی از لذت بخش ترین ، بخش های زبان انگلیسی را به شما بگوییم البته در نظر بگیرید که این کار در عین حال سخت نیز میباشد. راه‌های زیادی برای تقویت اسپیکینگ (Speaking) وجود دارد ولی نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که مهارت حرف‌زدن به یک زبان دیگر به مرور ارتقاء می‌یابد و برای بهبود این مهارت باید صبور بود و به طور مداوم و مستمر به انجام کارهایی پرداخت که در نهایت باعث ارتقاء این مهارت می‌شوندبهترین فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

برای بهبود مهارت اسپیکینگ منبع خاصی وجود ندارد به این دلیل که مهارت Speaking در دسته Productive Skills قرار می‌گیرد و برای تقویت مهارت‌های Productive همانند اسپیکینگ، باید Receptive Skills یعنی مهارت شنیداری یا Listening و مهارت خواندن یا Reading را با استفاده از کتاب‌های تقویت مهارت ریدینگ و کتاب‌های تقویت مهارت لیسنینگ بهبود بخشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به صورت خاص روی تقویت مهارت Speaking خود تمرکز کنید و با تمرین و ممارست در این مهارت به پیشرفت چشمگیری دست یابیدتلفظ امریکن و بریتیش

محتوای این مطلب آموزشی

  •  راهکارهایی مفید جهت تقویت 
  • تماشا کردن فیلم های انگلیسی 
  • گسترش دایره لغات 
  • گوش دادن آهنگ انگلیسی 
  • فکر کردن به زبان انگلیسی 
  • پیدا کردن یک پارتنر یا دوست برای صحبت کردن 
  • تعریف کردن داستان 
  • مکالمه های واقعی گوش کنید

تماشا کردن فیلم های انگلیسی

تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی یکی از مفیدترین راهکارهای تقویت speaking است که بسیاری از زبان آموزان از این روش استفاده می کنند، این روش نه تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای تقویت زبانان دیگر نیز مفید است و سعی کنید فیلم یا سریال هایی که تماشا می کنید در ژانرهای مختلف باشد چون قطعا کلمات و جملات پرکاربرد را در موقعیت های مختلف می شنوید و یاد می گیرید.

هر زبان آموز باید سعی کند فیلم ها را نه تنها یک بار بلکه اگر می تواند آن ها را چند بار نگاه کند چون باید روی دیالوگ‌های رد و بدل شده تمرکز کرد اگر برایتان سخت است با زیرنویس انگلیسی آن را نگاه کنید. حال چند فیلم و سریال معرفی میکنیم که بتوانید آن ها را تماشا کنید و از آنها بهره ببرید.

این فیلم و سریال ها شامل:

  1. Forrest Gump
  2. Pulp fiction
  3. The king’s speech
  4. Friends
  5. House of cards
  6. How I met your mother

گسترش دایره لغات

 این قسمت برای همه ی زبان آموزان مفید است به این دلیل هرچه دایره لغات شما بیشتر باشد کلمات بیشتری برای صحبت کردن دارید. برای تقویت speaking که  روی صحبت کردن تمرکز دارد سعی کنید هر روز حداقل 10 تا 15 کلمه یاد بگیرید و هرچه بیشتر باشد به نفع خودتان است؛  برای اینکه کلمات را فراموش نکنید بهتر است با هر کلمه جدیدی که یاد گرفته اید جمله بسازید یا با آن بازی کنید برای مثال یک عده از زبان آموزان از وسایل اطراف خود شروع می کنند و برای هر یک از وسایل ها اسمی انتخاب می کنند و با آن صجبت میکنند. یا میتوانید از روش تندگویی استفاده کنید این روش به این شکل است که یک کلمه را انتخاب میکنید و خود را ملزم میکنید که در مدت زمان کوتاه هرچه به ذهنمان رسید را بازگو کنیم این بهترین روش برای به یاد آوردن کلمات است. با این تمرین به مغز خود کمک میکنیم تا کلماتی را که در خود جای داده است به زبان بیاورد.

گوش دادن آهنگ انگلیسی

همراهی کردن و آواز خواندن با موزیک یکی از راهکارهای لذت بخش و مفید برای تقویت speaking است. برای این روش بهتراست ابتدا با آهنگ های خوانندگان پاپ شروع کنید و بعد از اینکه مهارت شما افزایش پیدا کرد به سراغ سبک های سختترمانند رپ بروید. اصلا نگران این موضوع نباشید که توانایی موزیکالی ندارید جدا از این مسئله باید سعی کنید که همراه موزیک با صدای بلند بخوانید چون این روش باعث میشود که دهانتان را به فرم درست حرکت دهید و با ریتم آهنگ هماهنگ باشید و بعد از مدتی که باید این قابلیت را پیدا کنید که از حفظ بخوانید یا  میتوانید از منابع معتبری کمک بگیرید.