معنای ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی است . این کلمه مرکب است از دو واژهٔ لاتین «ارتو» به معنای «راست» و «درست»، و «ادوس» یا مشتق آن «دنس» به معنای «دندان». ارتودنسی یکی از مهم‌ترین رشته‌های تخصصی دندانپزشکی است. همچنین اولین تخصص معرفی‌شده در دندانپزشکی می‌باشد.

تجربه های علمی نشان داده است که زیبایی لبخند و وضعیت ظاهری دندان‌ها می‌تواند نقش مهمی در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد داشته باشد. راهکار درمانی ارتودنسی برای افرادی که دندانهای مرتبی ندارند نیز کارساز است و در ارتقای زیبایی لبخند نقش اساسی دارد به علاوه ارتودنسی میتواند هم درمان ترمیمی و هم درمان زیبایی برای ما داشته باشد و ما برای اینکه دندان های خود را مرتب و درست کنیم باید پیش یک متخصص ارتودنسی برویم تا به خوبی بتواند دندان های ما را ترمیم کند که ما به شما متخصص ارتودنسی تهران دکتر درویش پور را معرفی کنیم تا با خیال راحت دندان های خود را به دستانش بسپارید.

 

چه زمانی ارتودنسی کنیم؟

برای اینکه بهترین نتیجه از ارتودنسی را بگیریم بهتره که در زمان کودکی آنرا انجام دهیم البته که بزرگسالان هم قادر به انجام ارتودنسی هستند و میشود در سنین بالاتر هم این کار را انجام داد اهمیت دندان های مناسب نسبت به سن به مراتب خیلی بیشتر است .

برای تشخیص هزینه درمان نیازی نیست محاسبات طولانی و زیادی رو انجام دهیم فقط باید ابتدا به دکتر مراجعه کنیم تا ما را معاینه کند و تشخصید دهد چه ارتودنسی برای دندان نیاز است و بعد ه شما میگوید که هزینه ارتودنسی چقدر است

پس از معاینه دکتر متوجه خواهید شد که کدام مدل از انواع ارتودنسی برای شما لازم است و میتواند مراحل درمان شما را کوتاه و بهینه تر کند پس از آن دکتر مورد مراجعه شما به خودتان میگوید که هزینه درمان شما چقدر میشود و میتوانید پس از براورد هزینه های خود اقدام به درمان کنید که حتی بعضی از پزشک ها از شما این مبلغ را بصورت قسطی میگیرند و میتوانید با خیال راحت خود را درمان کنید .

هزینه و مبلغ ارتودنسی

بطور معمول متخصص شما هزینه ارتودنسی را تقسیم به سه می کند یک قسمت از آنرا در ابتدا و دو قسمت باقی مانده را در مدت مشخص و یا در طول درمان  دریافت می کنددر هر صورت نگران هزینه ارتودنسی نباشید .