پاتختی

پاتختی سرویس خواب چیست ؟ یکی از اجزای سرویس خواب می باشد . میز کنار تخت خواب را پاتختی می گویند که برای تزیین اتاق خواب و قرار دادن وسایل و لباس می باشد. می توانید انواع آن را در صفحه سرویس خواب مجموعه آریا چوب مشاهده فرمایید.

برای خرید پاتختی خوب باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

جنس و کیفیت چوب:

اغلب پاتختی های موجود در بازار از جنس چوب، ام دی اف   هستند که البته کیفیت جنس چوب در همه آنها یکسان نیست. زمانی که برای خرید پاتختی به بازار می روید، ابتدا به جنس آن توجه کنید. برخی از ام دی اف  های موجود در بازار دوام زیادی ندارند و پس از مدتی ممکن است پوسته روی آنها کنده شود. برخی از پاتختی ها هم از جنس ملامینه هستند که البته از نظر قیمت، نسبت به متریال ام دی اف  ارزانتر هستند.

طرح و شکل پاتختی:

طراحی و شکل پاتختی باید با چیدمان منزل شما همخوانی داشته. قرار است وسایل اضافه و ضروری را در پاتختی جابه جا کنید تا فضای کمتری اشغال شود. حال نباید پاتختی خودش دست و پاگیر شود. به گوشه های اتصال قطعات ام دی اف هم دقت کنید که چسب ها از آن بیرون نزده باشد.

رنگ پاتختی:

هماهنگی رنگ پاتختی با فضای اتاق اهمیت زیادی دارد. همچنین باید بین پاتختی و تختواب و سایر وسایل موجود در اتاق یک هارمونی برقرار شود تا زیبایی بیشتری را برای اتاق خواب شما به ارمغان آورد. رنگ های تیره برای اتاق های کوچک مناسب نیستند. زیرا به نظر می رسد جای زیادی را اشغال کرده اند. بهتر است برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید.

کشوها و اندازه پاتختی:

مورد دیگری که در زمان خرید پاتختی باید به آن توجه کنید، اندازه و تعداد کشوهای آن است. اگر تعداد وسایل ضروری زیادی است، پاتختی با کشوهای بیشتر را انتخاب کنید تا بتوانید وسایل را در آن جاسازی کنید.

 قیمت و هزینه پاتختی های ام دی اف:

از نظر هزینه و قیمت، پاتختی های ام دی اف ارزان تر و مقرون به صرفه هستند. ساخت این نوع پاتختی به روش محاسبات دقیق نیاز دارد. سازندگان باید ورق ها را با سایزهای کاملا مشابه و بدون کم و زیاد بودن لبه ها، برش دهند. تا پاتختی با ساختار استاندارد و بدون ایراد تهیه شود.