اگر به فکر راه اندازی یا توسعه کسب و کار خودتان هستید باید بدانید که توسعه و برپایی یک بیزینس نیازمند چندین مولفه است اما مهم ترین موضوع که باید برای مدیریت کسب و کار خود بدانید مباحث مالی و مالیاتی میباشد که اگر اگاهی کامل نسبت به این قضیه نداشته باشید منجر به شکست کار شما میشود حتی اگر خیلی بزرگ شده باشید و آورده زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله کامل درباره مسائل مالی و مالیاتی به شما توضیح دادیم در ادامه این مقاله حتما همراه ما باشید.

 

در دنیای کسب و کار مفهومی به اسم MVP داریم. نمی‌خواهم خیلی بازش کنم اما به‌طور خلاصه این مفهوم به این اشاره دارد که در ابتدا بهتر است به جای صرف هزینه‌های بسیار زیاد، با یک هزینه کوچک کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده و ایده را تست کنید حتی شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار در خانه این کار را انجام بدید و مرحله مرحله آن را توسعه دهید.

 

مثلا به جای اینکه یک وب سایت اینترنتی با 4/5 میلیون تومان بزنید، از یک سایت ارزان‌قیمت و یک پیج اینستاگرامی شروع کنید،

به جای خرید تعداد زیادی محصول، از همکاران یا حتی رقبا بخواهید در ابتدا محصول‌تان را تامین کنند،

به جای تبلیغات بنری در سطح شهر با چند ده میلیون هزینه، با 2/3 میلیون تومان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید،

و...

ممکن است MVP حتی برای شما هیچ سودی نداشته باشد، اما در واقع ما نه به دنبال سود بلکه به دنبال تست هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که بازار خوبی را برای کسب و کار انتخاب کرده‌ایم. به این ترتیب حتی در صورت شکست خوردن هم تمام منابع را از دست نمی‌دهیم.

 

راستی اگر برای شروع کسب و کارتان به یک وب سایت ارزان‌قیمت نیاز دارید، می‌توانید ارزان‌ترین پلن طراحی سایت را در سایت ساز پرتال انتخاب کنید. برای بررسی قیمت‌ها به صفحه «تعرفه طراحی سایت» ما مراجعه کنید.

 

6_ امور مالی را سر و سامان بدهید

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در ایران

 

در یک دوره آموزشی یکی از کارآفرینان بزرگ کشور سخنرانی می‌کرد؛ او در میان صحبت‌هایش حرف جالبی زد: {یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های من این است که چرا در ابتدای راه اندازی کسب و کارم، به مدیریت امور مالی اهمیت نمی‌دادم!}

 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به‌خوبی در جریان درآمد کسب و کارتان بوده و مهم‌تر از آن، عاقلانه در مورد هزینه‌ها تصمیم بگیرید. علاوه بر این شما باید به‌خوبی با مسیرهای تامین منابع مالی مورد نیاز مثل وام، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های شتاب‌دهنده و... آشنا باشید.

 

همینطور شما باید به عنوان یک بیزینس من، هوش مالی خوبی داشته باشید، در جریان بازار باشید، اندکی بتوانید شرایط بازار را پیش‌بینی کنید، بدانید تورم یا رکود چه تاثیری بر کسب و کارتان دارد و... . به‌طور خلاصه، کارهایی که باید بکنید اینهاست:

 

·         استخدام یک حسابدار یا حداقل گذراندن دوره‌های مبتدی آن،

·         آشنایی با اصول و کلمات تخصصی در دنیای اقتصاد،

·         افزایش هوش مالی از طریق آموزش دیدن،

·         کاهش هزینه‌های بی‌مورد کسب و کار،

·         یادداشت تمامی درآمدها و هزینه‌ها،

·         آشنایی با قوانین مالیات.