رمز ارزها یا ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی چیست؟

رمزارزها ارزهای دیجیتال یا مجازی هستند که زیربنای سیستم های رمزنگاری دارند. آنها امکان پرداخت آنلاین امن را بدون استفاده از واسطه های شخص ثالث فراهم می کنند و شما میتوانید خرید رمز ارز ها رو بعد از یادگیری آموزش های اولیه انجام دهید. "Crypto" به الگوریتم‌های رمزگذاری مختلف و تکنیک‌های رمزنگاری اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت‌های کلید عمومی-خصوصی، و توابع هش. ارزهای دیجیتال را می توان استخراج کرد یا از صرافی های ارز دیجیتال خریداری کرد. همه سایت های تجارت الکترونیک امکان خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را ندارند. در واقع، ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای محبوب مانند بیت کوین، به سختی برای معاملات خرده فروشی استفاده می شوند. با این حال، ارزش سرسام آور ارزهای رمزنگاری شده باعث محبوبیت آنها به عنوان ابزار معاملاتی شده است. به میزان محدودی از آنها برای نقل و انتقالات برون مرزی نیز استفاده می شود.

تعریف بلاکچین از دید سایت ارز نبض

بلاک چین مرکزی برای جذابیت و عملکرد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین است. همانطور که از نام آن مشخص است، بلاک چین در اصل مجموعه ای از بلوک های متصل یا یک دفتر کل آنلاین است. هر بلوک شامل مجموعه ای از تراکنش هاست که به طور مستقل توسط هر یک از اعضای شبکه تایید شده است. هر بلوک جدیدی که ایجاد می‌شود باید قبل از تأیید توسط هر گره تأیید شود و جعل تاریخچه تراکنش‌ها تقریباً غیرممکن است. . کارشناسان می گویند که فناوری بلاک چین می تواند به چندین صنعت مانند زنجیره تامین و فرآیندهایی مانند رای گیری آنلاین و تامین مالی جمعی خدمت کند. موسسات مالی مانند JPMorgan Chase & Co (JPM) در حال آزمایش استفاده از فناوری بلاک چین برای کاهش هزینه های تراکنش با ساده کردن پردازش پرداخت هستند.

حالا چگونه رمز ارز بخریم؟

هنگامی که تصمیم به خرید رمزارز گرفتید و تعیین کردید که در کدام ارزهای دیجیتال می خواهید سرمایه گذاری کنید، تصمیم بعدی شما این است که چگونه می خواهید آن را ذخیره کنید. این یک انتخاب مهم است. دارایی های رمزنگاری به یک کلید خصوصی نیاز دارند که مالکیت ارزهای دیجیتال را ثابت می کند و برای انجام تراکنش ها ضروری است. اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، ارز دیجیتال خود را از دست داده اید. اگر شخصی کلیدهای خصوصی شما را دریافت کند، می‌تواند هر طور که بخواهد از ارزهای دیجیتال شما صرف نظر کند. صاحبان کریپتو از کیف پول های دیجیتال برای ذخیره ایمن دارایی های خود استفاده می کنند. گزینه های متعددی وجود دارد که باید در مورد کیف پول های دیجیتال در نظر بگیرید. ذخیره سازی روی پلتفرم: برخی افراد ترجیح می دهند ارز دیجیتال خود را در صرافی یا پلتفرمی که آن را دریافت کرده اند نگه دارند. این مزیت هایی دارد. پیچیدگی‌ها را به شخص ثالثی واگذار می‌کند که برخی از تخصص‌ها را به روی میز می‌آورد. شما مجبور نیستید کلیدهای خصوصی خود را پیگیری کنید. همه اطلاعات در هنگام ورود به سیستم وجود دارد. اشکال این است که اگر ارائه دهنده یک نقض امنیتی خارج از کنترل شما داشته باشد، یا اگر شخصی اطلاعات شخصی شما را هک کند، ارز دیجیتال شما ممکن است در خطر باشد. ذخیره سازی روی پلتفرم اغلب توسط افرادی استفاده می شود که فکر می کنند ممکن است بخواهند ارز دیجیتال خود را به زودی معامله کنند یا می خواهند در برنامه های سهام و پاداش صرافی ها شرکت کنند.