موتورهای جستجو در گوگل هستند و می‌توان گفت که حتی اولین موتورجستجو گوگل است. درواقع موتورهای جستجو نرم‌افزارهایی هستند که وظیفه‌ی جستجوی اطلاعات موردنظر کاربران را براساس الگوریتم خود گوگل دارند و این موتورها انواع گوناگونی دارند و هرکدام کارایی خاصی دارند.

انواع موتورهای جستجو:

 

●گوگل

●دایرکتوری‌ها

●بینگ

●یاهو

●آمازون

●یوتیوب

●فیسبوک

 

 

گوگل:

گوگل خود اولین و پرسرعت‌ترین موتورهای جستجو است که رتبه اول را دارد و بیش از 86 درصد در رتبه نخست قرار گرفته‌است.

دایرکتوری‌ها:

دایرکتوری‌ها هم از انواع موتورهای جستجو هستند که اطلاعات کسب‌وکاری و سایر فعالیت‌ها را دسته‌بندی و ذخیره می‌‌‌‌کند. درواقع مرتبط با هر سرچ کاربران انواع سایت‌ها را فهرست‌‌‌‌‌‌‌‌بندی می‌‌‌‌کند. این نوع موتورجستجو هم دستی و هم اتوماتیکی کارمی‌کند و حتی کسانی که مالک کسب‌وکارها هستند می‌توانند سایت خود را در آن ثبت کنند و بقیه افراد آن را ببیند و خرید انجام دهند.

بینگ:

بینگ از موترجستجوهای می‌باشد که مایکروسافت طراحی آن را انجام داده وکارایی آن همانند گوگل است .

بینگ قبل اینکه نتایج سرچ را به کاربران نشان دهد آن را سازماندهی می‌کند و سپس سایت‌های مربوط به سرچ را نمایش می‌دهد.

 

یاهو:

یاهو از موتورجستجوهای وب است که تویط خود شرکت یاهو ساخته‌شده و و از دومین موتورهای جستجوگر گوگل است و حتی خدمات ایمیلی و بسیاری از خدمات دیگر را ارائه می‌دهد.

 

آمازون:

آمازون از اولین سایت‌هایی است که در سال 1995 افتتاح و به‌عنوان اولین سایت در فروش محصولات آنلاین است که اولین محصول فروش آن کتاب بود.

 

 یوتیوب:

یوتیوب در سال 2005 ساخته‌شد و بعد از یک‌سال توسط گوگل خریداری‌شد  و هرماه بیش‌از 1.5 میلیارد کاربر دارد و روزانه بیش‌از 1 میلیارد ویدیو را آپلود می‌کند.

 

فیسبوک:

فیسبوک هم از محبوب‌ترین موتورهای جستجوی گوگل است که ماهانه بیش‌از 1.5 میلیارد بازدیدکننده دارد و این امکان را به کاربران برای کسب‌وکار و ایجاد بازار می‌دهد.

کلمه کلیدی در سئو سایت فقط یک کلمه نیست و ممکن است تعدادی از کلماتی را که کنار هم قرار گرفته‌اند را به عنوان یک Keyword در نظر بگیریم. این کلمات راهنمای موتورهای جستجو هستند و محتوای صفحه وب‌سایت شما را به کاربران نشان می‌دهند.

 

کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که افراد در صفحه سرچ موتورهای جستجو آن‌ها را تایپ می‌کنند تا چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بهترین برند نسکافه را بشناسید، در گوگل عبارتی مثل ” بهترین برند نسکافه” را جستجو می‌کنید. شاید هم عبارت “بهترین برند نسکافه ایرانی” را جستجو کنید.

چرا کیورد ریسرچ اهمیت دارد؟

” SEO بدون کلمه کلیدی مناسب، امکان پذیر نیست.”