به دلیل آناتومی استخوان‌بندی، مقدار استخوان فک بالا و استخوان فک پایین با یکدیگر متفاوت است. افرادی که دندان‌های موجود در فک بالا را ازدست‌ داده‌اند و مقدار استخوان کافی در محل دندان آسیای بزرگ یا استخوان فک بالا جهت قرارگیری ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد نیازمند جراحی سینوس لیفت می‌باشند.

از دست دادن دندان‌ها باعث از دست دادن استخوان نیز می‌شود، هنگامی‌ که شخصی در بلند مدت دندان خود را ازدست ‌داده باشد، استخوان نیز در آن قسمت شروع به تحلیل رفتن می‌کند و حجم برای قرار دادن ایمپلنت کافی نمی ‌باشد. استخوان ممکن است به دلیل تحلیل لثه نیز تحلیل برود. سینوس‌های فک بالا نیز ممکن است بسیار به ریج استخوان بالا نزدیک باشند و فک بالا جهت قرار گرفتن ایمپلنت مناسب نباشد. اندازه و شکل سینوس در هر شخصی متفاوت است وسینوس می‌تواند با افزایش سن بزرگ‌ تر شود.

در جراحی سینوس لیفت با ایجاد حفره ای روی ریج استخوانی، جراح به غشای سینوس دسترسی پیدا میکند و به آرامی آن را بالا داده و پودر استخوان در محل قرار میدهد. به گذشت زمان، پودر استخوان با استخوان طبیعی بیمار جایگزین شده و آماده قرار دادن ایمپلنت میباشد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

خیلی از کسانی که می‌خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند نگران درد بعد از ایمپلنت هستند.

در حین عمل ایمپلنت، دندانپزشک ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و بنابراین در حین انجام کار شما دردی را حس نمی کنید.

اما بعد از عمل ، احتمالا کمی درد خواهید داشت و درد ان تقریبا مشابه درد بعد از کشیدن دندان است، اما اینکه این درد چقدر طول می‌کشد و چقدر شدت دارد، بسته به هر فردی متفاوت است. در ضمن راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها این درد را برطرف کرد یا به حداقل رساند.

میزان دردی که بعد از کاشت ایمپلنت احساس می‌کنید به این بستگی دارد که وسعت جراحی چقدر بوده و اینکه چه تعداد ایمپلنت دندان انجام داده‌ اید. هرچه فرایند عمل طولانی‌ تر باشد و ایمپلنت‌های بیشتری انجام داده باشید، درد بعد از جراحی هم بیشتر خواهد بود.

جهت مطالعه پیرامون لمینت دندان و هزینه ی لمینت دندان کلیک کنید.

و اما اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد دارید؟

نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد و میزان و طول این درد برای هر فردی متفاوت است. با این حال، معمولاً افراد حداکثر تا ۱۰ روز بعد از جراحی این درد را احساس می‌کنند. در این مدت برایتان مسکن‌هایی تجویز می‌شود تا دردتان را تسکین دهد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد