همان‌طور که می‌دانید انگلیس یکی از پیشرفته‌ترین و شناخته شده‌ترین کشورهای اروپایی است. در این کشور تمامی امکانات آموزشی، شغلی، رفاهی، تفریحی و غیره در بالاترین حد ممکن هستند. به‌همین علت بسیاری از افراد تمایل دارند برای ادامۀ زندگی به این کشور مهاجرت کنند. از شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان به عنوان یک مقصد مهاجرتی خبر دارید؟

انگلیس از برترین مقاصد تحصیلی در دنیا به‌شمار می‌رود، زیرا دانشگاه‌های بسیار معتبری در آن وجود دارند. علاوه بر این دانشجویانی که در آن‌ها به تحصیل پرداخته‌اند به موفقیت‌های علمی زیادی دست پیدا کرده‌اند.

از آن‌جایی که انگلستان امکانات آموزشی بسیار بالایی دارد، در نتیجه به یکی از قطب‌های آموزشی در دنیا تبدیل شده است. بنابراین دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند.

این دانشجویان بعد از اتمام دوران تحصیل خود نیز می‌توانند برای پیدا کردن شغل اقدامات لازم را انجام دهند و بعد از آن، ویزای تحصیلی انگلیس خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

تحصیل در انگلستان شرایط خاص خود را دارد و افرادی که بتوانند تمامی شروط را رعایت کنند، موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهند شد. از جملۀ این شروط می‌توان شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان را نام برد.

در این مطلب قصد داریم دربارۀ شرایط سنی تحصیل در انگلیس صحبت کنیم. شما نیز اگر تمایل دارید دربارۀ ویزای تحصیلی انگلیس و شرایط سنی آن اطلاعات خوبی به‌دست آورید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

شرایط سنی تحصیل در مدارس انگلیس

سن تحصیل در مدارس این کشور از 5 سالگی آغاز و تا 16 سالگی ادامه پیدا می‌کند و دوره‌های دبستان و دبیرستان را شامل می‌شود.

والدینی که می‌خواهند فرزندانشان در این مدارس درس بخوانند، بهتر است کودکانشان را از سن 12 سالگی به بعد ثبت نام کنند. دلیل این موضوع این است که کودک در این سن توانایی یادگیری بسیار بالایی دارد و بهتر می‌تواند خود را با شرایط و محیط تطبیق دهد.

از جمله شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان در مدارس این کشور داشتن سن 5 تا 16 سالگی است. افرادی که سن بالاتری داشته باشند، نمی‌توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند.

مدارس انگلیس به دو دستۀ دولتی و شبانه‌روزی تقسیم می‌شوند. مدارس دولتی برای دانش آموزانی رایگان است که اقامت یا شهروندی این کشور را دارند. همچنین دانش آموزانی که یکی از والدین آن‌ها مقیم انگلیس است، می‌توانند به‌صورت رایگان در این مدارس دولتی درس بخوانند.

دیگر دانش آموزان بین‌المللی برای تحصیل در این مدارس باید پول بپردازند. علاوه بر این وجود یک همراه برای دریافت ویزای تحصیلی برای آن‌ها اجباری است. این شرایط زمانی تغییر می‌کند که بخواهید کودک خود را به یک مدرسه شبانه روزی بفرستید.

در این مدارس تمام نیازهای کودک برآورده خواهند شد و دیگر وجود همراه اجباری نیست.

 

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان در مقاطع دانشگاهی

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و تحصیل در مقاطع دانشگاهی شرایط خاصی وجود ندارد و تقریبا بیشتر افراد با هر سنی می‌توانند در رشتۀ دلخواه خود به تحصیل بپردازند.

با این‌حال گپ تحصیلی افراد نیز تاثیر زیادی بر روند ویزای تحصیلی این کشور دارد. گپ تحصیلی مدت زمانی است که از دریافت آخرین مدرک درسی شما گذشته است. به‌طور کلی به مدت زمانی که بین دو مقطع تحصیلی فرد وقفه بیافتد، گپ تحصیلی می‌گویند.

هرچقدر این مدت زمان بیشتر باشد شانس دریافت ویزای تحصیلی انگلیس کمتر خواهد شد. در صورتی که بتوانید این وقفه را با اسناد و مدارک مناسبی توجیه کنید، دیگر لازم نخواهد بود نگرانی در زمینۀ دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باشید.

درست است که افراد در صورت توجیه گپ تحصیلی می‌توانند با هر سنی در انگلیس درس بخوانند، اما باید بدانید دانشگاه‌های این کشور ترجیح می‌دهند در رشته‌های خاصی مانند پزشکی و دندان پزشکی افرادی را پذیرش کنند که سن کمتر از 40 سال دارند.

این دانشگاه‌ها تنها در صورتی افراد بالای 40 سال را در این رشته‌ها می‌پذیرند که شخص مورد نظر شرایط زیر را داشته باشد.

  • مونث بودن فرد
  • شخص در سن 16 سالگی درس را رها کرده باشد.
  • متاهل بودن فرد
  • داشتن فرزندانی بزرگ

دیگر افراد با هر سنی می‌توانند در هر رشته‌ای درس بخوانند. حتی افراد با سن بالای 50 سال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توانند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.