اولین سوالی که پیش میاید این است که آیا میشود با دیدن فیلم زبان انگلیسی را تقویت کرد. امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای خیلی افراد به یک دغدغه تبدیل شده و معمولاً بسیاری از افراد در میانه راه از آموزش خسته میشن و یا اینکه هرزگاهی به سراغ کتاب‌ها یا محصولات بصری آموزشی میرن و بدون نتیجه‌ای اونها رو رها می کنن، اگر از خرید کتاب و نخوندن اونها خسته شدید، می تونید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال رو هم امتحان کنین. 
باید بهتون بگم اگر شما هم جزو اون دسته از افراد هستین که ترجیح میدید، آموزش زبان در منزل و به طور خوآموز یاد بگیرید؛ یا خواهان روان صحبت کردن  با تلفظ اصلی و دقیق واژه های انگلیسی هستید، ما روش اموزش زبان خارجی با استفاده از فیلم و سریال رو بهتون پیشنهاد میدیم.
یادگیری زبان برای مهاجرت
هدف از این کار شما این است که زبان آموزبا تماسا کردن فیلم‌های انگلیسی تلفظ دقیق، لهجه‌های محلی آشنا شود و به این دلیل که حالت بدنی افراد را در هنگام حرف زدن میبینید باعث یادگیری مفهومی‌تر انگلیسی برای زبان آموزمی‌شود نکته بسیار مهم این است که زبان آموز نباید درگیر گرامرهای سخت فیلم بکنید و باید فیلم هایی انتخاب کنید که از تماشا کردن آن لذت ببرید، چرا که در صورت سر رفتن حوصله زبان آموز، توجه‌ را ازفیلم گرفته و دیگر به زبانی که با آن صحبت می‌کنند دقت نمی‌کنید. می‌توان با استفاده از وب‌سایت‌هایی مانند IMDB فیلم‌هایی جالب با توجه به ژانرهای مختلف، تاریخ عرضه و بازیگرهای‌شان پیدا کرد. با این مطلب از سری مطالب آموزشی انگلیسی با دکتر منوچهرزاده، همراه باشید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه


فیلم  The King’s Speech

این فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی در رده اول قرار میگیرد به این دلیل که یک فیلم با دیالوگ‌های بسیار ساده است ممکن است از نظربرخی از زبان آموزان فیلم جذابی نباشد اما برای شروع یادگیری زبان یکی ازبهترین فیلم ها است چون دیالوگ‌ فیلم به صورت بریده، بریده است و بر روی تلفظ تاکید زیادی دارد. داستان این فیلم در مورد رابطه ی بین پادشاه انگلیس (جرج ششم) و دکترش است. که سعی دارد مشکل لکنت پادشاه را برطرف کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره‌ی پادشاه جورج ششم ساخته شده است. در این فیلم دیالوگ‌ها به صورت غیر پیوسته ادا می‌شود و تاکید بسیاری بر تلفظ درست شده است. به همین دلیل این فیلم برای کسانی که خیلی مبتدی هستند مناسب است.

فیلم the wonder

این داستان راجب پسر بچه ای مبتلا به سندرم تریچر کالینز است که تا کلاس پنجم در خانه به آموختن درس هایش پرداخته حال تصمیم گرفته به مدرسه برود. در این سبک فیلم هم می توانید این فیلم را نیز تماشا کنید:

سریال Good lord bird

این سریال در مورد جان براون، یکی فعالان باطل کردن قوانین برده داری است که مورد توجه بسیاری از علاقمندان و زبان آموزان به این سریال قرار گرفت و بسیاری از زبان آموزان و مدرسین دیدن این سریال را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد کرده اند.  سریال The Good Lord Bird، در نگاه اول تماشاگر را به یاد جانگوی رها از بند Django Unchained تارانتینو می‌اندازد. لحن کمدی سیاه سریال، خشونت زیاد، موقعیت‌ها و شیوه‌ی دیالوگ‌گویی کاراکترها، آن را به دنیای فیلم‌های تارانتینو نزدیکترکرده است.

سریال Friends

این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار پیشنهاد شده است زیرا این سریال برای سطح های متوسط و پیشرفته نیز توصیه می شود. این سریال به این شکل شروع می شود که ریچل گرین روز عروسی‌اش فرار می‌کند و به دنبال دوست دوران کودکی‌اش، مانیکا گلر، که در نیویورک زندگی می‌کند، می‌رود. ریچل به گروه دوستان مانیکا می‌پیوندد. که داستان سریال حول محور اتفاقات عاشقانه، مشکلات عاطفی و گرفتاریهای شغلی می‌گذرد.

سریال How I meet your mother

داستان این سریال جالب در مورد شخصیت اصلی (تد مازبی) است که شروع به تعریف کردن خاطرات برای دختر و پسرش می‌کند و از روزهای ملاقات با مادرشان می‌پردازد که هر قسمت از این سریال به یادگیری زبان انگلیسی زبان آموز کمک می کند.