گسترش و افزایش دامنه لغات انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. در آموزش زبان صرف نظر از اینکه شما چقدر بر گرامر زبان انگلیسی مسلط هستید، باید بدانید که چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم بهتر است؟ یکی از روش‌های محبوب سال‌های اخیر برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از روش mnemonics یا همان یادآور است.

مثال) جالب برای این روش را با دو کلمه Bactrian و Dromedary بخاطر بسپارید. معنای این کلمات به ترتیب شتر دوکوهان و شتر تک کوهان است. حال برای اینکه این دو لغت را باهم اشتباه نکنید، بهتر است به حرف اول آنها دقت کنید. در تکنیک ریشه یابی شما با دانستن ریشه کلمات می‌توانید تعداد بیشتری لغات بیاموزید، مثل run و runner؛ شناخت ریشه ها و تجزیه آن ها به اجزای کوچکتر می تواند به شکل عمیقی در یادگیری لغات به ما کمک کند. یکی دیگر از روش حفظ كردن كلمات انگليسي تکنیک هم آوایی است. در تکنیک هم آوایی از هم آوا بودن لغت با معنای فارسی آن استفاده می‌کنید. مانند sugar و شکر.

در تکنیک قطعه قطعه سازی سعی بر این است که شما با بخش کردن کلمات به چند قطعه، یک قطعه را انتخاب کنید که بهتر می‌توانید با معنای آن ارتباط بگیرید. به عنوان مثال برای کلمه expand به معنای گسترش کافی است به خاطر بسپارید که گسترش پند به دیگران کار خوبی است.صدای خودتان را ضبط کنید؛ این موضوع از لحاظ روانشناسی نیز ثابت شده است که با شنیدن صدای خودتان که کلمات را با صدای بلند ادا می‌کنید و حرکت دهان خود را واضح‌تر احساس می‌کنید، در واقع ارتباطات بیشتری در مغز خود ایجاد می‌کنید. نباید انتظار داشته باشید که با یادگیری های جسته گریخته و چند وقت یکبار، چیزی از یادگیری سریع زبان عایدتان شود.در تقویمی که برای خود ایجاد کرده اید بنویسید که در هر روز، هفته، ماه و سال حدودا چند لغت باید حفظ کنید. باور کنید حتی اگر به دو سوم برنامه ریزی خود پایبند باشید، درست سر یک سال از نتیجه شگفت زده خواهید شد