انحراف بینی

تیغه ی بینی ، تیغه ی نازک و انعطاف پذیری است که وسط بینی واقع شده است و همانند یک ستون عمل می کند ، این تیغه در حالت عادی باید صاف و کاملا وسطِ دو سوراخ بینی قرار بگیرد اما معمولا در ۸۰ درصد افراد این تیغه کمی انحراف دارد .

انحراف بینی امکان دارد در ظاهر بینی مشخص نباشد  اگر نادیده گرفته شود مشکلات و عواقبی را در پی خواهد داشت .

چطور انحراف بینی را تشخیص دهیم :

اگر از زیر به یک بینی که انحراف دارد نگاه کنیم یکی از سوراخ های آن کاملا باز و دیگری کمی مسدود به چشم می آید و علت مسدود بودن آن وجود همان تیغه ی بینی است که از مرکزیت خود خارج شده است .

این عارضه عموما موجب اختلال در جریان هوا در داخل بینی می شود که امکان دارد سبب خشک شدن تیغه بینی و حتی ترک خوردن آن شود که آبریزش بینیِ دائمی را به همراه دارد.

 

 

خوراکی مصرفی پس از عمل بینی

خیلی از عزیزان میپرسند بعد از عمل بینی چی بخوریم ؟ وقتی جراحی بینی شما به اتمام می رسد و به خانه بر می گردید ممکن است خیلی گرسنه باشید. غذاهای نرم که تا حدودی مزه ی ملایم و مطلوبی دارند برای بعد از جراحی کاملا مناسب هستند.

ماست و سوپ جوی ولرم نمونه ای از غذاهای مطلوب برای بعد از جراحی بینی هستند. اگر بعد از جراحی حالت تهوع داشته باشید ممکن است تمایلی به غذا خوردن نداشته باشید و بیشتر بخواهید مایعات شفافی مانند آب و آبمیوه مصرف کنید. این رژیم غذایی که بیشتر شامل غذاهای نرم و مایعات می شود را برای چند روز ادامه دهید تا زمانی که حالتان بهتر شود و بتوانید مواد غذایی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

شکل و ظاهر بینی طبیعی مردانه بسیار مهم است تا جایی که شکل و سایز بینی برخی از افراد ممکن است به صورت ناخود آگاه به شخصیت و کیفیت آن فرد نیز ربط پیدا کند. اما ما نباید اولین و مهمترین کار عمل بینی را فراموش کنیم. ما از بینی برای نفس کشیدن استفاده می کنیم پس نباید از دهان نفس بکشیم، ما از بینی برای استشمام بو ها استفاده می کنیم، بینی بر روی صدای ما نقش بسزایی دارد و می تواند منبع مشکلاتی مانند آپنه ی خواب وسینوزیت باشد.