هوشمند سازی ساختمان و خانه یک کار جالب است که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش راحتی در خانه شده و استفاده از وسایل برقی را آسان تر می کند. چه کسی فکرش را می کند که بتواند با صدای خود روشنایی خانه را کنترل کند؟ این کار در خانه هوشمند ممکن است زیرا وسایل در این خانه به طور خودکار عمل می کنند و تعداد آن ها روز به روز در حال فزایش است. قیمت محصولات هوشمند نیز دائما در حال کاهش است.

پس انداز کردن پول

صرفه جویی در مصرف انرژی متداول ترین راه کاهش هزینه های خانه است. بسته به منطقه ی زندگیتان و آب و هوای آنجا، مبلغ قبض برق می تواند سر به فلک بکشد. شاید شما از آن دسته افراد باشید که برای کاهش مصرف انرژی، لامپ ها را خاموش می کنید، دوش های کوتاه مدت می گیرید و شام را دیرتر می پزید تا خانه در طول روز گرم نشود. به جای این “کارهای سخت گیرانه”، هزینه ها را از طریق نظارت خودکار بر سیستم سرمایشی و گرمایشی، استفاده از سنسورها برای خاموش/روشن شدن خودکار لامپ ها و استفاده ازپریز و کلید هوشمند ، تشخیص نشتی آب و گاز قبل از ترکیدن لوله ها و انفجار یا گاز گرفتی کاهش دهید.

سیستم سرمایشی و گرمایشی

تقریبا نصف مبلغ قبض برق شما مربوط به سیستم سرمایشی و گرمایشی است. با تعبیه ی یک ترموستات هوشمند در سیستم ها به کنترل از راه دور دست پیدا کرده و بهره وری انرژی در خانه را بالا ببرید. ترموستات های هوشمند می توانند عادت های شما مثل سرمایی یا گرمایی بودن را یاد بگیرند و دمای محیط را به میزان دلخواه شما برسانند.

نشتی آب می تواند باعث به هدر رفتن صدها هزار یا چندین میلیون تومان هزینه شود؛ از خراب شدن پی ساختمان تا اسناد و مدارک مهم، لباس ها و اشیاء قیمتی در خانه.

برنامه ریزی و زمانبندی روشنایی خانه

آیا می دانستید که ارتقای لامپ های خانه به لامپ های ال ای دی (LED) باعث کاهش مصرف برق شده و شما را از تعویض مکرر لامپ ها نجات می دهد؟ لامپ های ال ای دی حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد کمتر از لامپ های معمولی برق مصرف می کنند و طول عمری ۲۵ برابر آن ها دارند.