امروزه روش های متعددی برای درمان بیماری های دهان و دندان وجود دارد که هر یک در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرندارتودنسی دندان یکی از این روش ها می باشد که امروزه استفاده از آن گسترش چشمگیری یافته است. تمام افرادی که می خواهند از این روش درمانی استفاده نمایند سوالات متداولی در ذهن خود دارند که به دنبال یافتن پاسخ برای آن ها می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده فیلم ارتودنسی دندان کلیک کنید.

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

معمولا دستگاه ارتودنسی به مدت 24 ماه باید بر روی دندان ها بماند تا نتیجه ی مورد نظر حاصل شود. البته بنا به شرایط مختلف و وضعیت جسمانی بیماران می تواند کمتر و یا بیشتر شود.

سن مناسب برای استفاده از ارتودنسی دندان چه زمانی است؟

با توجه به این که هدف از ارتودنسی اصلاح شکل دندان ها و هدایت آن ها به جای اصلی خود می باشد بهتر است این کار را در زمان رشد استخوان فک و دندان های دائمی انجام داد. در سن 8 تا 12 سالگی معمولا این اتفاق می افتد.(سن رویش دندانهای آسیاب کودکان)

هزینه های مربوط به ارتودنسی چقدر است؟

اگر بخواهیم میزان هزینه ها را به طور دقیق بیان کنیم باید بگوییم که این کار تقریبا غیر ممکن می باشد چرا که برآورد هزینه ها به عوامل متعددی مانند طول دوره درمان، وسایل مورد نیاز برای درمان، میزان آماده سازی های لازم قبل از ارتودنسی مانند جرم گیری دندان و ... وابسته می باشد.

در دوره درمان ارتودنسی چه مراقبت هایی نیاز است؟

با توجه به این که دستگاه های ارتودنسی حساس می باشند، در نگهداری از آن ها باید نهایت دقت را داشته باشید. برای مثال بهتر است از خوردن غذا های سخت و چسبناک در این دوره پرهیز کنید. همچنین استفاده از مسواک های مخصوص و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز به شدت توصیه می شود. یکی دیگر از مراقبت های مهم در این دوره معاینات دوره ای توسط بهترین متخصص ارتودنسی می باشد.

آیا بعد از در آوردن براکت ها، کار درمان ارتودنسی تمام می شود؟

خیر این گونه نیست و بعد از در آوردن براکت ها باید تا مدتی از نگهدارنده ارتودنسی استفاده کرد.

سفید کردن دندان ها با استفاده از روش های مختلف قبل از درمان ارتودنسی بهتر است یا بعد از آن؟

بهتر است این کار بعد از ارتودنسی انجام شود. با توجه به این که در ارتودنسی موقعیت دندان ها تغییر می کند ممکن است بعد از آن سطح جدیدی از دندان ها دیده شود به همین دلیل بهتر است این کار را بعد از انجام ارتودنسی انجام داد.