طراحی و چاپ جعبه

 

طراحی جعبه به چه منظور انجام می شود؟

یکی از مهمترین عناصر در موفقیت های بازاریابی و فروش شرکت ها  طراحی و چاپ جعبه است.

نکات مهم در طراحی جعبه چیست ؟

اطلاعات کافی را به مشتری دهد.طراحی روی جعبه با محتوای داخل آن همخوانی داشته باشد.

جنس جعبه طوری انتخاب شود که بتواند طراحی مد نظر خود را روی آن درج شود.

طراحی می تواند شامل عکس، نوشته، شعار ، اسم برند، اطلاعات کلی درمورد برند و محصول شما و… باشد.

جعبه شما باید با ابعاد کالا شما یکی باشد.

هارمونی‌ها و رنگ‌بندی‌ها باید در جعبه شما رعایت شوند.

از فونت‌های مناسب و خوانایی کامل محصول روی جعبه استفاده شود.

می‌توانید اطلاعات تماس و شبکه‌های مجازی خود را درج کنید.

امروزه اکثر محصولات با جعبه عرضه می شود وبه همین جهت داشتن یک طراحی مناسب و عالی روی جعبه محصول میتواند روی جذب مشتری و برندسازی شما موثر باشد و در نتیجه شما محصولات بیشتری به فروش برسانید.

تعیین اصول اولیه طراحی جعبه

از چه موادی می خواهید استفاده  کنید به عنوان مثال : کاغذ یا پلاستیک

حمل کالای شما چگونه است؟بر اساس دوام

بودجه شما چقدر است؟

چه چیزی برای مشتریان موردنظر شما جذاب خواهد بود؟

ازچه قفلی برای درب و کف جعبه خود می خواهید استفاده کنید  ؟

هزینه‌های چاپ جعبه

جعبه‌های مقوایی را معمولا به جعبه‌های پشت طوسی، پشت کرم، پشت سفید و ایندربرد می‌شناسند و هزینه‌های چاپ بر اساس سفیدی و صافی جعبه محاسبه می‌شود و جعبه‌های سفیدتر گران‌تر نسبت به جعبه‌های پشت طوسی هستند.

چاپ بر روی کارتن و جعبه

چاپ مستقیم ( تک مرحله ای ):در چاپ مستقیم، طرح یا نوشته های مورد نظر به طور مستقیم ( توسط کلیشه ) بر روی انواع کارتن چاپ می شوند. که در بیشتر مواقع توسط دستگاه ( دستگاه فلکسور , چاپ زنجیره ای و … ) بر روی ورق چاپ می شود یا به صورت دستی ( چاپ سیلک).

چاپ غیر مستقیم ( دو مرحله ای ):در این روش، چاپ ابتدا بر روی یک لایه ی نازک مثل کاغذ انجام می شود و سپس، پوستر بر روی کارتن به وسیله دستگاه لمینت می شود. ( چسبانیده می شود )

اما در دسته بندی جزئی تر  به طور کلی به ۳ دسته:دسته اول : چاپ افست ( چاپ لمینت یا پوستر )

دسته دوم چاپ فلکسوردسته سوم چاپ سیلک تقسیم می شود.