کیورد ریسرچ چیست؟
شما برای اولین قدم در سئو کردن صفحات باید به دنبال تحقیق کلمه کلیدی بپردازید. حال به این برخورد میکنیم که کلمه کلیدی چیست؟ کلمه کلیدی همان کلمه ای است که مخاطبان شما در موتور های جست و جو گر به دنبال آن میگردند. برای مفهوم بهتر کلمه کلیدی میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.
عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد عبارت کلیدی مگه همان کلمه کیدی نیست، دوستان این دو با هم تفوت زیادی ندارند برای مثال: شما وقتی سرچ میکنید (خرید لپ تاپ ایسوس 850G) این یک عبارت کیدی است و وقتی سرچ میکنید (لپ تاپ) ،کلمه کلیدی است.
بهترین تیم خدمات استراتژی سئو
کیورد ریسرچ چیست
وقتی شما انجام کار های سئو سایت را به دست یک متخصص سئو میسپارید، مراحل پیدا کردن یا فرایند پیدا کردن کلمه کلیدی را کیورد ریسرچ میگویند.این میتواند کوتاه ترین متن یا طولانی ترین جمله باشد، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در گوگل موضوعی را سرچ میکنید به گوگل به شما کلمات کلیدی آن موضوع یا مرتبط با اون موضوع نشان میدهد تا شما به نتیجه دلخواه برسید.
کیورد ریسرچ دید دقیقی از نیاز مخاطب به شما میدهد. به زبان سادهتر شما با تحقیق در مورد keyword مناسب محتوای خود، به سوالات و درخواستهایی که مخاطب از گوگل دار پاسخ میدهید. همین فعالیت کوچک میتواند به موفق شدن قطعی استراتژی سئو شما کمک کند و اهرم رشد استراتژی بازاریابی بیزنس شما باشد. پس باید به عنوان بخش تاثیرگذار سئو وبسایت خود به آن نگاه کنید.
کاربران در سرچ آنلاین خود، از کلمات کلیدی استفاده میکنند. بنابراین اگر کلمات انتخابی محتوای شما شفاف، درست و مناسب باشند، ترافیک بیشتری بدست میآورید. توجه داشته باشید که محتوایی که روی وبسایت شما به اشتراک گذاشته میشود باید بر اساس نیاز و سوال کاربر هدف تهیه شده باشد. این پروسه هم با تحقیق در مورد کلمه کلیدی شروع میشود.
مزایای کیورد ریسرچ برای سئو
ما زمانی مطمئن میشویم یک اقدام به اندازه کافی اهمیت دارد که مزایای آن را بدانیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.
-
رشد ترافیک
بارها تکرار کردهایم که وقتی بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب میکنید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب میکنید. بنابراین کاربران بیشتری از وبسایت شما بازدید میکنند.
-
جذب مشتری
اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر افراد به دنبال آن هستند، میتوانید نیاز آنها را برطرف کنید و از طریق استراتژی سفر مشتری، کاربران را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید همراهی کنید. اگر کلمات و عبارات کلیدی درستی انتخاب کنید، قبل از رقبای خود میتوانید کاربران را جذب کرده و به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.
-
رابطه کلمات کلیدی و موضوعات
کیورد ریسرچ به شما نشان میدهد که مردم به چه موضوعاتی اهمیت میدهند ( با فرض اینکه از ابزار استاندارد و مناسب سئو در این فرآیند استفاده میکنید) و چقدر این موضوعات بین مخاطبان شما محبوبیت دارند. در واقع رابطهی بین موضوع و کلمه کلیدی کاملا دو طرفه است. زمانی که شما موضوع مورد نظر خود را انتخاب میکنید، برای تولید محتوا سوالات و نیاز مخاطب را هم در نظر میگیرید. مراحل پیدا کردن کلمه کلیدی به شما کمک میکند تا موضوع دقیقتری هم انتخاب کنید و ایدههای جدیدی برای تولید محتوای بعدی خود داشته باشید.