سرویس خواب چیست؟

سرویس خواب مجموعه‌ای از اجزا و وسایلی است که در اتاق‌خواب قرار می‌گیرند. سرویس خواب ها از لحاظ ابعاد انواع مختلفی دارند که عبارتند از: سرویس خواب کودکان ،سرویس خواب تک نفره و سرویس خواب دو نفره . برای مشاهده ی انواع آن و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شرکت آریاچوب مراجعه فرمایید و اما در ادامه ی این مقاله خواهیم خواند:

سرویس خواب چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

مهم‌ترین جزء یک سرویس خواب، تخت خواب آن است اما به‌طور معمول یک ‌تخت خواب استاندارد علاوه بر تخت خواب اجزای دیگری مثل پاتختی، کمد، آینه، پاف (مبل پاتختی) و میز آرایش نیز دارد.

انواع سرویس خواب تک نفره

سرویس اتاق خواب تک‌ نفره مخصوص کودک

سرویس اتاق خواب پسرانه

سرویس خواب مخصوص دختران

ابعاد تخت خواب یک نفره

سایز همه تخت های تک نفره مثل هم نیست، طول اکثراً تخت خواب یک نفره ۲۰۰ سانتی متر و عرض آن ممکن است ۱۴۰- ۱۲۰ ابعاد طول ۲۰۰ سانتیمتر عرض ۹۰ سانتیمتر ارتفاع ۳۵ سانتی متر است.ابعاد تخت یک و نیم نفره یا همان تخت دو قلو به :طول ۲۰۰ سانتیمتروعرض ۱۴۰ سانتیمترمی باشد.

معرفی انواع مدل تخت خواب تک نفره

جنس یا متریالی که در ساخت تخت مورد استفاده شده از مهم ترین چیز هایی است که باید به آن توجه کرد .

متریال های استفاده شده اغلب از جنس چوب و یا MDF  هستند و مدل چوبی از خاص ترین و مرغوب ترین هاست و در هر نوع دکوری می شود و مقاومت بالایی دارد.

در هنگام خرید سرویس های تک نفره باید به موارد زیر توجه کرد :

اندازه مناسب :

اندازه تخت خواب تک نفره باید بسیار دقیق باشد . بهتر است که قبل از اینکه بخواهید برای خرید به خارج از خانه بروید قد فرزند یا کسی که قصد خرید برای آن را دارید اندازه گیری کنید.

وزن قابل تحمل :

استحکام تخت بسیارازاهمیت بالایی برخوردار است زیرا ممکن است با توجه به وزنی که میبایست تحمل کند دچار شکستگی شود و صدمات زیادی به بار آورد .

جنس پایه های تخت :

 پایه ها معمولا در سه جنس چوبی ، پلاستیکی و فلزی یافت می شوند . امروزه بیشتر از یک فریم یک تکه به جای پایه استفاده میشود و هم شیک تر و هم با دوام تر است .

رنگ :

انتخاب کردن یک رنگ مناسب با توجه به هر نوع مدل تختی از مهم ترین نکات است . باید با توجه با هارمونی رنگ های اتاق یک رنگ خوب برای تخت خود برگزینید که باعث اختلال و نا هماهنگی در اتاق نشود .

هزینه سرویس خواب تک نفره بر چه مبنایی محاسبه می شود؟

سرویس خواب های تک نفره براساس اجزای آن که شامل چه چیزهایی است (کمد، پاف و ....) و از چه متریالی استفاده شده ،با چه ابعادی سفارش داده باشید و زمان تحویل آن متفاوت است.