انواع تخت خواب نوزاد و کودک

برای  سیسمونی و سرویس خواب نوزاد باید توجه کرد که هنگام خرید سرویس خواب نوزاد ، تخت خواب نوزاد شامل چند نوع تخت می باشد وانواع مختلفی دارد، که بانام‌های مختلف شناخته می‌شود. البته هر کدام برای برطرف کردن جای خواب کودک در یک دوره از رشد او استفاده می‌شود.در اینجا به شرح انواع آن می پردازیم:

گهواره:

وسیله ای است که به خواباندن نوزاد، کمک شایانی می‌کند.مادر کودک خود را در گهواره قرار داده و با تکان دادن های منظم و ریتمیک که با لمس در گهواره ایجاد می‌کند، باعث آرام شدن و به خواب رفتن نوزاد می شود.مدل های مختلف گهواره

مدل های متفاوت گهواره از قدیم‌الایام تا به امروز، وجود داشته اند و همواره کمک دست مادران، برای خواباندن نوزاد بوده اند.

در قدیم گهواره ها مدل های بسیار ساده ایی داشتند؛ اما امروزه، انواع و اقسام، در طرح های متفاوت و گوناگون، وجود دارند. بیشتر این تفاوت‌ها، معمولا در شکل ظاهری آن است. زیرا در عمل، کار همه آنها یکی است.

تخت ننونوزاد:

ننوی نوزاد نوعی گهواره کوچک است که حرکت رفت و برگشتی خود می‌تواند سبب شود که نوزاد سریع‌تر به خواب فرو رود.

تخت دو منظوره نوزاد:

تخت دو منظوره به این معنا است که با رشد نوزاد، می توان صفحه ی جدا شونده (نرده و کشوها) را جدا کرده و آن را به تخت نوجوان تبدیل کرد. ایننوع  تخت ها مناسب برای فرزند دختر و پسر بوده و تا 14 سالگی می توان از آن استفاده نمود.

تخت چهار منظوره:

با بازکردن نرده و نصب بسیار ساده قطعه اضافی ،همراه تخت ، کاربرد های چهار منظوره (۴ کاره ) خواهد داشت . و برای سنین نوزاد و سپس کودک قابل استفاده می باشد و حتی تبدیل به سوفا (مبل) نیز می شود، همچنین با تنظیم صفحه افقی و محل تشک در ارتفاع تخت،برای سنین مختلف قابل تنظیم می باشد.