مشاغل و رشته های پولساز در انگلستان و شرایط عمومی آن:

انگلیس در شمال غربی اروپا و در قسمت جنوبی بریتانیا قرار گرفته است. این کشور جزیره ای بوده و همچنین بخشی از پادشاهی متحده انگلستان است. پایتخت انگلیس لندن می باشد و از شهرهای بزرگ دیگر آن می توان بیرمنگام، منچستر، شفیلد، لیورپول، نیوکاسل و لیدز را نام برد. همچنین از معتبر ترین مراکز عملی دنیا میباشد و هزینه تحصیل در انگلستان با توجه به تایپ دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت میباشد. انگلیس اقتصاد بزرگی دارد و از پوند استرلینگ به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. انگلیسی، اسکاتلندی و ولزی زبان هایی هستند که در این کشور صحبت می شوند. انگلیس به عنوان سومین جزیره پرجمعیت جهان بیش از 67 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت 130،279 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. برای انگلستان رشد اقتصادی در لندن و جنوب شرقی این کشور متمرکز شده است. بازار کار لندن 10 برابر بیشتر از سایر نقاط کشور رونق دارد که باعث شده رقابت بسیار بیشتری برای مشاغل به وجود بیایددرآمد و هزینه در انگلستان نیز دلیل موجه دیگری برای انتخاب این کشور به عنوا مقصد مهاجرت کاری است. لیست فرصت های شغلی در انگلستان که با کمبود نیرو مواجه اند و در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان قرار دارند، شامل دانشمندان بیوشیمی و فیزیک، مهندسین عمران، مکانیک و برق، بخش فناوری اطلاعات، پزشکی، آموزش، طراحان گرافیک و سر آشپز های ماهر است. نمودار زیر افراد شاغل در انگلستان را نشان می دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقایسه با سال قبل، به میزان 247،000 نفر کاهش یافته است که بیشترین کاهش سالانه از سال2010 تا کنون بوده است.

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس

  • اقتصاد : این رشته در بین چهار رشته بسیار پرطرفدار است زیرا حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان این رشته خوب است . همه این ها به خاطر این است که کارفرمایان روی این رشته که با مهارت های علوم پایه و هنر درآمیخته شده است ارزش گذاری کرده اند . البته نرخ اشتغال این رشته بسیار کم تر است و اما باز هم در بین بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس است .

این رشته دارای هزینه های تحصیل بسیار بالایی است و اما باز هم چون بازار کار خوبی دارد متقاضیان بسیار خوبی دارد .در سال ۲۰۱۴ حدود هشت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در این رشته تحصیل کرده اند و این تعداد در نوع خود رقم بسیار بالایی است .

البته بین متقاضیان برای تحصیل در این رشته رقابت بسیار زیادی وجود دارد . البته آن دسته از افرادی که به دنبال تحصیل در این رشته اند باید مهارت های لازم خود را در زمینه ریاضی تقویت کنند.

  • آموزش : آن دسته از افرادی که در این رشته تحصیل می کنند بعد از کسانی که از رشته های پزشکی و دندان پزشکی فارغ التحصیل شده اند رضایت بسیار زیادی از دوران تحصیل خود و این رشته دارند . در سال ۲۰۱۵ افراد بسیار زیادی جدب این رشته شده اند . در این رشته رقابت بیش تر بر سر دوره های BED برای تریبت مدرس در مقطع کارشناسی می باشد . در سایر دوره های آموزشی نظیر دوره های آموزش کودکان و یا آموزش در فضای باز هنوز هم شانس قبول شدن بسیار بالا است .
  • جرم شناسی :از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس می توان به رشته جرم شناسی اشاره کرد . این رشته به تازگی به جدول رشته های دانشگاه اضافه شده است . برای تحصیل در این رشته متقاضیان بسیار زیادی وجود داشته است . از جمله دانشگاه هایی که در ابتدا این رشته به آن اضافه شده است دانشگاه یورک است . البته اکنون بیش تر از صد و سی دانشگاه این رشته را ارائه می کنند و البته تعدادی از آن ها نیز این رشته را در قالب یک مدرک علوم اجتماعی آن را ارائه می دهند .

 

  • مردم شناسی : از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیس می توان به رشته مردم شناسی اشاره کرد .در ابتدا ورودی های این رشته بسیار کم بوده است واما در چهار سال اخیر دو برابر شده است . دغدغه اصلی کسانی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند نرخ پایین اشتغال است .
  • حسابداری و امور مالی :در سال ۲۰۱۵ تعداد افرادی که این رشته را برای تحصیل انتخاب کرده اند به میزان ده درصد بیش تر شده است .این تعداد در سال ۲۰۱۵ نیز افزایش یافته است . البته در رشته امور مالی نیز نسبت به رشته حسابداری متقاضیان بیش تری ثبت نام کرده اند . البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که استخدما فارغ التحصیلان این رشته به میزان بسیار زیادی کم شده است. البته آن دسته از افرادی که استخدام می شوند دارای حقوق بسیار بالایی هستند و این رشته شغل های پردرآمدی را رقم خواهد زد