در بیشتر افرادی که در حال آموزش و یادگیری زبان انگلیسی هستند فعل و افعال بسیار رایج است امروز در این مقاله میخواهیم درباره این موضوع با شما صحبت کنیم. در استفاده از فعل های “to be” دچار مشکل شده اید؟ اشکالی ندارد ! فعل های “to be” معمولاً بیش از فعل های دیگر دچار تغییرات می شوند. به عبارت دیگر این ها فعل های بی قاعده هستند. خب یاد بگیریم که چگونه از فعل های “to be” به طور صحیح استفاده کنیم . هر زمان احساس کردید که در مورد فعل های “to be” سوال دارید، می توانید دوباره به همین مقاله مراجعه کنید و یک بار دیگر آن را مطالعه کنید. روش های تقویت اسپیکینگ

زمان های زیادی در زبان انگلیسی وجود دارد اما اصلی ترین آن هایی که استفاده می کنید، زمان حال، گذشته، حال استمراری و حال کامل هستند. مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

افعال بی قاعده

 

فعل هایی که در این گروه قرار دارند برای نشان دادن فرم گذشتۀ خود از هیچ قانونی پیروی نمی‌کنند و دارای فرم ثابت و مشخصی هستند که برای نشان دادن زمان گذشته باید از فرم مشخص آن‌ها استفاده کرد. تعداد حفظ کردن این کلمات برای زبان آموزان کمی زیاد است و برای حفظ کردن آنها باید وقت بگذارید . افعال بی قاعده افعالی هستند که شکل گذشته و سوم آنها ed نمی‌گیرد. یعنی شکل گذشته و سوم آنها در بیشتر مواقع با فعل تفاوت دارد.

انواع افعال بی قاعده

  • افعال بی قاعده ای که سه شکل آنها یکسان است.

مثال:

  • Put                                            Put                                 Put
  • Read                                       Read                             Read
  • افعال های بی قاعده ای که دو قسمت آنها یکسان است.

مثال:

  • Sat                                            Sit                                    Sit
  • Say                                           said                               said
  • افعال بی قاعده ای که سه شکل متفاوت دارند.

مثال:

  • Drink                                         Drank                       Drunk
  • Write                                          Wrote                   written

یادگیری افعال بی قاعده

زبان آموزان برای یادگیری افعال بی قاعده در زبان انگلیسی باید به چند نکته توجه داشته باشند تا به تسلط کافی در این افعال پیدا کنید.

بهترین شیوه یادگیری تکرار است

یکی از بهترین شیوه یادگیری برای یادگیری این افعال تکرار است و سعی کنید هرروز زمان مشخصی را تعیین کنید و برای مرور آن ها اختصاص دهید برای یادگیری و تکرار سعی کنید که اگر در جمله ای این افعال بی قاعده را مشاهده کردید دور آنها را خط بکشید و فرم های دیگر را در ذهن خود یادآوری کنید.

گروه بندی کردن افعال بی قاعده

برای این کار از جدول هایی که با موضوع های مختلف استفاده کنید و هر بار فعل ها را با شیوه ی جدیدی جدا کنید. به عنوان نمونه زبان آموزان می‌توانند فعل‌هایی را که پر کاربرد‌تر هستند در یک گروه قرار دهند یا فعل‌هایی که فرم حال سادۀ آن‌ها با فرم گذشته یکسان است در گروه دیگری قرار دهند. همچنین شما می‌توانید برای یادگیری بهتر فعل‌های بی‌قاعده آن‌ها را از نظر معنی و کاربرد در گروه‌های مجزا قرار دهید تا بتوانید آن‌ها را تفکیک کنید.

جمله نویسی با فعل های بی قاعده

یکی از بهترین راه‌هایی که زبان آموزان می‌توانند اثر بخش باشد و به یادگیری بهتر فعل‌های بی قاعده به زبان آموزکمک کند این است که با استفاده از فعل‌های بی قاعده به جمله نویسی بپردازید و آن‌ها در جمله نویسی تمرین کنید. زبان آموز باید آن‌ها را تمرین کنند و از روش‌های مختلف بهره ببرید تا بهترین و مؤثرترین شیوه را که در شما اثر بخشی بیشتری دارد به دست آورید.