ما ارائه دهنده خدمات سئو هستیم و امین محتوا به عنوان اولین کوچ SEO در ایران به علاقه‌مندان این حوزه آموزش‌های تخصصی و کاملی ارائه می‌دهیم تا به عنوان کارشناس بهینه‌سازی موتورهای جستجو بتوانند وارد بازار کار دیجیتال مارکتینگ شوند. اما وظیفه خود می‌دانیم تا در مورد معایب سئو هم صحبت کنیم تا شما دیدگاه دقیق‌تری نسبت به این فرآیند داشته باشید.

شما زمانی در این حوزه یک حرفه‌ای می‌شوید که معایب آن را هم بدانید. در واقع برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که آیا نیاز است از سئو استفاده کنیم یا نه، تصمیم گرفتیم که خیلی واضح و دقیق مزایا و معایب سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای سئو

1.  برند و بیزنس شما بیشتر دیده می‌شود

همه ما در طول روز بارها از گوگل برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می‌کنیم. تصور کنید که در مورد سوالات تخصصی با هر سرچ، وب‌سایت و محتوای شما به عنوان پیشنهاد گوگل به کاربر نمایش داده شود. قطعا دفعات بعدی کاربر قبل از هر چیزی به وب‌سایت شما سر می‌زند و به دنبال پاسخ دیگر سوالات خود می‌گردد. به همین دلیل است که بیزنس و برند شما در ذهن مخاطب باقی می‌ماند و به طور خودکار، فرآیند برند سازی در فضای وب اتفاق می‌افتد. تنها دلیل تاکید ما بر تداوم و پشتکار در سئو همین مسئله است.

قبلا بارها در مقالات مختلف به صورت غیرمستقیم ما مزایا و معایب سئو را بررسی کرده‌ایم و این مورد را بیش از اندازه مورد توجه قرار داده بودیم تا بیشتر ترغیب به شروع فرآیند سئو شوید.

2. فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

فضای وب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. شما لازم نیست در این فضا  مستقیما و به طور مداوم در حال تقلا کردن برای فروش محصول یا خدمات خود باشید. اگر سئو شما کارآمد و درست باشد، شما در رتبه‌بندی گوگل جایگاه بهتری کسب می‌کنید، در نتیجه مشتری با سرعت بیشتری به شما دسترسی پیدا می‌کند. دسترسی سریعتر، اعتماد مخاطب را جلب می‌کند و آن را به یک مشتری بالقوه تبدیل خواهد کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که به طور صحیح از مزایای سئو استفاده کنید و به سمت حرفه‌ای شدن قدم بردارید.

3.     رهبر و سردم دار بازار می‌شوید

وقتی اطلاعات و محتوای مفید و دقیق را در دسترس تعداد زیادی از کاربران قرار دهید، قطعا رهبر حوزه‌ی کاری خودتان می‌شوید. مردم برای دریافت اطلاعات و خرید محصول مورد نیاز خود اول شرایط شما را بررسی می‌کنند. سئو کمک می‌کند تا با بیشتر دیده شدن در موتورها جستجو، فرصت رشد و مرجع شدن تخصصی در بازار را بدست آورید. چیزی که همه صاحبان کسب و کار در بازار رقابتی امروز به آن نیاز دارند و برای کسب چنین رتبه‌ای در تلاش هستند.